Skocz do zawartości

Wzmocnić snop światła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Gdyż w chwili pisanie postu w temacie xenony w EXC, temat został zablokowany. Zakładam drugi:

 

----------------------------------------------------------------

 

Sprawa dotyczy Suzuki DR350. Mam w niej standardową H 40w, a że dużo jeżdżę po nocy chciałbym trochę światło wzmocnić. Czy w przypadku, kiedy dodaję gazu i żarówka świeci o ton jaśniej (czyt. instalacja ma już swoje lata, ale aku jest sprawny) warto montować mocniejszą żarówkę?

 

Jeśli tak, to jaką? I czy będzie faktycznie świecić mocniej - czyt. czy wystarczy mocy?

 

Druga opcja to montaż drugiego reflektora gdzieś przy kierownicy, ale znów - obawiam się, że jedna żarówka osłabi drugą.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej miałeś szansę aż ktoś kto ma z tematem styczność zdąży się wypowiedzieć, nie ma to jak urażenie dumy admina.

 

:icon_biggrin:

 

 

 

 

 

 

~~

http://allegro.pl/item924678927_philips_h4...perfomance.html

to podobno coś daje, ale jak jest naprawdę to cholera wi.

tu taka ciekawostka

 

A ja mam jeszcze pytanie o ksenony, powiem, że się na tym nie znam

 

To jest podobno niezbyt wytrzymałe na wstrząsy itp.

Ile kosztuje taki ksenon, tam jest przetwornica, coś trzeba jeszcze dokupić? No bo jak by uszczelnić to może by hulało. I jak jest z poborem prądu, czy instalacja motocykla utrzyma?

Montują gdzieś seryjnie ksenony?

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_biggrin:

~~

http://allegro.pl/item924678927_philips_h4...perfomance.html

to podobno coś daje, ale jak jest naprawdę to cholera wi.

 

 

A ja mam jeszcze pytanie o ksenony, powiem, że się na tym nie znam

 

To jest podobno niezbyt wytrzymałe na wstrząsy itp.

Ile kosztuje taki ksenon, tam jest przetwornica, coś trzeba jeszcze dokupić? No bo jak by uszczelnić to może by hulało. I jak jest z poborem prądu, czy instalacja motocykla utrzyma?

Montują gdzieś seryjnie ksenony?

Użyj opcji szukaj.Zmaglowany temat do cna.

A co do żarówki to szkoda pieniędzy(na tą z linku).

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumaczy mi ktoś dlaczego xenon kiepskim rozwiązaniem?

 

w palniku ksenonowym nie ma żadnego żarnika, są tam tylko elektrody. Świeci gaz a nie drucik, więc na dziury jest to w ciul lepsze od żarówek które mają włókno.

potrzeba jedynie stabilizowane źródło napięcia (instalacja na akumulatorze), układ zapłonowy (potocznie nazywana przetwornica) która to zamienia napięcie 12V na dużo wyższe.

Przy czym lampy ksenonowe pobierają mniej prądu i mniej się nagrzewają w porównaniu do żarówek halogenowych.

Jedyny minus to to, że potrzebują kilka sekund na osiągnięcie temperatury pracy i co idzie za tym barwy światła.

 

zabawa droga bo, przetwornica swoje kosztuje jak i sam palnik.

 

ale nadaje się to do turystyka czy sprzętu szosowego, jednakże należałoby wyregulować lampę aby nie walić wszystkim po oczach, w końcu sami na drodze nie jesteśmy

 

lampy baja do tego palniki i można lecieć przez las :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tyko w terenie latasz to montuj ksenon

zabawa wcale nie jest jakaś droga, palnik 30-40 zł, przetwornica 60-80 nowa , oczywiście szukaj motocyklowej która jest mniejsza .

jak zabezpieczysz połączenia kabli to zestaw może działać pod wodą, wszystko jest hermetyczne

warunek działania to jak już wasabi napisał, stałe napięcie , przy starcie pobór jest największy a później spada i wciąga 34-38W, barwę światła bierz poniżej 5000k

temp palnika nie przekracza 60st C

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/philips.x-treme.power - gosc niby testowal i poprawa nieznaczna , szkoda kasy , aczkolwiek slyszalem ze vision plus naprawde sporo daja... . Mialem podobny problerm w XR , ktora fabrycznie nie miala akumulatora , w ciemnosci nie szlo jechac , swiatelka byly jak rowerze.

 

przypominam ze xenon musi miec regulacje wysokosci , homologacje i zmywacz na reflektor , inaczej mylycja moze zabrac dowodzik.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaż mi taki motocykl hahaha <lol>

 

idź do garażu jak masz motocykl i spójrz na niego, później na samochód.

najpierw radzę zauważyć, że motocykl ma 2 koła a nie 4. Do tego w motocyklu nie masz nawet wycieraczki. Później pomyśl czy w prawku potrzebujesz tylko jednej kategorii na jazdę oboma pojazdami. Jeśli potrzeba 2ch, to i może przepisy co do ich wyposażenia są inne?

hmmm... może coś w tym jest...

 

jak masz gówno a nie odbłyśnik to czego się dziwić? żarówki o których mówicie nie nadają się za bardzo do motocykla (jeśli chodzi o ten dział), ponieważ ich trwałość jest bardzo zmniejszona, poczytaj to co pisze na odwrocie małym druczkiem.

W ogóle to jeśli kolega w DR350 ma lampę przystosowaną na żarówkę H4 (P43T) to jestem pełen podziwu. Wydawało mi się, że siedzi tam P45T, w zamian której niby można wsadzić P45T H4, ale czy wzrost poboru mocy z 45/40W na 60/55W będzie w granicach wydolności układu? a jeśli klosz jest jednak jak sądzę na P45T to wsadzenie tam tradycyjnie zwanej H4 może tylko pogorszyć sprawę bo klosz był projektowany na inną żarówkę (ułożenie żarnika) to wyniknie z tego potocznie zwane "większe gówno" bo wiązka światła będzie źle kierowana.

 

 

podładuj akumulator, wypoleruj odbłyśnik, wyczyść klosz, sprawdź jakie napięcie daje odpalone moto na lampę POD OBCIĄŻENIEM, bo na sucho nie uwzględnisz spadku napięcia spowodowanego obciążeniem. Wsadzanie za mocnych żarówek jeśli alternator/prądnica nie jest na taką moc mija się z celem, więc najpierw sprawdź zanim coś wpakujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pokaż mi taki motocykl hahaha <lol>

 

idź do garażu jak masz motocykl i spójrz na niego, później na samochód.

najpierw radzę zauważyć, że motocykl ma 2 koła a nie 4. Do tego w motocyklu nie masz nawet wycieraczki. Później pomyśl czy w prawku potrzebujesz tylko jednej kategorii na jazdę oboma pojazdami. Jeśli potrzeba 2ch, to i może przepisy co do ich wyposażenia są inne?

hmmm... może coś w tym jest...

 

jak masz gówno a nie odbłyśnik to czego się dziwić? żarówki o których mówicie nie nadają się za bardzo do motocykla (jeśli chodzi o ten dział), ponieważ ich trwałość jest bardzo zmniejszona, poczytaj to co pisze na odwrocie małym druczkiem.

W ogóle to jeśli kolega w DR350 ma lampę przystosowaną na żarówkę H4 (P43T) to jestem pełen podziwu. Wydawało mi się, że siedzi tam P45T, w zamian której niby można wsadzić P45T H4, ale czy wzrost poboru mocy z 45/40W na 60/55W będzie w granicach wydolności układu? a jeśli klosz jest jednak jak sądzę na P45T to wsadzenie tam tradycyjnie zwanej H4 może tylko pogorszyć sprawę bo klosz był projektowany na inną żarówkę (ułożenie żarnika) to wyniknie z tego potocznie zwane "większe gówno" bo wiązka światła będzie źle kierowana.

podładuj akumulator, wypoleruj odbłyśnik, wyczyść klosz, sprawdź jakie napięcie daje odpalone moto na lampę POD OBCIĄŻENIEM, bo na sucho nie uwzględnisz spadku napięcia spowodowanego obciążeniem. Wsadzanie za mocnych żarówek jeśli alternator/prądnica nie jest na taką moc mija się z celem, więc najpierw sprawdź zanim coś wpakujesz.

 

Sugerujesz, że jeżeli w mojej XR fabryka dawała żarówkę 35W (która na prawdę nie daje światła) to nie mogę założyć sobie lampy np. UFO RAY Halogen która jest wyposażona w żarówke H4 60/55W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...