Icea_PL Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam, Gdyż w chwili pisanie postu w temacie xenony w EXC, temat został zablokowany. Zakładam drugi: ---------------------------------------------------------------- Sprawa dotyczy Suzuki DR350. Mam w niej standardową H 40w, a że dużo jeżdżę po nocy chciałbym trochę światło wzmocnić. Czy w przypadku, kiedy dodaję gazu i żarówka świeci o ton jaśniej (czyt. instalacja ma już swoje lata, ale aku jest sprawny) warto montować mocniejszą żarówkę? Jeśli tak, to jaką? I czy będzie faktycznie świecić mocniej - czyt. czy wystarczy mocy? Druga opcja to montaż drugiego reflektora gdzieś przy kierownicy, ale znów - obawiam się, że jedna żarówka osłabi drugą. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafRaf Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Możesz spokojnie założyć żarówkę H4 55/60W, standardową o ile pozwala na to oprawa w lampie. Instalacja wydoli. Sprawdź odbłyśnik czy nie jest matowy. Może to też jest powodem słabego światła, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkulpa Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 przynajmniej miałeś szansę aż ktoś kto ma z tematem styczność zdąży się wypowiedzieć, nie ma to jak urażenie dumy admina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (edytowane) przynajmniej miałeś szansę aż ktoś kto ma z tematem styczność zdąży się wypowiedzieć, nie ma to jak urażenie dumy admina. :icon_biggrin: ~~ http://allegro.pl/item924678927_philips_h4...perfomance.html to podobno coś daje, ale jak jest naprawdę to cholera wi. tu taka ciekawostka A ja mam jeszcze pytanie o ksenony, powiem, że się na tym nie znam To jest podobno niezbyt wytrzymałe na wstrząsy itp. Ile kosztuje taki ksenon, tam jest przetwornica, coś trzeba jeszcze dokupić? No bo jak by uszczelnić to może by hulało. I jak jest z poborem prądu, czy instalacja motocykla utrzyma? Montują gdzieś seryjnie ksenony? Edytowane 24 Lutego 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 :icon_biggrin: ~~ http://allegro.pl/item924678927_philips_h4...perfomance.html to podobno coś daje, ale jak jest naprawdę to cholera wi. A ja mam jeszcze pytanie o ksenony, powiem, że się na tym nie znam To jest podobno niezbyt wytrzymałe na wstrząsy itp. Ile kosztuje taki ksenon, tam jest przetwornica, coś trzeba jeszcze dokupić? No bo jak by uszczelnić to może by hulało. I jak jest z poborem prądu, czy instalacja motocykla utrzyma? Montują gdzieś seryjnie ksenony? Użyj opcji szukaj.Zmaglowany temat do cna. A co do żarówki to szkoda pieniędzy(na tą z linku). Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipfer Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Mozesz powiedziec dlaczego szkoda pieniedzy? Swieci jak normalna zarowka czy jak ? Bo tez szukam sposobu jak poprawic widocznosc w nocy w swoim bandicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 wytłumaczy mi ktoś dlaczego xenon kiepskim rozwiązaniem? w palniku ksenonowym nie ma żadnego żarnika, są tam tylko elektrody. Świeci gaz a nie drucik, więc na dziury jest to w ciul lepsze od żarówek które mają włókno. potrzeba jedynie stabilizowane źródło napięcia (instalacja na akumulatorze), układ zapłonowy (potocznie nazywana przetwornica) która to zamienia napięcie 12V na dużo wyższe. Przy czym lampy ksenonowe pobierają mniej prądu i mniej się nagrzewają w porównaniu do żarówek halogenowych. Jedyny minus to to, że potrzebują kilka sekund na osiągnięcie temperatury pracy i co idzie za tym barwy światła. zabawa droga bo, przetwornica swoje kosztuje jak i sam palnik. ale nadaje się to do turystyka czy sprzętu szosowego, jednakże należałoby wyregulować lampę aby nie walić wszystkim po oczach, w końcu sami na drodze nie jesteśmy lampy baja do tego palniki i można lecieć przez las :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipfer Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Niby xenon by byl oki,ale... Przy motocyklu nie masz na to homologacji co w Polsce raczej nikomu nie przeszkadza, lecz w czechach gdzie czesto bywam juz tak na to oka nie przymykaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 jak tyko w terenie latasz to montuj ksenon zabawa wcale nie jest jakaś droga, palnik 30-40 zł, przetwornica 60-80 nowa , oczywiście szukaj motocyklowej która jest mniejsza . jak zabezpieczysz połączenia kabli to zestaw może działać pod wodą, wszystko jest hermetyczne warunek działania to jak już wasabi napisał, stałe napięcie , przy starcie pobór jest największy a później spada i wciąga 34-38W, barwę światła bierz poniżej 5000k temp palnika nie przekracza 60st C Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkulpa Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 enduromaster dzięki, o to mi chodziło w temacie poniżej. THX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 jak potrzebujesz lampę na h4 z owiewką bialą to gdzieś mi lezy w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 (edytowane) http://swiatla.arbiter.pl/galeria/philips.x-treme.power - gosc niby testowal i poprawa nieznaczna , szkoda kasy , aczkolwiek slyszalem ze vision plus naprawde sporo daja... . Mialem podobny problerm w XR , ktora fabrycznie nie miala akumulatora , w ciemnosci nie szlo jechac , swiatelka byly jak rowerze. przypominam ze xenon musi miec regulacje wysokosci , homologacje i zmywacz na reflektor , inaczej mylycja moze zabrac dowodzik. Edytowane 25 Lutego 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 pokaż mi taki motocykl hahaha <lol> idź do garażu jak masz motocykl i spójrz na niego, później na samochód. najpierw radzę zauważyć, że motocykl ma 2 koła a nie 4. Do tego w motocyklu nie masz nawet wycieraczki. Później pomyśl czy w prawku potrzebujesz tylko jednej kategorii na jazdę oboma pojazdami. Jeśli potrzeba 2ch, to i może przepisy co do ich wyposażenia są inne? hmmm... może coś w tym jest... jak masz gówno a nie odbłyśnik to czego się dziwić? żarówki o których mówicie nie nadają się za bardzo do motocykla (jeśli chodzi o ten dział), ponieważ ich trwałość jest bardzo zmniejszona, poczytaj to co pisze na odwrocie małym druczkiem. W ogóle to jeśli kolega w DR350 ma lampę przystosowaną na żarówkę H4 (P43T) to jestem pełen podziwu. Wydawało mi się, że siedzi tam P45T, w zamian której niby można wsadzić P45T H4, ale czy wzrost poboru mocy z 45/40W na 60/55W będzie w granicach wydolności układu? a jeśli klosz jest jednak jak sądzę na P45T to wsadzenie tam tradycyjnie zwanej H4 może tylko pogorszyć sprawę bo klosz był projektowany na inną żarówkę (ułożenie żarnika) to wyniknie z tego potocznie zwane "większe gówno" bo wiązka światła będzie źle kierowana. podładuj akumulator, wypoleruj odbłyśnik, wyczyść klosz, sprawdź jakie napięcie daje odpalone moto na lampę POD OBCIĄŻENIEM, bo na sucho nie uwzględnisz spadku napięcia spowodowanego obciążeniem. Wsadzanie za mocnych żarówek jeśli alternator/prądnica nie jest na taką moc mija się z celem, więc najpierw sprawdź zanim coś wpakujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzzi V11 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 witam dla zainteresowanych https://www.bajadesigns.com/NET/C-MCYCLE/MOTORCYCLE+PRODUCTS ... https://www.bajadesigns.com/NET/C-165/HIGH+...6+RACE+LIGHTING posiadam, polecam ,daje rade ,zadnego motania gotowe do podlaczenia pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 pokaż mi taki motocykl hahaha <lol> idź do garażu jak masz motocykl i spójrz na niego, później na samochód. najpierw radzę zauważyć, że motocykl ma 2 koła a nie 4. Do tego w motocyklu nie masz nawet wycieraczki. Później pomyśl czy w prawku potrzebujesz tylko jednej kategorii na jazdę oboma pojazdami. Jeśli potrzeba 2ch, to i może przepisy co do ich wyposażenia są inne? hmmm... może coś w tym jest... jak masz gówno a nie odbłyśnik to czego się dziwić? żarówki o których mówicie nie nadają się za bardzo do motocykla (jeśli chodzi o ten dział), ponieważ ich trwałość jest bardzo zmniejszona, poczytaj to co pisze na odwrocie małym druczkiem. W ogóle to jeśli kolega w DR350 ma lampę przystosowaną na żarówkę H4 (P43T) to jestem pełen podziwu. Wydawało mi się, że siedzi tam P45T, w zamian której niby można wsadzić P45T H4, ale czy wzrost poboru mocy z 45/40W na 60/55W będzie w granicach wydolności układu? a jeśli klosz jest jednak jak sądzę na P45T to wsadzenie tam tradycyjnie zwanej H4 może tylko pogorszyć sprawę bo klosz był projektowany na inną żarówkę (ułożenie żarnika) to wyniknie z tego potocznie zwane "większe gówno" bo wiązka światła będzie źle kierowana. podładuj akumulator, wypoleruj odbłyśnik, wyczyść klosz, sprawdź jakie napięcie daje odpalone moto na lampę POD OBCIĄŻENIEM, bo na sucho nie uwzględnisz spadku napięcia spowodowanego obciążeniem. Wsadzanie za mocnych żarówek jeśli alternator/prądnica nie jest na taką moc mija się z celem, więc najpierw sprawdź zanim coś wpakujesz. Sugerujesz, że jeżeli w mojej XR fabryka dawała żarówkę 35W (która na prawdę nie daje światła) to nie mogę założyć sobie lampy np. UFO RAY Halogen która jest wyposażona w żarówke H4 60/55W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.