Vlaad Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Otóż mam pytanie. Wiadomo, że każdy olej ma określoną trwałość. Po jakim czasie należy wymienić olej w lagach? Skąd takie pytanie? To co wyleciało z lag mojego motocykla miało kolor szaro-brunatny, a konsystencją przypominało bardziej wodę niż olej. Właściwości tłumienia takiej zupy były żadne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Mozesz wymieniac co 2 sezony. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Wszystko zależy od przebiegu, ale zakładając że rocznie ktoś robi ponad 15 tys to można to nawet zrobić co roku - sam widziałeś jak to robiłem - masa roboty to to raczej nie jest, koszty też nie duże, a efekty zajebiste. Co ciekawe - nie wiem czy są podawane terminy wymiany oleju (ja się nie spotkałem, albo nie doczytałem), chyba wszyscy traktują to następująco - poójdą uszczelniacze, to zmienimy olej. A to nie zawsze jest słuszna metoda. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 To co wyleciało z lag mojego motocykla miało kolor szaro-brunatny, a konsystencją przypominało bardziej wodę niż olej. W EN500 wylałem z lag taki sam produkt jaki opisałeś :) No ale motocykl miał ładnych kilka lat,zero serwisu w tym czasie a przebieg na budziku niekoniecznie prawdziwy. To rozumiem. Ale olej w lagach ZR7-S przy przebieg 9500 km i po dwóch latach wcale lepiej nie wyglądał. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Z tego co piszecie okazuje się, że uszczelniacze i różne osłony nie zabezpieczą oleju przed kurzem i wodą. Całkiem niedawno zadano mi takie właśnie pytanie. Zupełnie nie wiedziałem co mam odpowiedzieć 8O . Wiem, że trzeba zmieniać, ale co ile? Serwisówka na ten temat nic nie mówi. Dzięki za odpowiedzi. Rzeczywiście dwa lata albo 15 - 20 tys. km to rozsądny termin wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Vlaad- tam nie masz syfu z zewnątrz. Wycierają się elementy zawieszenia :-(. Co więcej - im starszy olej i im więcej tych opiłków, tym bardziej one same działają jako papier ścierny. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jan rutkowski Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 ja tam leje kujawski z pierwszego tloczenia i jest dobrze :mrgreen: , ale moza eksperymentowac :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 ja tam leje kujawski z pierwszego tloczenia i jest dobrze :mrgreen: , ale moza eksperymentowac :clap: Jeżeli masz pisać takie głupoty to lepiej nic nie pisz. Od humoru jest dział humor , a dla radykałów rzeźnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamWo Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 A zapyta w imieniu kumpla co polecilibyscie do starego CX500 hondy ?10 W czy raczej 15 W dla lepszej twardosci, dodam ze tam jest zawieszenie przednie pompowane.I jeszcze jeden problem ma wersje kanadyjska czy USA i nie mozna do tej wersji ksiazki serwisowej zdobyc,problem w tym ze wersja z ksiazki ma srednice lag 33 mm a u niego 35 - i w przypadku 35 mm srednicy lagi nalezy lac 135 ml oleju, a czy jest jakis przepis nie majac tych danych , bo nie ma dla jego lag ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Po prostu musi to sobie dobrac doswiadczalnie, pamietajac ze czym wyzszy poziom tym wieksza twardosc, a czym gestszy olej tym mocniejsze tlumienie odbicia.Moze zaczac od tych 135 ml jako punktu wyjscia i ew dolac jak jest za miekko.Musi do tego obliczyc sobie `sag` motocykla w pozycji z kierowca, ktory powinien byc ok 30% pelnego ugiecia przodu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Cze...Z tym kolorem „Vlaad" to nie do końca musi być przyczyna zużycia oleju.Zalecane czasami jest dodanie siarczku molibdenu do oleju. Po zmieszaniu jest to szaro-ciemny mieniący się olej.Dla przykładu Manual MZ zaleca taką miksturę Ja w swojej XL też miałem coś takiego. Na pewno to nie zaszkodzi, a może pomóc w mocno pracujących zawiechach. Cyt „Molibden stosuje się jako dodatek do stopów z żelazem - poprawia on twardość i ciągliwość stali. Używany jest także jako wspornik drutu wolframowego w żarówkach. Siarczek molibdenu MoS2 jest doskonałym smarem łożyskowym dla układów pracujących pod dużymi obciążeniami i w wysokiej temperaturze."Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 A jaki w ogóle olej trzeba wlać do teleskopów. Bo np. widziałem:2,5-5W/10-15W/20-30W. Bo na pytanie w serwisie usłyszałem:"panie, każdy jest dobry" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Jest to w jakims sensie prawda.Pytanie jaki bedzie dobry dla ciebie. Ja np jezdzilem w zeszlym roku na 10W, stwierdzilem ze troche chcialbym mocniejsze tlumienie odbicia i przeszedlem na 15 W.Czym wyzsza liczba tym olej bardziej lepki i mocniej tlumi.Czym wyzszy poziom oleju tym twardsze teleskopy.Trzeba troszke nad tym popracowac, aby dobrac prace zawieszen do swojej osoby.Moze zreszta warto napisac krotki artykulik na temat regulacji zawieszenia, niestety do konca m-ca musze zrobic rozliczenie income tax wiec nie bede mial czasu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Czym wyzszy poziom oleju tym twardsze teleskopy Ale nie można też przesadzić, mówi się, ze 20 ml na lagę można dać górką, ale więcej nie. Lepiej pokombinować z twardszym. A co do zaleceń producentów, to też nie do końca wszystko jest tak słodko. Zalałem do Kawki GPZ to co pisą w instrukcji i ... jest lepiej, ale nadal miękko, teraz zaporam twardy olej i będziemy patrzeć co się będzie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2004 Ja w czasach kiedy jeździłem MZ zamiast mieszaniny amortyzolu z olejem przekładniowym wlałem po prostu olej przekładniowy Hipol 15 F o lepkości 80W90 Ha! Zawieszenie miało tłumienie jak w sportowej maszynie. Prowadzenie było o wiele lepsze, nie bujało w łukach. No ale to ekstremalny przypadek :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.