Skocz do zawartości

co to jest? taka puszka na kolanie


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat z innego forum

 

"They used the Akrapovic Evolution full exhaust model. The one installed at the header pipe section is an additional chamber said to increase performance at low rpm and overrev "

 

Podobno to komora rozprężna zwiększająca moc na niskich obrotach i pomaga też przy przekręceniu silnika (tzn. wyjście po za skalę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The redesigned PowerBomb is a four-stroke header that incorporates FMF’s patented PowerBomb module at a precise location in the initial stage of the header. By positioning this “Bomb” at a key point in the system, increased performance and flow is achieved through the expansion and contraction of exhaust sonics through the system. Result is a flow increase of nearly 10%! The outer chamber in the Powerbomb allows the air to expand, cool and ramp back up at a higher velocity.

 

Additionally, the PowerBomb is a “pre-muffler” of sorts which helps to lower the bikes sound output by providing more sound absorbing surface area for the sound medium (exhaust gases). On some models, you can choose between a moto or supercross version. The supercross version is designed for more low to mid-range power where the moto version is focused in the mid to upper RPM range.

 

W wolnym tłumaczeniu (Chodzi o PowerBomb marki FMF http://www.fmfracing.com/Mode/Category/44)

Jest to zgrubienie na wydechu w kluczowym (ew. ważnym jak kto woli) miejscu kolektora wydechowego, zwiększa się osiągi przez lepszy przepływ gazów wydechowych które są rozprężane a następnie ponownie sprężane. Zewnętrzna komora systemu powerbomb pozwala powietrzu się rozszerzyć, ochłodzić żeby ponownie mogło wpaść z większą prędkością.

 

Niestety nie mam bladego pojęcia czym jest ta zewnętrzna komora. Przy okazji chciałbym się wytłumaczyć, PowerBomb jednak nie jest strumienicą :notworthy: Ale też nie jest tym samym co dyfuzor w 2T.

Niestety nadal nie wiem jak dokładnie działa tamten dospawany element na wydechu, ale wciąż będę utrzymywał, że służy wyłącznie ku wyrównaniu ciśnień w wydechu. :wink:

 

EDIT - Info ze strony AKRAPOVIC'a z wydechów serii Evolution (na pewno ma to Yamaha i KTM, dalej nie wiem)

 

Special for this configuration is additional chamber welded to the header pipe, that brings more bottom end and midrange power and less noise output.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od teorii i tak ma to służyć aby zyskać trochę więcej pierdnięcia. :biggrin: Znajomek sam takie coś dorabiał sobie w cross`ach.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno ta grucha w FMF-ie jak i dospawana puszka w Akrapoviczu to tzw. powerbomb-a, w obu przypadkach cel działania jest ten sam różnią się poprostu wyglądem, zasada działania opiera się na przepływie gazów przez te ustrojstwa (dokładnie nie wytłumaczę) co prowadzi do lepszego wkręcania się z niskich obrotów, montuje się to głównie w crossówkach z wiadomych przyczyn, w endurakach w których duży moment obrotowy pojawia się już na dole jest to zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze kombinuję jeśli źle to nie bijcie :icon_mrgreen: , ale według mnie zadaniem tej puszki jest ochłodzenie spali co powoduje zmniejszenie objętości gazów to z kolei owocuje łatwiejszym ich przepływem. To wyjaśniało by także deklarowany prze producentów zmniejszony poziom głośności wydechu z tym ustrojstwem, bo niższe ciśnienie w wydechu= mniej hałasu :bigrazz: . Przy wyższych wartościach obrotów efekt tej puszki traci na znaczeniu poza tym pojawiają się zjawiska dynamiczne gazów wydechowych. Tak na marginesie taka puszka ma sens w układzie wydechowym gdzie kolanko wydechowe stanowi pojedyncza rura dla obu zaworów, w układzie gdzie każdy zawór ma osobną rurę nie ma to sensu bo sama konstrukcja wydechu działa jak to ustrojstwo ,dzięki rozdzieleniu gazów z obu zaworów następuje obniżenie ich temperatury. Myślę że coś jest na rzeczy bo wielokrotnie spotykałem się z opiniami że 520 KTMa ma więcej momentu obrotowego iż 525 na pojedynczym kolektorze.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghollum czytałeś co napisałem, czy nie bardzo ? :wink:

 

"Zewnętrzna komora systemu powerbomb pozwala powietrzu się rozszerzyć, ochłodzić żeby ponownie mogło wpaść z większą prędkością."

No.... teraz tak :wink: :icon_mrgreen:

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=i1eEj2r_Y5Y&feature=grec

ta kawa ma taka "puszkę" - można posłuchać. Kolega ma taką w YZF 250 więc jak tylko będę go widział to dopytam o szczegóły ale z tego co pamiętam to o wiele lepiej się ma wkręcać z niskich obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...