Skocz do zawartości

co to jest? taka puszka na kolanie


Rekomendowane odpowiedzi

Piszesz tak jak by obniżenie temperatury pod maską było nie potrzebne lub mało znaczące :)

Zimniej pod maską to mniej nagrzany dolot i osłona filtra. Czyli zimniejsze powietrze zasysane przez silnik. A jak wiadomo im zimniejsze tym lepsze bo rzadsze. Bez bandaża po otwarciu maski było taki uderzenie gorąca jak przy otwarciu rozgrzanego piekarnika :)

Nie nie no powstałe ciśnienie spowoduje tylko ze spaliny przyśpieszą w kierunku wylotu bo gaz zawsze idzie najprostszą drogą a po za tym ma nadany kierunek ruchu przez tłok.

No wiadomo że obniżenie temp. ma znaczenie :bigrazz: , a co do drugiej sprawy to nie przekonuje mnie Twoje tłumaczenie , nie wiem może o czymś zapominam ale zwykle jest tak że próbując przepchać gaz z jednego pojemnika w drugi trzeba do tego określonej siły im wyższe ciśnienie w pojemniku do którego wypychamy gaz tym większa siła jest potrzeba żeby wykonać tę pracę wystarczy prosty przykład z pompką i dętką :biggrin: , przy niskich wartościach obrotów słup gazów w wydechu naśladuje ruchy tłoka i opróżnianie cylindra wykonuje właśnie tłok jeśli w wydechu podniesiesz ciśnienie poprzez podgrzanie spalin to tłok będzie wykonywał większą pracę czyli zużyje więcej energii wytworzonej w czasie suwu pracy co obniży osiągi. Większe ciśnienie w wydechu ma sens po osiągnięciu przez silnik pewnych obrotów w momencie pojawienia się zjawisk dynamicznych, czyli wtedy kiedy słup gazów przestaje naśladować ruch tłoka ze względu na bezwładność gazów, wtedy większe ciśnienie powoduje powstanie większego podciśnienia z większą siła zasysającego spaliny z cylindra i poprawiając napełnianie go w momencie współ otwarcia zaworów :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe ciśnienie w wydechu ma sens po osiągnięciu przez silnik pewnych obrotów w momencie pojawienia się zjawisk dynamicznych, czyli wtedy kiedy słup gazów przestaje naśladować ruch tłoka ze względu na bezwładność gazów, wtedy większe ciśnienie powoduje powstanie większego podciśnienia z większą siła zasysającego spaliny z cylindra i poprawiając napełnianie go w momencie współ otwarcia zaworów :wink: .

I tu mamy sedno sprawy :) W tym aucie jak i większość rasowych japończyków zabawa zaczyna się od 4000obr/min aż do odległego czerwonego pola. Chcąc pojeździć ostro raczej się nie schodzi poniżej tych 4000.

Myślę że w tych partiach obrotów występują już wspomniane zjawiska dynamiczne.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mamy sedno sprawy :) W tym aucie jak i większość rasowych japończyków zabawa zaczyna się od 4000obr/min aż do odległego czerwonego pola. Chcąc pojeździć ostro raczej się nie schodzi poniżej tych 4000.

Czyli drogą spokojnej dyskusji i przytaczając rzeczowe argumenty doszliśmy do konsensusu? :wink: :lalag:

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się :flesje:

Trochę tylko złe miejsce wybrałem na wszczynanie takiej dyskusji.

No ale cóż bez tego nadal nikt by nie wiedział do czego ta puszka na kolanie hehehe

W końcu do tego jest forum dyskusyjne żeby dyskutować :wink: , poza tym rozruszaliśmy trochę dział bo ostatnio było tu nieco ospale :bigrazz: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzeję atmosferę :wink:

 

 

.... A jak wiadomo im zimniejsze tym lepsze bo rzadsze. Bez bandaża po otwarciu maski było taki uderzenie gorąca jak przy otwarciu rozgrzanego piekarnika :)....

 

Chłodniejsze powietrze jest gęste, im gęstrze tym więcej się go zmieści w danej objętości dlatego dążymy do obniżenia temperatur dolotu :cool:

 

.... zwykle jest tak że próbując przepchać gaz z jednego pojemnika w drugi trzeba do tego określonej siły im wyższe ciśnienie w pojemniku do którego wypychamy gaz tym większa siła jest potrzeba żeby wykonać tę pracę wystarczy prosty przykład z pompką i dętką :biggrin: ....

 

Przykład z pompką i dentką nie jest dobry bo zaczynasz od ciśnień atmosferycznych i potem próbujesz przepchnąć gaz z ciśnienia normalnego do wyższego, czyli potrzeba siły (tłoczyska). W silniku mamy układ odwrotny ciśnienie wyższe (spowodowane sprężaniem) kierowane do niższego wydech i atmosfera.

Trzeba pamiętać, że na ziemi panuje układ który zawsze stara się wyrownać różnicę ciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z pompką i dentką nie jest dobry bo zaczynasz od ciśnień atmosferycznych i potem próbujesz przepchnąć gaz z ciśnienia normalnego do wyższego, czyli potrzeba siły (tłoczyska). W silniku mamy układ odwrotny ciśnienie wyższe (spowodowane sprężaniem) kierowane do niższego wydech i atmosfera.

Trzeba pamiętać, że na ziemi panuje układ który zawsze stara się wyrownać różnicę ciśnień.

No tutaj się nie zgodzę, pamiętaj że w układzie wydechowym nie ma ciśnienia atmosferycznego tylko wyższe w związku z tym gazy w momencie wydechu wcale nie mają większej ochoty na opuszczenie komory spalania dopiero powracający tłok je do tego zmusza, poza tym gazy mają określoną masę i co za tym stoi również i bezwładność. Wygląda to tak że w momencie pierwszego wydechu gazy opuszczają cylinder łatwiej właśnie ze względu na niższe atmosferyczne ciśnienie panujące w wydechu niestety odstępy między kolejnymi wydechami są na tyle krótkie że ciśnienie w wydechu nie zdąży się wyrównać samoczynnie z atmosferycznym właśnie z powodu bezwładności gazów , kolejne wydechy powodują że ciśnienie w wydechu rośnie do pewnej wartości i zwykle wartość ta nie jest znacząco różna od tej panującej w cylindrze w momencie po wykonaniu suwu pracy, po otwarciu zaworu/zaworów wydechowego różnica ciśnień nie jest na tyle duża żeby opróżnienie cylindra wykonało się samoistnie i to na tyle szybko (bezwładność) żeby powracający tłok nie musiał sprężyć spalin i wytwarzając wyższe ciśnienie od tego panującego w wydechu wypchnąć spaliny i zużyć na to określoną energię. Poza tym przy niższych obrotach gazy naśladują ruchy tłoka, tłok w momencie wydechu spręża gazy zmuszając je do opuszczenia cylindra po czym zamyka się zawór/zawory wydechowe, w momencie wydechu słup gazów zmierza w stronę końcówki wydechu dzięki ruchowi tłoka nadającego im kierunek po zamknięciu się zaworu wydechowego słup gazów pchany przez tłok pozostawia za sobą strefę podciśnienie w obszarze między zaworami a strefą sprężonych gazów co powoduje cofanie się gazów w stronę zaworów po ich zamknięciu powodując że w momencie kolejnego wydechu mamy do czynienia ze strefą podwyższonego ciśnienia zaraz u "bram" wydechu co sprawia że różnica ciśnień nie jest na tyle duża żeby tłok nie musiał sprężać gazów i marnować energię na to. Po osiągnięciu pewnych obrotów słup gazów przestaje naśladować ruch tłoka właśnie z powodu swojej bezwładności, gazy nie zdążą cofnąć się w stronę zaworów i chwili kolejnego wydechu za zaworami wydechowymi mamy do czynienia ze strefą podciśnienia która zasysa gazy z cylindra po otwarciu się zaworów wydechowych, podniesienie ciśnienia w wydechu poprzez ogrzanie gazów spowoduje że będziemy mieli większe podciśnienie z większą siłą zasysające gazy. Przykład z pompką miał ma celu pokazanie że żeby mocniej sprężyć gazy trzeba użyć do tego większej siły, tak samo podnosząc ciśnienie w wydechu zmuszasz tłok do wykonania większej pracy do wykonania której zużyje on siłę wytworzoną w suwie pracy, im więcej jej zużyje tym niższe będą osiągi... uff... :wink:

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wiadomo im zimniejsze tym lepsze bo rzadsze.

Chłodniejsze powietrze jest gęste, im gęstrze tym więcej się go zmieści w danej objętości dlatego dążymy do obniżenia temperatur dolotu :cool:

Masz rację :) Tak mi ktoś kiedyś powiedział i głupio powtarzam.

Doczytałem. Im powietrze zimniejsze tym gęstsze czyli więcej się go zmieści w 1 m3. Im więcej powietrza, tym więcej tlenu potrzebnego do spalania.

W każdym razie istotne jest że im zimniejsze powietrze silnik zasysa tym lepiej.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...