Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Pokrywa dla potrzeby wałka od XR: http://img519.imageshack.us/i/sl371000.jpg/ - widaż różnice między dźwigienkami (w XBR występują 2 rodzaje w NX/XR aż 3 rodzaje dźwigienek)

w xr/nx takze są tylko 2 rodzaje dzwigienek, po kazdej stronie wałka po 1 rodzaju ;)

 

podoba mi się ta xbr, głownie za sprawą silnika, ale na asfalcie musi brakowac mocy, nie ma cudów, wiem po swoim sprzęcie( do 120 jest kopyto i trzeba trzymac sie kierownicy) a potem niestety moto z wielkiej łaski dobija do 150km/h, tylko ze XL jest wysoka ,ma załozone kostki i wymusza wyprostowaną pozyckję kierownika, wiec mysle, ze na zwykłych oponach,niskim zawiasie i załozeniu zwykłego blotnika(obecny jest wielki i działa jak żagiel :) ) i zastosowaniu szosowych przełozen dałoby się xl rozpędzic 170km/h

 

natomiast do jazdy po miescie np. do pracy ten motorek jest stworzony, przeciez spalanie na asfalcie nie przekroczy pewnie 4l :)

 

ps. jak rozwiązano w xbr chłodzenie oleju?? widzę ze przewody idą gdzies pod gaznik, a nie w górę do łówki ramy jak u mnie

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody idą do miski znajdującej sie za silnikiem ( http://www.bikepics.com/pictures/447332/ ) Troche ją widać na tej focie. W XL/NX zbiornik oleju jest w ramie ;)

 

w xr/nx takze są tylko 2 rodzaje dzwigienek, po kazdej stronie wałka po 1 rodzaju

Nie zgodze sie z Tobą ;)

 

http://img340.imageshack.us/i/sl371000.jpg/

 

Tylko dźwigienki 2 i 3 są takie same. Dźwigienki 1 i 4 są zupełnie inne. Jaki z tego wniosek? ;)

Edytowane przez Magnum 200

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody idą do miski znajdującej sie za silnikiem ( http://www.bikepics.com/pictures/447332/ ) Troche ją widać na tej focie. W XL/NX zbiornik oleju jest w ramie ;)

gdzie jest w xl to ja wiem ;) a co do tej miski za silnikiem to jakim cudem to w ogóle chłłodzi???

w xr/nx takze są tylko 2 rodzaje dzwigienek, po kazdej stronie wałka po 1 rodzaju

Nie zgodze sie z Tobą ;)

 

http://img340.imageshack.us/i/sl371000.jpg/

 

Tylko dźwigienki 2 i 3 są takie same. Dźwigienki 1 i 4 są zupełnie inne. Jaki z tego wniosek? ;)

to nie jest klawiaturka z xl/nx, tam wszystkie dzwigienki mają taką samą szerokosc slizgu ;), a na tym zdjeciu slizg 1 jest 1.5x szerszy niz inne-to jest klawiaturka xbr??

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest klawiaturka z xl/nx, tam wszystkie dzwigienki mają taką samą szerokosc slizgu ;), a na tym zdjeciu slizg 1 jest 1.5x szerszy niz inne-to jest klawiaturka xbr??

Nie zgodze sie z Tobą po raz drugi. Tu masz pokrywe ŻYWCEM zdjętą z silnika od Dominatora 650: http://img689.imageshack.us/img689/3725/sl371001.jpg

 

Tu masz pokrywe od XBR, z dźwigienkami na potrzeby wałka od XR: http://img519.imageshack.us/img519/951/sl371000.jpg

 

Widzisz jakieś różnice (oprócz tego, że dźwigienki w pokrywie od NX są zajechane)?

 

 

Nie wiem czy Dominatory występowały bez automatycznego dekompresatora, ale jeśli tak to zapewne widziałeś taką właśnie pokrywe.

Edytowane przez Magnum 200

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie z Tobą po raz drugi. Tu masz pokrywe ŻYWCEM zdjętą z silnika od Dominatora 650: http://img689.imageshack.us/img689/3725/sl371001.jpg

 

Tu masz pokrywe od XBR, z dźwigienkami na potrzeby wałka od XR: http://img519.imageshack.us/img519/951/sl371000.jpg

 

jeśli dobrze widzę to pierwsza od lewej dzwigienka na 1 i 2 zdjeciu ma ok 1.5x szerszy slizg (po co skoro, krzywki na wałku mają tę samą szerokosc??) i dalej upieram się, ze to nie jest roziązanie ani z nx ani z xr a juz na pewno nie z xl 600. U mnie wszystkie dzwigienki mają taką samą szerokosc slizgu i w dominkach takze, gdyz własnosrecznie wykrecałem kiedys dzwigienkę z takiej pokrywy w aby załozyc ją u mnie i są identyczne.

 

 

 

Nie wiem czy Dominatory występowały bez automatycznego dekompresatora, ale jeśli tak to zapewne widziałeś taką właśnie pokrywe.

 

wydaje mi sie ze nie, ale to nie ma znaczenia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze nie, ale to nie ma znaczenia

Ma znaczenie, gdyż wałek z automatycznym dekompresatorem ma przesunięte lekko krzywki.

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie, gdyż wałek z automatycznym dekompresatorem ma przesunięte lekko krzywki.

nic podobnego, klawiaturki xl i nx są wymienne {o ile zrezygnuje się z obrotomierza w xl} a xl nie ma autodeko na wałku w odróznieniu od xr. Jeśli klawiaturki pasują, to wałki muszą miec identyczne rozłozenie krzywek.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img716.imageshack.us/img716/98/sl371004.jpg (na górze wałek od XR, na dole oryginalny 27KM od XBR).

 

Jeszcze jakieś pytania? ;)

 

 

Spróbuj odpalić XBR na wałku od XR/NX bez zmiany pokrywy. Życze powodzenia.

Edytowane przez Magnum 200

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

Cieszę się ze topic się rozwija!

 

Tym razem ja się pochwale - wczoraj udało mi się finalnie założyć zwykła kierownice. Wymagało to przedłużenia wszystkich linek, przewodów elektrycznych aby było na "zicher".Dodatkowe mocowania kiery przykręcone do istniejącej półki pomiędzy lagami. Teraz wreszcie będzie się przyjemniej jeździć w mieście :) . Cóż, straciłem cafe-racerowaty klimat - ale teraz bliżej mi za to do junaka :D

 

Xbr z nowa kierą

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, ja nie znam kompletnie xbr, ale jak juz pisałem w xr/xl/nx występują 2rodzaje dzwigienek i wszystkie mają slizg tej samej szerokosci,xr650(czyli nx650):

http://i982.photobucket.com/albums/ae310/c...eadCover003.jpg

a tu xl 600 pd03

http://www.xl600.yoyo.pl/remont/pokrywa/pokrywa.htm

jak widac tej szerokiej dzwigienki tu nie ma

 

głowica z xr 600 pasuje do xl 600, klawiaturka prawdopodobnie tez(oprócz wyjscia obrotomierza), a co do samego wałka to w xr jest juz pod węższą zębatkę, nie ma frezu na obrotomierz i byc moze pasuje do xl ale pozostaje jeszcze kwestia wzniosów wiec nie bede się wypowiadał

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. jeśli ktoś jest ciekawy jak silnik wygląda od środka - jest fajne foto-story gdzie człowiek reperuje silnik od XR600.

Widać wie szczegółów, miedzy innymi magiczny napinacz łańcucha rozrządu.

 

http://crustyquinns.com/tech/rering.html

 

 

Ponieważ ja z tematem zamiany wałka się zmierzyłem - to napisze coś co ogarnąłem po przeczytaniu paru serwisówek i kilku topiców na forach:

 

Do silników RFVC hondy sa dwa rodzaje wałków rozrządu.

1. taki jak my mamy w swoich XBR (dekompresor na "linke")

2. wałek rozrządu wyposażony w mechanizm automatycznego dekompresora (inaczej rozłożone krzywki!)

http://johny.cal.pl/XBR/walek_z_mechanizmem.jpg

 

W przypadku 1 po prostu trzeba znaleźć wałek z wyższymi krzywkami, wsadzić go na miejsce starego, wyregulować luz zaworowy, automat dekompresora (ustawić odpowiednio linkę) i gra muzyka (tak mam zrobione)

 

W przypadku 2

a) wsadzamy wałek z dodatkowym mechanizmem (oczywiście wyższe krzywki :), zostawiamy starą pokrywę zaworów, Musimy przełożyć dźwigienki , bo wałek ma nieco inaczej rozłożone krzywki

- wada tego rozwiązania - dziura po starym mechanizmie dekompresora (trzeba np wkręcić śrubę), czy działa ten automatyczny dekompresor nie wiem

b) przekładamy wałek z kompletną pokrywa zaworów i odpowiednimi dźwigienkami.

 

Nie polecam kombinowania z silnikiem w ramie. niby się da ale to porażka. 30 minut roboty i silnik wyjęty - komfort pracy 1005% lepszy

 

Mechanizm napinacza potrafi nieźle wk... Spec narzędzie czyli kawałek druta nie jest najlepszym rozwiązaniem (patrz http://crustyquinns.com/tech/rering.html[ ) - ale inaczej się nie da.

 

Ja przyznam się poległem przy próbie odpalenia tak przerobionego silnika - przeskoczyły mi ogniwa na zębatce która napędza łańcuch.. efekty : totalna demolka ślizgaczy, wyłamany ząb wspomnianej zębatki, skrzywione zawory wydechowe :(

Na szczęście już działa :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.xl600.yoyo.pl/remont/pokrywa/pokrywa.htm widac tej szerokiej dzwigienki tu nie ma

Bo tutaj nie ma dekompresatora na wałku! Trudno Tobie przyjąć do wiadomości, że wałki z dekompresatorem mają przesunięte krzywki, a zarazem inne dźwigienki? Chcesz coś udowodnic, ale coś Tobie nie wychodzi... Nie widziałeś widocznie na oczy wałka z dekompresatorem, a pokrywy do takiego wałka to już kompletnie...

 

Stwierdzam, że nie masz pojęcia o co mi chodzi, a moze nawet nie wiesz co piszesz, więc dalsze zaśmiecanie tego tematu nie ma sensu.

Edytowane przez Magnum 200

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...