IruCB45 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Czyli nie będzie pasowała. Dzięki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Możesz dorobić jakieś tulejki to podpasuje. Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IruCB45 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Tak w ogóle to poszukuje oryginalnej kierownicy od XBR albo jakiejś innej pasującej. Dzięki Magnum za namiary. Zapytam. Tą na allegro widziałem no niestety ma nie oryginalną kiere. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) Pokrywa dla potrzeby wałka od XR: http://img519.imageshack.us/i/sl371000.jpg/ - widaż różnice między dźwigienkami (w XBR występują 2 rodzaje w NX/XR aż 3 rodzaje dźwigienek) w xr/nx takze są tylko 2 rodzaje dzwigienek, po kazdej stronie wałka po 1 rodzaju ;) podoba mi się ta xbr, głownie za sprawą silnika, ale na asfalcie musi brakowac mocy, nie ma cudów, wiem po swoim sprzęcie( do 120 jest kopyto i trzeba trzymac sie kierownicy) a potem niestety moto z wielkiej łaski dobija do 150km/h, tylko ze XL jest wysoka ,ma załozone kostki i wymusza wyprostowaną pozyckję kierownika, wiec mysle, ze na zwykłych oponach,niskim zawiasie i załozeniu zwykłego blotnika(obecny jest wielki i działa jak żagiel :) ) i zastosowaniu szosowych przełozen dałoby się xl rozpędzic 170km/h natomiast do jazdy po miescie np. do pracy ten motorek jest stworzony, przeciez spalanie na asfalcie nie przekroczy pewnie 4l :) ps. jak rozwiązano w xbr chłodzenie oleju?? widzę ze przewody idą gdzies pod gaznik, a nie w górę do łówki ramy jak u mnie Edytowane 21 Marca 2010 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) Przewody idą do miski znajdującej sie za silnikiem ( http://www.bikepics.com/pictures/447332/ ) Troche ją widać na tej focie. W XL/NX zbiornik oleju jest w ramie ;) w xr/nx takze są tylko 2 rodzaje dzwigienek, po kazdej stronie wałka po 1 rodzaju Nie zgodze sie z Tobą ;) http://img340.imageshack.us/i/sl371000.jpg/ Tylko dźwigienki 2 i 3 są takie same. Dźwigienki 1 i 4 są zupełnie inne. Jaki z tego wniosek? ;) Edytowane 21 Marca 2010 przez Magnum 200 Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) Przewody idą do miski znajdującej sie za silnikiem ( http://www.bikepics.com/pictures/447332/ ) Troche ją widać na tej focie. W XL/NX zbiornik oleju jest w ramie ;) gdzie jest w xl to ja wiem ;) a co do tej miski za silnikiem to jakim cudem to w ogóle chłłodzi??? w xr/nx takze są tylko 2 rodzaje dzwigienek, po kazdej stronie wałka po 1 rodzaju Nie zgodze sie z Tobą ;) http://img340.imageshack.us/i/sl371000.jpg/ Tylko dźwigienki 2 i 3 są takie same. Dźwigienki 1 i 4 są zupełnie inne. Jaki z tego wniosek? ;) to nie jest klawiaturka z xl/nx, tam wszystkie dzwigienki mają taką samą szerokosc slizgu ;), a na tym zdjeciu slizg 1 jest 1.5x szerszy niz inne-to jest klawiaturka xbr?? Edytowane 21 Marca 2010 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) to nie jest klawiaturka z xl/nx, tam wszystkie dzwigienki mają taką samą szerokosc slizgu ;), a na tym zdjeciu slizg 1 jest 1.5x szerszy niz inne-to jest klawiaturka xbr?? Nie zgodze sie z Tobą po raz drugi. Tu masz pokrywe ŻYWCEM zdjętą z silnika od Dominatora 650: http://img689.imageshack.us/img689/3725/sl371001.jpg Tu masz pokrywe od XBR, z dźwigienkami na potrzeby wałka od XR: http://img519.imageshack.us/img519/951/sl371000.jpg Widzisz jakieś różnice (oprócz tego, że dźwigienki w pokrywie od NX są zajechane)? Nie wiem czy Dominatory występowały bez automatycznego dekompresatora, ale jeśli tak to zapewne widziałeś taką właśnie pokrywe. Edytowane 21 Marca 2010 przez Magnum 200 Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Nie zgodze sie z Tobą po raz drugi. Tu masz pokrywe ŻYWCEM zdjętą z silnika od Dominatora 650: http://img689.imageshack.us/img689/3725/sl371001.jpg Tu masz pokrywe od XBR, z dźwigienkami na potrzeby wałka od XR: http://img519.imageshack.us/img519/951/sl371000.jpg jeśli dobrze widzę to pierwsza od lewej dzwigienka na 1 i 2 zdjeciu ma ok 1.5x szerszy slizg (po co skoro, krzywki na wałku mają tę samą szerokosc??) i dalej upieram się, ze to nie jest roziązanie ani z nx ani z xr a juz na pewno nie z xl 600. U mnie wszystkie dzwigienki mają taką samą szerokosc slizgu i w dominkach takze, gdyz własnosrecznie wykrecałem kiedys dzwigienkę z takiej pokrywy w aby załozyc ją u mnie i są identyczne. Nie wiem czy Dominatory występowały bez automatycznego dekompresatora, ale jeśli tak to zapewne widziałeś taką właśnie pokrywe. wydaje mi sie ze nie, ale to nie ma znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 wydaje mi sie ze nie, ale to nie ma znaczenia Ma znaczenie, gdyż wałek z automatycznym dekompresatorem ma przesunięte lekko krzywki. Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Ma znaczenie, gdyż wałek z automatycznym dekompresatorem ma przesunięte lekko krzywki. nic podobnego, klawiaturki xl i nx są wymienne {o ile zrezygnuje się z obrotomierza w xl} a xl nie ma autodeko na wałku w odróznieniu od xr. Jeśli klawiaturki pasują, to wałki muszą miec identyczne rozłozenie krzywek. Edytowane 22 Marca 2010 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) http://img716.imageshack.us/img716/98/sl371004.jpg (na górze wałek od XR, na dole oryginalny 27KM od XBR). Jeszcze jakieś pytania? ;) Spróbuj odpalić XBR na wałku od XR/NX bez zmiany pokrywy. Życze powodzenia. Edytowane 22 Marca 2010 przez Magnum 200 Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Czołem! Cieszę się ze topic się rozwija! Tym razem ja się pochwale - wczoraj udało mi się finalnie założyć zwykła kierownice. Wymagało to przedłużenia wszystkich linek, przewodów elektrycznych aby było na "zicher".Dodatkowe mocowania kiery przykręcone do istniejącej półki pomiędzy lagami. Teraz wreszcie będzie się przyjemniej jeździć w mieście :) . Cóż, straciłem cafe-racerowaty klimat - ale teraz bliżej mi za to do junaka :D Xbr z nowa kierą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) kolego, ja nie znam kompletnie xbr, ale jak juz pisałem w xr/xl/nx występują 2rodzaje dzwigienek i wszystkie mają slizg tej samej szerokosci,xr650(czyli nx650): http://i982.photobucket.com/albums/ae310/c...eadCover003.jpg a tu xl 600 pd03 http://www.xl600.yoyo.pl/remont/pokrywa/pokrywa.htm jak widac tej szerokiej dzwigienki tu nie ma głowica z xr 600 pasuje do xl 600, klawiaturka prawdopodobnie tez(oprócz wyjscia obrotomierza), a co do samego wałka to w xr jest juz pod węższą zębatkę, nie ma frezu na obrotomierz i byc moze pasuje do xl ale pozostaje jeszcze kwestia wzniosów wiec nie bede się wypowiadał Edytowane 22 Marca 2010 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 PS. jeśli ktoś jest ciekawy jak silnik wygląda od środka - jest fajne foto-story gdzie człowiek reperuje silnik od XR600. Widać wie szczegółów, miedzy innymi magiczny napinacz łańcucha rozrządu. http://crustyquinns.com/tech/rering.html Ponieważ ja z tematem zamiany wałka się zmierzyłem - to napisze coś co ogarnąłem po przeczytaniu paru serwisówek i kilku topiców na forach: Do silników RFVC hondy sa dwa rodzaje wałków rozrządu. 1. taki jak my mamy w swoich XBR (dekompresor na "linke") 2. wałek rozrządu wyposażony w mechanizm automatycznego dekompresora (inaczej rozłożone krzywki!) http://johny.cal.pl/XBR/walek_z_mechanizmem.jpg W przypadku 1 po prostu trzeba znaleźć wałek z wyższymi krzywkami, wsadzić go na miejsce starego, wyregulować luz zaworowy, automat dekompresora (ustawić odpowiednio linkę) i gra muzyka (tak mam zrobione) W przypadku 2 a) wsadzamy wałek z dodatkowym mechanizmem (oczywiście wyższe krzywki :), zostawiamy starą pokrywę zaworów, Musimy przełożyć dźwigienki , bo wałek ma nieco inaczej rozłożone krzywki - wada tego rozwiązania - dziura po starym mechanizmie dekompresora (trzeba np wkręcić śrubę), czy działa ten automatyczny dekompresor nie wiem b) przekładamy wałek z kompletną pokrywa zaworów i odpowiednimi dźwigienkami. Nie polecam kombinowania z silnikiem w ramie. niby się da ale to porażka. 30 minut roboty i silnik wyjęty - komfort pracy 1005% lepszy Mechanizm napinacza potrafi nieźle wk... Spec narzędzie czyli kawałek druta nie jest najlepszym rozwiązaniem (patrz http://crustyquinns.com/tech/rering.html[ ) - ale inaczej się nie da. Ja przyznam się poległem przy próbie odpalenia tak przerobionego silnika - przeskoczyły mi ogniwa na zębatce która napędza łańcuch.. efekty : totalna demolka ślizgaczy, wyłamany ząb wspomnianej zębatki, skrzywione zawory wydechowe :( Na szczęście już działa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) http://www.xl600.yoyo.pl/remont/pokrywa/pokrywa.htm widac tej szerokiej dzwigienki tu nie ma Bo tutaj nie ma dekompresatora na wałku! Trudno Tobie przyjąć do wiadomości, że wałki z dekompresatorem mają przesunięte krzywki, a zarazem inne dźwigienki? Chcesz coś udowodnic, ale coś Tobie nie wychodzi... Nie widziałeś widocznie na oczy wałka z dekompresatorem, a pokrywy do takiego wałka to już kompletnie... Stwierdzam, że nie masz pojęcia o co mi chodzi, a moze nawet nie wiesz co piszesz, więc dalsze zaśmiecanie tego tematu nie ma sensu. Edytowane 22 Marca 2010 przez Magnum 200 Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.