Skocz do zawartości

Powłoki ceramiczne na elementy silnika - czy to ma sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Swego czasu znalazłem dość interesujący artykuł który zaprowadził mnie tu: http://www.nos.motoogloszenia.pl/modules.p...=article&sid=12

 

Temat dotyczy powłok poprawiających parametry silnika poprzez zmniejszanie tarcia, przenikania ciepła itp.

mają tam:

HPT 1 Powłoka zmniejszająca tarcie

HPT 2 Powłoka tworząca barierę termiczną o bardzo śliskiej powierzchni

HPC 1;2 Ceramiczna powłoka tworząca barierę termiczną

HPC 3 Ceramiczna powłoka na kolektory wydechowe

 

Pytanko - czy ktoś z Was próbował już coś takiego?

 

Niektóre firmy stosują coś podobnego ale zawsze mnie nurtuje, czy to prawda, czy to chwyt marketingowy.

jak np tu:

http://www.blueprintracing.com/upimage/k20...ton_small_2.jpg

http://www.murphysmotorservice.com/piston-cut.jpg

 

 

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką powłokę możesz wykonać samemu posiadając preparat Molykote 7406.

Części pokryte tym preparatem:

http://www.arf33.com/FOTO_FIFTY/esempi_lav...ted_Pistons.jpg

http://www.arf33.com/FOTO_FIFTY/Blocco_GSA...completo_01.jpg

Na tej stronie jest podany opis użycia tego preparatu (musisz poszukać): http://www.arf33.com/

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką powłokę możesz wykonać samemu posiadając preparat Molykote 7406.

Części pokryte tym preparatem:

....

Na tej stronie jest podany opis użycia tego preparatu (musisz poszukać): http://www.arf33.com/

 

Dzięki!

Czy masz może jakieś doświadczenie z tymi powłokami.

Dziwi mnie że tak małe zainteresowanie tematem - jesteś jedyny który odpisał :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia w temacie, kiedyś to przypadkiem znalazłem i przeczytałem.

W tłokach 2T stosuje się różne powłoki zmniejszające tarcie (teflon, grafit, MoS2) a przedłużające choć minimalnie żywotność.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "zrób to sam" dot. powłoki to mam mieszane uczucia. To tak jak lakierować coś w garażu lub dać do profesjonalnego lakiernika.

Często firmy zajmujące się profesjonalnie powłokami odpowiednio przygotowują podłoże (nie tylko odtłuszczanie ale i trawienie, itp.) jak i również proces nanoszenia odbywa się w określonych warunkach (temperatura, wilgotność, zapylenie...) - nie chodzi o lakiernictwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

te powłoki robi firma HIPECO , korzystam czasem z ich usług. Napewno daje wymierne korzysci na sciankach tłoków i panewkach. Z kolektora wydechowego potrafi zleźć. Nie próbowałem jeszcze komory spalania ale musze spróbować. Oczywiście na tłok wtedy kiedy nie masz tam już fabrycznego teflonu, choc teraz hitem jest DLC ale narazie nie namierzyłem kto w polsce robi to w małych ilościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie tylko ja dzisiaj się zainteresowałem tematem powłok :) Czy jest ktoś znający technikę azotowania metali ? Kiedyś ojciec korzystał z takiej usługi ale chyba kontakt się urwał a ciekaw jestem czy da się to zastosować w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie tylko ja dzisiaj się zainteresowałem tematem powłok :) Czy jest ktoś znający technikę azotowania metali ? Kiedyś ojciec korzystał z takiej usługi ale chyba kontakt się urwał a ciekaw jestem czy da się to zastosować w silniku.

 

Jedyny domowy sposób tego zabiegu to rozgrzanie stali do odpowiedniej temperatury w zależności od gatunku 820-950 stopni i gwałtownie schłodzić wrzucając do pojemnika z moczem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny domowy sposób tego zabiegu to rozgrzanie stali do odpowiedniej temperatury w zależności od gatunku 820-950 stopni i gwałtownie schłodzić wrzucając do pojemnika z moczem.

 

Panie Piotrze jeszcze znajdzie się ktoś, kto na poważnie weźmie sobie do serca ten sposób i zrobi jak pan napisał... :)

 

A tak na serio. Zastanawiałem się kiedyś czy coś w pracy silnika poprawiłoby powiedzmy anodowanie kilku elementów? Z góry zastrzegam że nie chodzi mi o efekt kolorystyczny.

Czy taki zabieg może zmniejszyć tarcie pomiędzy tłokiem a tuleją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam !

Odkopię trochę temat mam zamiar zrobić głowicę to znaczy wymiana prowadnic zaworowych, nowe gniazda i zawory i natrafiłem na tej stronie http://www.motor-tech.katowice.pl/ na powłoki ceramiczne i chciałem pokryć nią komorę spalania i denko tłoka tak jak na ostatnim zdjęciu.

Czy ktoś się z tym spotkał ? Ma to sens ?

Na dniach będę dzwonił do nich w innej sprawie to się spytam o te powłoki, ale myślę że jako wykonawca tych usług to będzie sobie to chwalił.

 

P.S

Musicie wejść w zakładki powłoki po lewej stronie

Edytowane przez erykkyre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to kolego w zeszłym roku, obszerne wyniki masz tutaj:

https://www.facebook.com/bados84/posts/1654186668165662

https://www.facebook.com/bados84/posts/1654307718153557

 

 

Mam też kontakt do człowieka który robi to w Warszawie.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...