pannonia75 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Swego czasu znalazłem dość interesujący artykuł który zaprowadził mnie tu: http://www.nos.motoogloszenia.pl/modules.p...=article&sid=12 Temat dotyczy powłok poprawiających parametry silnika poprzez zmniejszanie tarcia, przenikania ciepła itp. mają tam: HPT 1 Powłoka zmniejszająca tarcie HPT 2 Powłoka tworząca barierę termiczną o bardzo śliskiej powierzchni HPC 1;2 Ceramiczna powłoka tworząca barierę termiczną HPC 3 Ceramiczna powłoka na kolektory wydechowe Pytanko - czy ktoś z Was próbował już coś takiego? Niektóre firmy stosują coś podobnego ale zawsze mnie nurtuje, czy to prawda, czy to chwyt marketingowy. jak np tu: http://www.blueprintracing.com/upimage/k20...ton_small_2.jpg http://www.murphysmotorservice.com/piston-cut.jpg Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Taką powłokę możesz wykonać samemu posiadając preparat Molykote 7406. Części pokryte tym preparatem: http://www.arf33.com/FOTO_FIFTY/esempi_lav...ted_Pistons.jpg http://www.arf33.com/FOTO_FIFTY/Blocco_GSA...completo_01.jpg Na tej stronie jest podany opis użycia tego preparatu (musisz poszukać): http://www.arf33.com/ Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Taką powłokę możesz wykonać samemu posiadając preparat Molykote 7406. Części pokryte tym preparatem: .... Na tej stronie jest podany opis użycia tego preparatu (musisz poszukać): http://www.arf33.com/ Dzięki! Czy masz może jakieś doświadczenie z tymi powłokami. Dziwi mnie że tak małe zainteresowanie tematem - jesteś jedyny który odpisał :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Nie mam doświadczenia w temacie, kiedyś to przypadkiem znalazłem i przeczytałem. W tłokach 2T stosuje się różne powłoki zmniejszające tarcie (teflon, grafit, MoS2) a przedłużające choć minimalnie żywotność. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Co do "zrób to sam" dot. powłoki to mam mieszane uczucia. To tak jak lakierować coś w garażu lub dać do profesjonalnego lakiernika. Często firmy zajmujące się profesjonalnie powłokami odpowiednio przygotowują podłoże (nie tylko odtłuszczanie ale i trawienie, itp.) jak i również proces nanoszenia odbywa się w określonych warunkach (temperatura, wilgotność, zapylenie...) - nie chodzi o lakiernictwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 te powłoki robi firma HIPECO , korzystam czasem z ich usług. Napewno daje wymierne korzysci na sciankach tłoków i panewkach. Z kolektora wydechowego potrafi zleźć. Nie próbowałem jeszcze komory spalania ale musze spróbować. Oczywiście na tłok wtedy kiedy nie masz tam już fabrycznego teflonu, choc teraz hitem jest DLC ale narazie nie namierzyłem kto w polsce robi to w małych ilościach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Widzę, że nie tylko ja dzisiaj się zainteresowałem tematem powłok :) Czy jest ktoś znający technikę azotowania metali ? Kiedyś ojciec korzystał z takiej usługi ale chyba kontakt się urwał a ciekaw jestem czy da się to zastosować w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Widzę, że nie tylko ja dzisiaj się zainteresowałem tematem powłok :) Czy jest ktoś znający technikę azotowania metali ? Kiedyś ojciec korzystał z takiej usługi ale chyba kontakt się urwał a ciekaw jestem czy da się to zastosować w silniku. Jedyny domowy sposób tego zabiegu to rozgrzanie stali do odpowiedniej temperatury w zależności od gatunku 820-950 stopni i gwałtownie schłodzić wrzucając do pojemnika z moczem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Jedyny domowy sposób tego zabiegu to rozgrzanie stali do odpowiedniej temperatury w zależności od gatunku 820-950 stopni i gwałtownie schłodzić wrzucając do pojemnika z moczem. Panie Piotrze jeszcze znajdzie się ktoś, kto na poważnie weźmie sobie do serca ten sposób i zrobi jak pan napisał... :) A tak na serio. Zastanawiałem się kiedyś czy coś w pracy silnika poprawiłoby powiedzmy anodowanie kilku elementów? Z góry zastrzegam że nie chodzi mi o efekt kolorystyczny.Czy taki zabieg może zmniejszyć tarcie pomiędzy tłokiem a tuleją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Witam !Odkopię trochę temat mam zamiar zrobić głowicę to znaczy wymiana prowadnic zaworowych, nowe gniazda i zawory i natrafiłem na tej stronie http://www.motor-tech.katowice.pl/ na powłoki ceramiczne i chciałem pokryć nią komorę spalania i denko tłoka tak jak na ostatnim zdjęciu.Czy ktoś się z tym spotkał ? Ma to sens ?Na dniach będę dzwonił do nich w innej sprawie to się spytam o te powłoki, ale myślę że jako wykonawca tych usług to będzie sobie to chwalił. P.S Musicie wejść w zakładki powłoki po lewej stronie Edytowane 11 Listopada 2016 przez erykkyre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Przerabiałem to kolego w zeszłym roku, obszerne wyniki masz tutaj:https://www.facebook.com/bados84/posts/1654186668165662https://www.facebook.com/bados84/posts/1654307718153557 Mam też kontakt do człowieka który robi to w Warszawie. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Wielkie dzięki za informacje :notworthy:Mógłbyś podać namiary na ten warsztat ?I jeszcze jedno pytanie czy miało by to sens robić na używany tłok ?( od nowości zrobione na nim około 5 tyś km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.