jarek s Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Nie pytaj nas bo to Ty masz ten silnik a nie my, testuj, pisz, czekamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 A jedna sztuka (16) stoi sobie jeszcze w ciepłym warsztacie i czeka na ostateczne złożenie, ponieważ nadarzył się na nią klient. Wygląda kozacko ;D Pół roku temu miałem dużo ciekawych informacji i innych ciekawostek związanych z projektem i produkcją Muncha. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 jako że temat nie jest o jakimś konkretnym problemie pozwolę sobie na małego OT co by się stało gdyby w silniku takim jak w xl600 czyli singlu na 4 zaworach wyjąć dwigienki odpowiadające za uchylanie jedego zaworu ssącego i jednego zaworu wydechowego (da się to nawet latwo zrobić ze względu na konstrukcję klawiaturki)? jest szansa zeby to chodziło?jaki byłby efekt? To nie to samo jak oryginalne 2 zawory/cyl. Konstruktor zwykle przy projektowaniu zakłada ilość zaworów, a jak bierze pod uwagę 4 a nie 2 to są one mniejsze. Jak zablokujesz 2 to efekt będzie mizerny. Zauważ że układ zasilania paliwem jest przeliczony do 2 zaworów dolotowych czyli 2-krotnie zmniejszasz prędkość przepływu powietrza przez gaźnik. To tak jak byś założył dławik na gaźniku. Ma to wielkie znaczenie co do rozpylenia paliwa i efekt będzie utratą mocy o więcej niż 50%. Jeżeli pozostawisz tylko 1 zawór na stronę to jest on na kraju cylindra co pogarsza napełnianie i opróżnianie cylindra. Zresztą - możesz sprawdzić :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 A jedna sztuka (16) stoi sobie jeszcze w ciepłym warsztacie i czeka na ostateczne złożenie, ponieważ nadarzył się na nią klient. Wygląda kozacko ;D Pół roku temu miałem dużo ciekawych informacji i innych ciekawostek związanych z projektem i produkcją Muncha. Pozdrawiam mimo, że to informacje sprzed kilku dosłownie lat już jest historią. Pozbieraj te info do kupy i podziel się z nami aby utrzeć nosa niemieckim autorom historii ostatniego modelu tego motocykla. Przydało by się opublikowanie serii fotek z prac nad tym motocyklem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 mimo, że to informacje sprzed kilku dosłownie lat już jest historią. Pozbieraj te info do kupy i podziel się z nami aby utrzeć nosa niemieckim autorom historii ostatniego modelu tego motocykla. Przydało by się opublikowanie serii fotek z prac nad tym motocyklem. JESTEM ZAAAAAAAAAAAA!!! :notworthy: Niech niech widzą choć raz co innego, niż czubek własnego nosa :buttrock: :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Swego czasu był też taki motor honda NR 750 z lat 90-tych. Silnik czterocylindrowy vidlasty, rozrząd dohc napędzany kołami zębatyki prostymi, valve 32, po osiem zaworów na gar, po dwa korbowody na gar, po dwa wtryski na gar,sam wygląd tłoków budzi u mnie respekt do tej konstrukcji silnika. Ewentualna regulacja luzu zaworowego w tym motorze to prawdziwa zmora ze względu na ilość zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 A dlaczego ta koncepcja owalnych tłoków się nie przyjęła? Bo wygląda to bardzo ciekawie. Za duże koszty wytwarzania? Bo opory tarcia z tego co mi się wydaje były mniejsze w przeliczeniu na jednostkę objętości... Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Odpowiem pytaniem na pytanie: Dlaczego cylindry są zawsze okrągłe? Odpowiedź jest prosta. Wykonanie okrągłego cylindra jest dużo prostsze niż wykonanie cylindra o skomplikowanym kształcie. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Odpowiem pytaniem na pytanie: Dlaczego cylindry są zawsze okrągłe? Odpowiedź jest prosta. Wykonanie okrągłego cylindra jest dużo prostsze niż wykonanie cylindra o skomplikowanym kształcie. Jak by było fajnie gdyby tłoki były kwadratowe - ile więcej pojemności przy tych samych gabarytach cylindra. Tłok to nie problem - ale zrób do tego pierścienie i cylinder ... :banghead: :banghead: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 A dlaczego ta koncepcja owalnych tłoków się nie przyjęła? Bo wygląda to bardzo ciekawie. Za duże koszty wytwarzania? Bo opory tarcia z tego co mi się wydaje były mniejsze w przeliczeniu na jednostkę objętości... Owalne tloki sie nie przyjely dlatego ze to jest poroniony pomysl z oczywistych wzgledow. Honda tylko i wylacznie zbudowala taki silnik do obejscia przypisow w klasie 500cc.Regulamin limitowal ilosc cylindrow do czterech,stary Honda uwazal ze silniki dwusuwowe nadala sie do pil spalinowych i kosiarek,chcial zbudowac 4-ro suwa ktory mialby szanse z dwusuwami.W celu powiekszenia powierzchni zaworow i osiagniacia obrotow rzedu 18000-20000 tys zbudowano takie pseudo V8 w postaci V4 z owalnymi tlokami.Za bardzo to nie dzialalo,powstala nawet wersja 250 turbo.Rezultaty w dalszym ciagu byly slabe,Honda sie poddala i zbudowala konwencjonalny silnik dwusuwowy 500.Tak bylo do 1992 kiedy regulamin zwiekszyl pojemnosc do 990 w przypadku silnikow czterosuwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 1992? chyba 2002 zmiana na moto gp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Tak, 2002. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.