Skocz do zawartości

1 czy 2 wałki rozrządu, 2 czy 4 zawory na cyl?


pannonia75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jedna sztuka (16) stoi sobie jeszcze w ciepłym warsztacie i czeka na ostateczne złożenie, ponieważ nadarzył się na nią klient. Wygląda kozacko ;D Pół roku temu miałem dużo ciekawych informacji i innych ciekawostek związanych z projektem i produkcją Muncha.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że temat nie jest o jakimś konkretnym problemie pozwolę sobie na małego OT

 

co by się stało gdyby w silniku takim jak w xl600 czyli singlu na 4 zaworach wyjąć dwigienki odpowiadające za uchylanie jedego zaworu ssącego i jednego zaworu wydechowego (da się to nawet latwo zrobić ze względu na konstrukcję klawiaturki)? jest szansa zeby to chodziło?jaki byłby efekt?

 

To nie to samo jak oryginalne 2 zawory/cyl. Konstruktor zwykle przy projektowaniu zakłada ilość zaworów, a jak bierze pod uwagę 4 a nie 2 to są one mniejsze. Jak zablokujesz 2 to efekt będzie mizerny. Zauważ że układ zasilania paliwem jest przeliczony do 2 zaworów dolotowych czyli 2-krotnie zmniejszasz prędkość przepływu powietrza przez gaźnik. To tak jak byś założył dławik na gaźniku. Ma to wielkie znaczenie co do rozpylenia paliwa i efekt będzie utratą mocy o więcej niż 50%. Jeżeli pozostawisz tylko 1 zawór na stronę to jest on na kraju cylindra co pogarsza napełnianie i opróżnianie cylindra.

Zresztą - możesz sprawdzić :smile:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jedna sztuka (16) stoi sobie jeszcze w ciepłym warsztacie i czeka na ostateczne złożenie, ponieważ nadarzył się na nią klient. Wygląda kozacko ;D Pół roku temu miałem dużo ciekawych informacji i innych ciekawostek związanych z projektem i produkcją Muncha.

 

Pozdrawiam

 

mimo, że to informacje sprzed kilku dosłownie lat już jest historią.

Pozbieraj te info do kupy i podziel się z nami aby utrzeć nosa niemieckim autorom historii ostatniego modelu tego motocykla. Przydało by się opublikowanie serii fotek z prac nad tym motocyklem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo, że to informacje sprzed kilku dosłownie lat już jest historią.

Pozbieraj te info do kupy i podziel się z nami aby utrzeć nosa niemieckim autorom historii ostatniego modelu tego motocykla. Przydało by się opublikowanie serii fotek z prac nad tym motocyklem.

 

JESTEM ZAAAAAAAAAAAA!!! :notworthy:

Niech niech widzą choć raz co innego, niż czubek własnego nosa :buttrock: :clap:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu był też taki motor honda NR 750 z lat 90-tych.

Silnik czterocylindrowy vidlasty, rozrząd dohc napędzany kołami zębatyki prostymi, valve 32, po osiem zaworów na gar, po dwa korbowody na gar, po dwa wtryski na gar,sam wygląd tłoków budzi u mnie respekt do tej konstrukcji silnika.

Ewentualna regulacja luzu zaworowego w tym motorze to prawdziwa zmora ze względu na ilość zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ta koncepcja owalnych tłoków się nie przyjęła? Bo wygląda to bardzo ciekawie. Za duże koszty wytwarzania? Bo opory tarcia z tego co mi się wydaje były mniejsze w przeliczeniu na jednostkę objętości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem pytaniem na pytanie: Dlaczego cylindry są zawsze okrągłe? Odpowiedź jest prosta. Wykonanie okrągłego cylindra jest dużo prostsze niż wykonanie cylindra o skomplikowanym kształcie.

 

Jak by było fajnie gdyby tłoki były kwadratowe - ile więcej pojemności przy tych samych gabarytach cylindra. Tłok to nie problem - ale zrób do tego pierścienie i cylinder ... :banghead: :banghead: :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ta koncepcja owalnych tłoków się nie przyjęła? Bo wygląda to bardzo ciekawie. Za duże koszty wytwarzania? Bo opory tarcia z tego co mi się wydaje były mniejsze w przeliczeniu na jednostkę objętości...

 

Owalne tloki sie nie przyjely dlatego ze to jest poroniony pomysl z oczywistych wzgledow.

 

Honda tylko i wylacznie zbudowala taki silnik do obejscia przypisow w klasie 500cc.Regulamin limitowal ilosc cylindrow do czterech,stary Honda uwazal ze silniki dwusuwowe nadala sie do pil spalinowych i kosiarek,chcial zbudowac 4-ro suwa ktory mialby szanse z dwusuwami.W celu powiekszenia powierzchni zaworow i osiagniacia obrotow rzedu 18000-20000 tys zbudowano takie pseudo V8 w postaci V4 z owalnymi tlokami.Za bardzo to nie dzialalo,powstala nawet wersja 250 turbo.Rezultaty w dalszym ciagu byly slabe,Honda sie poddala i zbudowala konwencjonalny silnik dwusuwowy 500.Tak bylo do 1992 kiedy regulamin zwiekszyl pojemnosc do 990 w przypadku silnikow czterosuwowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...