Skocz do zawartości

Ducati 1098


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Jak zwykle krotko i na temat

 

3663 km - tylna opona Pirelli Diablo Corsa III

6683 km - opony Michelin Pilot Power 2CT

11 451 km - montarz koncowek tlumikow Termignomi, naprawa oswietlenia tablicy rej.

12 674 km - defekt elektryki

12 880 km - wymiana przednich klockow hamulcowych

13 898 km - opony Pirelli Diablo Corsa III

17 061 km - defekt kostki pompy paliwowej ( relais )

17 496 km - opony Pirelli Diablo Corsa III, wymiana tylnych klockow hamulcowych

21 465 km - zespol napedowy, sensor temp. powietrza

22 230 km - opony Conti Race Attack

24 926 km - pekl pojemnik akumulatora - sklejono

25 952 km - wymiana przedniego tloka ( po peknieciu ) wymiana srodkowej czesci ukladu wydechowego,wymiana sondy Lambda, wymiana peknietego uchwytu pojemnika akumulatora

 

27 004 km - opony Pirelli Diablo Rosso

30 316 km - tarcze hamulcowe, komplet tarcz sprzeglowych

32 694 km - opony Dunlop Qualifier RR

33 763 km - przewody hamulcowe przy chlodnicy oleju nieszczelne, przezco zgubienie oleju

36 204 km - kosz sprzegla, piasta tylne klocki hamulcowe, przewody paliwowe

38 991 km - opony Dunlop Sportmax GP Racer ( M )

40 555 km - lozysko glowki ramy, sensor predkosciomierza, prowadzenie lancucha napedu

42 684 km - linka gazu, zespol napedowy, ochrona tylnego wachacza

44 658 km - opony Avon AV 61/62 Viper Extrene

48 138 km - regler pradicy

 

Glowica

niewielkie straty kompresji siedziska zaworow wydechowych lekko nierownomiernieale jeszcze w granicach tolerancji rozszerzone.Prowadnice zaworow wydechowych sa owalnie rozszerzone. Koncowka walka rozrzadu ma ( tzw Pitting - cokolwiek ma to znaczyc ), to samo na dzwigni popychacza ( Kipphebel ).

 

Cylindry / Tloki

rownomiernie zuzyte i male odklady nagaru. Przedni cylinder wykauje wieksze zuzycie. Luz tlokow jest na granicy zuzycia.

 

Uklad korbowy

Lozyska korbowodu wykazuja znaczne nierownomierne oznaki zuzycia, luz promieniowy ( radialny ) na granicy zuzycia " oka " korbowodu widoczne slady pracy, sa kello ovalne i rozszerzone

 

Przeniesienie mocy

tarcze sprzeglowe suchego sprzegla sa zuzyte. kosz sprzegla i jego piasta wykazuja mocne / duze slady uderzen. widelec zmiany biegow duze slady pracy / zuzycia, luz na rowku / wpuscie.

Na zebatkach skrzyni widoczny Pitting

 

Rama / zawieszenie

Lakier ramy w dobrej kondycji. Reszta wykonczenie / elementow robi dobre wrazenie. Tylna tarcza

hamulcowa jest zuzyta.

 

generalnie motocykl jest solidny, niestety w codziennym uzyciu denerwuja drobiazgi z ktorymi sa problemy.

 

Wady jakie wykazal juz test modelu 999 nie zostaly poprawione, przenosza sie one na silnik i jego podzespoly w modelu 1098.

 

Ducati 1098 znajduje sie obecnie na ostatnim 27 miejscu w rankingu niezawodnosci, wyprzedza go jedynie model 999 an 26 miejscu.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to ze swej strony chciałbym bardzo podziękować KS Riderowi , ponieważ m.in. dzięki takim testom, i publikacjom, powoduje, że Ducati jest w naszym kraju ciągle nieznaną i egzotyczną marką, oraz naprawdę wierzę że wszyscy polscy Ducatisti, to pasjonaci z krwi i kości, a nie niedomarasy i kombinatorzy, dla któryś punktem honoru, jest zrobić kogoś w chu...a

Dzięki :notworthy:

J-999.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niech ktoś powie, że Ducati wcale nie jest tak kiepsko wykonane. Takie zużycie części powinno mieć miejsce conajmniej po 100 tys. km. Pewnie ten motocykl tego przebiegu nie osiągnie bez generalnego remontu..

 

No skoro Ty za skarbnicę wiedzy uważasz w ch*j niespójne pseudo testy nie poparte żadnym wizualnym (chociażby) argumentem to gratuluję. Nie pierwszy i nie ostatni "wklejony" gó*no warty test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co tym chodzi ?? może mi to ktoś wyjaśnić ??

pzdr

 

prawdopodobnie chodzi o przewody olejowe a nastąpiło przejęzyczenie.

W/g mnie test wypadł bardzo dobrze dla tej konstrukcji i tak ostro wysilonego silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wdupcza opony jak moja aprilka :banghead:

a pozatym tak naprawde lecialy tylko czesci eksploatacyjne, a napewno nie byl smigady po drodze, bo

17 496 km wymiana tylnych klockow hamulcowych

przy zwyklej jezdzie by tak szybko nie polecialy, ciekawe ktora japonia by wytrzymala takie traktowanie

 

25 952 km - wymiana przedniego tloka ( po peknieciu )
to co wczesniej nikt rozrzadu nei wymienial ?? bo jakos nie jest to napisane, a jak j*b**** pasek to nie dziwne ze sie pszystko posypalo Edytowane przez Whiplash666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wdupcza opony jak moja aprilka :banghead:

a pozatym tak naprawde lecialy tylko czesci eksploatacyjne, a napewno nie byl smigady po drodze, bo

 

przy zwyklej jezdzie by tak szybko nie polecialy, ciekawe ktora japonia by wytrzymala takie traktowanie

 

to co wczesniej nikt rozrzadu nei wymienial ?? bo jakos nie jest to napisane, a jak j*b**** pasek to nie dziwne ze sie pszystko posypalo

 

Pęknięty tłok to nie pęknięty pasek. Gdyby tam pękł pasek t tłok wytrzyma ale wybuchnie cała głowica.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz poważnie, na szczęście, trochę mam obycia z Ducati i mogę n/t coś niecoś powiedzieć, otóż nie wiem skąd kierowcy testowi z niemiec biorą motocykle- może odpadki z fabryki, nie przeszedł kontroli jakości to sruu do testów, jeszcze raz powtarzam, znam co najmniej 8 szt 999 i 6 sztuk 1098, które już nie powinny istnieć bo 999 przekroczyły dawno wspomniany próg 50 tys km, a 1098 - 2 sztuki miały nakulane 65 tys km, no chyba że na Amerykę idą zupełnie inaczej zrobione Ducati...

Dodam, że motocykle te są użytkowane normalnie- nie torowo... Na dokładkę dodam, że Ducati St 4S dzierży nie pobity dotąd rekord przejazdu rajdu żelaznej d...y czyli od Alaski na południowy kraniec Florydy...

Dobranoc...J-999.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek nie denerwuj się, Ks celowo umieścił test Ducati a nie umieścił testu BMW bo żaden nie dojechał tych 50.000 km a niektóre wybuchały już przed 25.000 km.

PS Motorrad kupuje w przypadkowym salonie motocykl i ostro go katuje a potem publikują raport i z tych które czytałem najgorzej wypadały motocykle BMW.

W jednym z takich testów padło łożysko skrzyni biegów po kilku tysiącach i w następnym numerze BMW podało do wiadomości że było wadliwe bo produkowane w Polsce. W kolejnym numerze ukazało się oświadczenie koncernu produkującego te łożyska w naszym kraju że to jest błąd konstrukcyjny ponieważ zastosowano zbyt małe łożysko w stosunku do obciążeń.

W tych testach motocykle bez względu na kraj pochodzenia dostają bez litości w dupę i w każdym coś pada potem podlega wymianie i dalej katowanie. Jedyną awarią dyskwalifikującą motocykl to totalny wybuch silnika co spotkało kilka kolejnych motocykli BMW.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, ja tam zawsze jestem spokojny..., tylko dziwnie wyglądają posty KS-Ridera, jakby za wszelką cenę chciał coś udowodnić...jeszcze nie wiem co, ale obiecuję, że gó...o mnie to obchodzi, są i zawsze będą ludzie którzy będą jeździć Ducatami, i nikt tego nie zmieni.

No, ale miało być n/t . już się nie odzywam. J-999.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...