Limo Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Od wczoraj mam pewien problem z odpalaniem motocykla. Tuż po zgaszeniu nie da się go z powrotem odpalić. Po naciśnięciu startera słychać tylko głośne "cyk". Ale wystarczy że postoi z 15 minut i odpala normalnie. Ewentualnie jak jadę gdzieś niedaleko, tak że silnik nie zdąży się mocno nagrzać to też nie ma problemów z ponownym odpaleniem. Początkowo myślałem że to akumulator lub co gorsza regulator, który niedawno wymieniałem, ale kolega zasugerował że to rozrusznik, bo gdyby akumulator się rozładowywał podczas jazdy to z jakiej racji by odpalał po ostygnięciu. Jak dla mnie to ma to sens ale pomyślałem że zasięgnę jeszcze opinii tutaj. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Od wczoraj mam pewien problem z odpalaniem motocykla. Tuż po zgaszeniu nie da się go z powrotem odpalić. Po naciśnięciu startera słychać tylko głośne "cyk". Ale wystarczy że postoi z 15 minut i odpala normalnie. Ewentualnie jak jadę gdzieś niedaleko, tak że silnik nie zdąży się mocno nagrzać to też nie ma problemów z ponownym odpaleniem. Początkowo myślałem że to akumulator lub co gorsza regulator, który niedawno wymieniałem, ale kolega zasugerował że to rozrusznik, bo gdyby akumulator się rozładowywał podczas jazdy to z jakiej racji by odpalał po ostygnięciu. Jak dla mnie to ma to sens ale pomyślałem że zasięgnę jeszcze opinii tutaj. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Nie masz ładowania a po 15 min akumulator regeneruje się na tyle aby ponownie obrócić silnikiem. Po zapaleniu pomierz napięcie ładowania. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mla Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Od wczoraj mam pewien problem z odpalaniem motocykla. Tuż po zgaszeniu nie da się go z powrotem odpalić. Po naciśnięciu startera słychać tylko głośne "cyk". Ale wystarczy że postoi z 15 minut i odpala normalnie. Ewentualnie jak jadę gdzieś niedaleko, tak że silnik nie zdąży się mocno nagrzać to też nie ma problemów z ponownym odpaleniem. Początkowo myślałem że to akumulator lub co gorsza regulator, który niedawno wymieniałem, ale kolega zasugerował że to rozrusznik, bo gdyby akumulator się rozładowywał podczas jazdy to z jakiej racji by odpalał po ostygnięciu. Jak dla mnie to ma to sens ale pomyślałem że zasięgnę jeszcze opinii tutaj. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam sprawdź ładowanie jak Piotr podpowiada.... spróbuj także zmierzyć napięcie na rozruszniku w momencie "normalnego" odpalenie i porównać je z napieciem występującym tam podczas "cyk"...jeśli bedzie wyraźna różnica, to (po wyeliminowaniu ew. problemów z połączeniami na przewodach ) może wskazywać na problem z aku. Był na forum podobny temat w B6. Skończyło się wymianą aku.... :flesje: :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 A kiedy przyciskasz przycisk to kontrolki przygasaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 W momencie rozruchu napięcie na akumulatorze nie powinno spadać poniżej 10,5V, jeśli spada poniżej akumulator do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Dziękuję za podpowiedzi. Postaram się zrobić te pomiary jeśli uda mi się pożyczyć miernik od kolegi. Na razie pożyczyłem praktycznie nowy akumulator od R1 innego kolegi, i niestety jest to samo. Czy to znaczy że mam szukać nowego reglera? Przecież niedawno wymieniałem. A kiedy przyciskasz przycisk to kontrolki przygasaja? Tak. Dodam jeszcze że problemy zaczęły się tego samego dnia gdy podczas zmiany lampy na oryginalną (miałem przegląd okresowy) postanowiłem przy okazji poprawić uziemienie reglera. Ale nie wiem czy mogłem tam cokolwiek zepsuć. Po prostu odkręciłem ten kabelek przykręcony do ramy, przejechałem obie powierzchnie styku papierem ściernym i przykręciłem z powrotem. Pamiętam że na akcesoryjnej lampie, na zimnym silniku przygasały kontrolki po włączeniu np. kierunkowskazu, a jak się już porządnie zagrzał to tego nie było. A teraz jak jeżdżę z oryginalną lampą to w ogóle tego nie ma, nawet pomimo przedstawionego problemu. Przygasają jedynie przy rozruchu ale z tego co wiem to jest normalne. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Zobacz czy ta masa jest dobrze przykrecona. Bendiks sie nie blokuje? Cykanie slychac z przekaznika czy z okolic rozrusznika? Zmierz napiecie na aku jakie ma kiedy nie chce zakrecic. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Tam nie ma bendixa , jest sprzegielko rozrusznika , sprawdz napiecie ladowania , w VFR slyszalem ze jak pada regler, to czesto alternator szlak trafia. Pozatym proponuje poczyscic wszystkie kostki elektryczne , sprawdzic czy nie nadpalone w srodku , niestety Honda z elektryki dala troszke dupy , nie tylko w CBR ce. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Cóż, sprawa się nieco skomplikowała bo teraz nawet na świeżo naładowanym akumulatorze jest tylko cykanie. Jutro będę robił te pomiary. A powiedzcie mi jeszcze jak sprawdzić regulator i rozrusznik, czy są sprawne? Dziękuję. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Sprawdz przekaznik rozrusznika - wez klucz jakis plaski np 19 i zewrzyj nim przewody na przekazniku przykrecane nakretkami. Nie przestrasz sie bo zaiskrzy. Jesli zakreci rozrusznik to przekaznik, a jak nie to wina rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam ponownie. Ładowanie okazało się być w normie. Wyczytałem w serwisówce że jeśli występuje takie cykanie to trzeba na krótko podłączyć rozrusznik bezpośrednio do plusa na akumulatorze. Jeśli zakręci to wina przekaźnika, jeśli nie to rozrusznik. Nie zakręcił, choć kilka razy poszły iskry jak niechcący dotknąłem bloku silnika. Mam nadzieję że nic tam nie zepsułem. Potem jeszcze dobrałem się do przekaźnika, po zdjęciu wtyczki okazało się że wszystko jest zaśniedziałe. Wyczyściłem co się dało i psiknąłem WD 40 ale nic nie pomogło. Przy okazji sprawdziłem główny bezpiecznik - jest cały. Czyli do wymiany mam rozrusznik, tak? Tu od razu mam pytanie czy będzie pasował rozrusznik od F2, bo mam taki ale widzę pewne różnice. Poza tym terminal w nim jest dosyć luźny i lata na wszystkie strony. Ale może jakbym go założył i motocykl zacząłby odpalać to miałbym 100% pewność że to była wina rozrusznika i kupiłbym jakąś używkę z ebaya. Cykanie slychac z przekaznika czy z okolic rozrusznika? Teraz mogę powiedzieć z całą pewnością że cykanie dochodzi z przekaźnika. Pozdrawiam Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 podlaczyles plus do aku ktory miales w hondzie? lepiej podlacz do prostownika. bedziesz mial pewnosc ze to nie aku. ale wszystko wskazuje ze to jednak rozrusznik, moze wystarczy sama wymiana szczotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam ponownie. Ładowanie okazało się być w normie. Wyczytałem w serwisówce że jeśli występuje takie cykanie to trzeba na krótko podłączyć rozrusznik bezpośrednio do plusa na akumulatorze. Jeśli zakręci to wina przekaźnika, jeśli nie to rozrusznik. Pozdrawiam No toć toż Ci pisałem nad Toba ;-) nie musiales przeciagac plusa. Niekoniecznie rozrusznik do wymiany. Wyjmij go, rozloz na czesci i porzadnie wyczysc - ja tak go ostatnio odratowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Po pierwsze nie do prostownika bo go usmaży, można zewrzeć oba styki na przekaźniku choćby zwykłym kluczem. Może się jedna szczotka zawieszać i też tak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 No toć toż Ci pisałem nad Toba ;-) nie musiales przeciagac plusa. Wiem wiem, ale stwierdziłem że bezpieczniej będzie jak zrobię to według zaleceń serwisówki :). Mam jeszcze pytanie jak zdjąć ten kabelek co siedzi na terminalu rozrusznika. Czy ta końcówka jest wkręcana czy po prostu wciskana? Pozdr Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.