Skocz do zawartości

Czyżby rozrusznik?


Limo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od wczoraj mam pewien problem z odpalaniem motocykla. Tuż po zgaszeniu nie da się go z powrotem odpalić. Po naciśnięciu startera słychać tylko głośne "cyk". Ale wystarczy że postoi z 15 minut i odpala normalnie. Ewentualnie jak jadę gdzieś niedaleko, tak że silnik nie zdąży się mocno nagrzać to też nie ma problemów z ponownym odpaleniem. Początkowo myślałem że to akumulator lub co gorsza regulator, który niedawno wymieniałem, ale kolega zasugerował że to rozrusznik, bo gdyby akumulator się rozładowywał podczas jazdy to z jakiej racji by odpalał po ostygnięciu. Jak dla mnie to ma to sens ale pomyślałem że zasięgnę jeszcze opinii tutaj. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj mam pewien problem z odpalaniem motocykla. Tuż po zgaszeniu nie da się go z powrotem odpalić. Po naciśnięciu startera słychać tylko głośne "cyk". Ale wystarczy że postoi z 15 minut i odpala normalnie. Ewentualnie jak jadę gdzieś niedaleko, tak że silnik nie zdąży się mocno nagrzać to też nie ma problemów z ponownym odpaleniem. Początkowo myślałem że to akumulator lub co gorsza regulator, który niedawno wymieniałem, ale kolega zasugerował że to rozrusznik, bo gdyby akumulator się rozładowywał podczas jazdy to z jakiej racji by odpalał po ostygnięciu. Jak dla mnie to ma to sens ale pomyślałem że zasięgnę jeszcze opinii tutaj. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam

 

Nie masz ładowania a po 15 min akumulator regeneruje się na tyle aby ponownie obrócić silnikiem.

Po zapaleniu pomierz napięcie ładowania.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj mam pewien problem z odpalaniem motocykla. Tuż po zgaszeniu nie da się go z powrotem odpalić. Po naciśnięciu startera słychać tylko głośne "cyk". Ale wystarczy że postoi z 15 minut i odpala normalnie. Ewentualnie jak jadę gdzieś niedaleko, tak że silnik nie zdąży się mocno nagrzać to też nie ma problemów z ponownym odpaleniem. Początkowo myślałem że to akumulator lub co gorsza regulator, który niedawno wymieniałem, ale kolega zasugerował że to rozrusznik, bo gdyby akumulator się rozładowywał podczas jazdy to z jakiej racji by odpalał po ostygnięciu. Jak dla mnie to ma to sens ale pomyślałem że zasięgnę jeszcze opinii tutaj. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam

 

 

sprawdź ładowanie jak Piotr podpowiada.... spróbuj także zmierzyć napięcie na rozruszniku w momencie "normalnego" odpalenie i porównać je z napieciem występującym tam podczas "cyk"...jeśli bedzie wyraźna różnica, to (po wyeliminowaniu ew. problemów z połączeniami na przewodach ) może wskazywać na problem z aku.

 

Był na forum podobny temat w B6. Skończyło się wymianą aku....

 

 

:flesje: :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Postaram się zrobić te pomiary jeśli uda mi się pożyczyć miernik od kolegi. Na razie pożyczyłem praktycznie nowy akumulator od R1 innego kolegi, i niestety jest to samo. Czy to znaczy że mam szukać nowego reglera? Przecież niedawno wymieniałem.

A kiedy przyciskasz przycisk to kontrolki przygasaja?

Tak.

 

Dodam jeszcze że problemy zaczęły się tego samego dnia gdy podczas zmiany lampy na oryginalną (miałem przegląd okresowy) postanowiłem przy okazji poprawić uziemienie reglera. Ale nie wiem czy mogłem tam cokolwiek zepsuć. Po prostu odkręciłem ten kabelek przykręcony do ramy, przejechałem obie powierzchnie styku papierem ściernym i przykręciłem z powrotem. Pamiętam że na akcesoryjnej lampie, na zimnym silniku przygasały kontrolki po włączeniu np. kierunkowskazu, a jak się już porządnie zagrzał to tego nie było. A teraz jak jeżdżę z oryginalną lampą to w ogóle tego nie ma, nawet pomimo przedstawionego problemu. Przygasają jedynie przy rozruchu ale z tego co wiem to jest normalne.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma bendixa , jest sprzegielko rozrusznika , sprawdz napiecie ladowania , w VFR slyszalem ze jak pada regler, to czesto alternator szlak trafia. Pozatym proponuje poczyscic wszystkie kostki elektryczne , sprawdzic czy nie nadpalone w srodku , niestety Honda z elektryki dala troszke dupy , nie tylko w CBR ce.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, sprawa się nieco skomplikowała bo teraz nawet na świeżo naładowanym akumulatorze jest tylko cykanie. Jutro będę robił te pomiary. A powiedzcie mi jeszcze jak sprawdzić regulator i rozrusznik, czy są sprawne? Dziękuję.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Ładowanie okazało się być w normie. Wyczytałem w serwisówce że jeśli występuje takie cykanie to trzeba na krótko podłączyć rozrusznik bezpośrednio do plusa na akumulatorze. Jeśli zakręci to wina przekaźnika, jeśli nie to rozrusznik. Nie zakręcił, choć kilka razy poszły iskry jak niechcący dotknąłem bloku silnika. Mam nadzieję że nic tam nie zepsułem. Potem jeszcze dobrałem się do przekaźnika, po zdjęciu wtyczki okazało się że wszystko jest zaśniedziałe. Wyczyściłem co się dało i psiknąłem WD 40 ale nic nie pomogło. Przy okazji sprawdziłem główny bezpiecznik - jest cały. Czyli do wymiany mam rozrusznik, tak? Tu od razu mam pytanie czy będzie pasował rozrusznik od F2, bo mam taki ale widzę pewne różnice. Poza tym terminal w nim jest dosyć luźny i lata na wszystkie strony. Ale może jakbym go założył i motocykl zacząłby odpalać to miałbym 100% pewność że to była wina rozrusznika i kupiłbym jakąś używkę z ebaya.

 

Cykanie slychac z przekaznika czy z okolic rozrusznika?

Teraz mogę powiedzieć z całą pewnością że cykanie dochodzi z przekaźnika.

 

Pozdrawiam

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Ładowanie okazało się być w normie. Wyczytałem w serwisówce że jeśli występuje takie cykanie to trzeba na krótko podłączyć rozrusznik bezpośrednio do plusa na akumulatorze. Jeśli zakręci to wina przekaźnika, jeśli nie to rozrusznik.

Pozdrawiam

 

No toć toż Ci pisałem nad Toba ;-) nie musiales przeciagac plusa.

 

Niekoniecznie rozrusznik do wymiany. Wyjmij go, rozloz na czesci i porzadnie wyczysc - ja tak go ostatnio odratowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toć toż Ci pisałem nad Toba ;-) nie musiales przeciagac plusa.

Wiem wiem, ale stwierdziłem że bezpieczniej będzie jak zrobię to według zaleceń serwisówki :).

 

Mam jeszcze pytanie jak zdjąć ten kabelek co siedzi na terminalu rozrusznika. Czy ta końcówka jest wkręcana czy po prostu wciskana?

 

Pozdr

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...