Skocz do zawartości

Honda CB 650 sc (CB650) Nighthawk RC13 CBX 650


Gość Otic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodzę się z Dgree i Szramerem :-). Co do jakości i poziomu technicznego - racja, sam jestem pod wrażeniem, ze stara Hondziawka tak fajnie śmiga. Co do wypowiedzi Szramera - też racja. Postęp jest nie tylko silnikowo, ale głównie w zawieszeniu u hamulcach, a jednego i drugiego mi w CB niestety brakuje. XX Mówisz ??? Taaaak !!!! - to będzie następne moto jak tylko kasy starczy, a jak nie to VFR (najlepiej 800, ale jeszcze na z rzozrządem na kołach) albo VTR.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dzien dobry do szramera > GS ;);):D:D

 

a tak na serio> to motocykle typu bladawce i eRki , sa bardziej doskonale i agresywne, przezco lepiej sie prowadza i do ich poskromienia potrzebne sa mniejsze umiejetnosci? na starszym mniej doskonalym i prezcyzyjnym sprzecie mozna sie o wiele wiecej sie nauczyc i zyskac wiecej doswiadczenia niz na obecnych nowych motocyklach....tak?

 

wiec jesli koles np 5 lat jezdzil na sprzecie z lat 80tych i po tych 5ciu latach przesiadzie sie na 900rr bedzie lepiej jezdzil od typa co 2 lata przejezdzil na tej samej 900, ale bez doswiadczen ze starszymi motocyklami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

 

Jako ze jestem nowy na tym forum chcialbym prosic o mala pomoc dotyczaca zakupu motocykla wymienionego w temacie. Mam okazje na zakup tego sprzetu. Ale czy warto??? Jestem poczatkujacym motocyklista, po doswiadczeniach na WSK i MZ ETZ 250 :(

A wiec jest to:

Honda CB 650 Custom

Rok produkcji 1982

Przejechane 37tys km

Motocykl od pierwszego wlasciciela

Full serwis

 

Wlascicielem jest starszy jegomosc-w dodatku Szwed (motor do kupienia w Sztokholmie) u ktorego pracowalem. Jako ze kupil sobie nowa hondziawe-turystyka, CB chce sprzedac. Wizualnie motorek bez zastrzezen, zadnych zarysowan lakieru. Silnik, gazniki jak i skrzynia bez zadnych sladow wyciekow czy tym podobnych.

 

To tyle jezeli chodzi o sam motocykl. A teraz prosilbym zyczliwych forumowiczow, ktorzy maja lub mieli kiedy kolwiek stycznosc z ta Honda o jakas rade. Z gory dziekuje, zigg.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelu nie znam więc nic mądrego na jego temat powiem, chciałbym jednak zwrócić uwage na mało "realny" przebieg. Z prostego działania matematycznego wychodzi że gość robił nim zaledwie 1480km rocznie, to przecież zaledwie kilka wycieczek na sezon. Sam przyznasz że trochę to mało prawdopodobne.

Edytowane przez Visuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu to jestem na niego pewny. Zam tego czlowieka dosc dlugo, oprocz tej CB ma jeszcze dwie hondy-jedna nowa-turystyczna i jedna troche mniejsza. Skandynawia to klimat, w ktorym motorkiem mozna smigac jeszcze krocej niz w Polsce... A ze oprocz jednosladow ma dwa samochody... No coz, gdybym nie byl pewny, nawet bym sie nie zastanawial nad kupnem motocykla z tego rocznika. Do tego dochodzi ksiazka serwisowa, wiec nawet formalnie jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam nigdy nie miałem do czynienia z hondą cb ale słyszałem kiedys odpalony taki motorek w serwisie którym serwisowałem swój motorek coś pięknego.kiedyś czytałem opinie w jakiejś gazecie odnośnie tego modelu -brak negatywów.Więc jeżeli masz taki zadbany egzemplarz z wiadomego pochodzenia to moim zdaniem nie ma się co zastanawiać. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650 nie miałem, ale miałem 750 i mam 900. motocykl rewelacyjny na pierwszą japonię. silnik bardzo trwały, do tego bardzo prosty w naprawach. do turystyki nadaje się idealnie dzięki pozycji za kierownicą i miękkiemu zawieszeniu. mimo iż mam młodsze motocykle i tak najchętniej jeżdzę właśnie CB 900. części dostępne bez problemu tak nowe jak i używane.

jeśli chodzi o dzwięk, to zależy od tego jaki masz wydech. 4w1 ma klasyczny dzwięk rzędowej czwórki. ale już 4w2 brzmi fajnie. 4w4 zresztą też. raz widziałem cb 650 z wydechami 4w2 ustawionymi w ten sposób, że 1 i 4 cylinder szedł w jeden wydech, a 2 i 3 w drugi wydech. efekt zajebi*ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja bede pierwszy kto sie wypowiada kto toto ma. Sorki ze bez polskich liter, ale jeszcze przez chwile jestem zagranica.

pokrotce - KUPUJ NATYCHMIAST! Moja to model 650z, ale sie rozni detalami, silnik, kola, hamucle, etc wszystko to samo, tylko rama ciut inna.

Wiec, ja juz mam druga sztuke, pierwsza kupilem w 94, druga w zeszlym roku. Rok produkcji wg ramy 79, ale realnie to 80. Obie sztuki chodzily jak zloto, pod warunkiem ze sie je tylko troche doglada. W tej chwili po "dopieszczeniu" bierze mi 4,4 w miescie, a nie zostaje na swiatlach, i jeszcze cos bede wymyslal :bigrazz:

Motorek bardzo ladnie ciagnie od 2000, ale prawdizwego kopa ma powyzej 4500-5000. powinienes na tym poleciec spoko 160 - wiecej odradzam bo i tak cie zza kierownicy zdejmie :smile:

W miescie sie pieknie miedzy samochodami wywija, na zakretach tez mnie zadowala. Na moim po 3 godzinach jazdy non-stop musze robic przerwe, bo troche zadek boli.. :crossy: ale bede przerabial kanape w zimie.

Eksploatacja - ustawionego dobrze silnika nie da sie zajezdzic. Cale ustawianie mozesz sam robic, jednak do zaworow bardzo pomocny jest taki kluczyk ze srubokretem (W larssonie za 30 pare zlotych) bo dostep do kontry jest troche ciezki. Gazniki cztery, ale spoko sie je ustawia. Zaplon jest bezstykowy i chodzi jak zloto.

W sumie jedyny element co mi sie zauwazalnie zuzywal to opony i lancuch. A teraz sobie zalozylem smarownik lancucha - samorobke i zobacze czy bedzie lepiej.

Ten motorek ci dojedzie do 100.000. To jest najbardziej dopracowany silink sohc4 hondy, bo to byl ostatni z serii ktora zapoczatkowala CB750.

 

Poza tym (jak szpik inglisz)

www.hondacb650.com

www.sohc4.us/forums

 

I tam jest absolutnie wszystko o tym motocyklu.

 

A jak masz jakies bardziej szczegolowe pytania to wal.

 

POzdro.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy CBX 650 rc13 i w poszukiwaniu informacji wpadłem na ten topic. O samej eksploatacji i wrażeniach z jazdy narazie wiele powiedzieć nie mogę. Sporo ciekawych informacji znajduje sie w artykule poświęconym temu motocyklowi.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,3292480.html

Jeśli ktoś dysponuje jakimiś cennymi uwagami na temat tego moto będę wdzięczny za umieszczenie ich tutaj.

PZDR

 

edit:

Znalazłem jeszcze ciekawą stronkę z danymi technicznymi:

 

Informacje ogólne:

Model: Honda CBX 650 E

Rok produkcji: 1984-1987

Kategoria: Naked bike

 

Silnik i napęd:

Pojemność: 656,00 ccm (40,03 cali sześciennych)

Typ silnika: czterocylindrowy rzędowy

Moc: 75.00 HP (54.7 kW )) @ 9500 RPM

Kompresja: 9.5:1

Średnica x skok: 60.0 x 58.0 mm (2.4 x 2.3 cala)

Zawory na cylinder: 4

Regulacja zaworów: hydrauliczna

Typ rozrządu: DOHC

Układ chłodzenia: chłodzony powietrzem

Skrzynia biegów: 6-biegowa

Przeniesienie napędu: wał (Cardana)

 

Podwozie i wymiary:

Waga: 220.0 kg

Zbiornik paliwa: 18,00 litrów (4,76 galon)

Przednie opony: 100/90-19

Tylne opony: 130/90-16

Przednie hamulce: Podwójna tarcza

Tylne hamulce: Bęben

 

Prędkość i przyspieszenie:

V-max: 202,0 kilometrów na godzinę (125,5 mph)

0-100 km/h 4,9 sekundy

0-60 mph 4,7 sekundy

 

Za ew. błędy w tłumaczeniu przepraszam :)

Edytowane przez Easy Rigchter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam! Marzył mi się CX 500 ale pewnego dnia znalazłem cb 650 za nie wielką kasę więc go wziąłem. Miałem zamiar motor odpalić i sprzedać z zyskiem lecz po kilku dniach i przejażdżkach postanowiłem go zostawić. Do zrobienia mam jeszcze ładowanie. Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat np. kaprysów tego motorku, wadach, zalety też są mile widziane. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy starych hond. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam! Marzył mi się CX 500 ale pewnego dnia znalazłem cb 650 za nie wielką kasę więc go wziąłem. Miałem zamiar motor odpalić i sprzedać z zyskiem lecz po kilku dniach i przejażdżkach postanowiłem go zostawić. Do zrobienia mam jeszcze ładowanie. Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat np. kaprysów tego motorku, wadach, zalety też są mile widziane. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy starych hond. :)

 

 

 

 

 

 

Wada to napinacz łańcuszka i ładowanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...