Skocz do zawartości

Krok po kroku wymiana silnika.


PriweR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiedzialem jak to sie dokladnie nazywa ale teraz juz wiem, czyli jak bede mial okolo 4,5bara podcisnienia na kazdym cylindrze to bedzie gitarka i co dalej? sprawdzam tak samo jak w samochodzie, wykrecam swiece wkładam wakuometr i krece rozrusznikiem nastepnie sprawdzam ile jest, i tak po koleji z kazdym. z odpowietrzaniem ukladu chlodniczego to tak wlasnie myslalem jak napisales.

 

jak okaze sie ze jest w pozadku czyli okolo 4,5 na kazdym to oznacza ze zawory sa ok tak?

i wowczas zakladam gazniki ze starego silnika i co dalej jak je zsynchronizowac ? trzeba bedzie ustawiac kąt gaznikow? czym, gdzie i jak sie synchronizuje gazniki?

 

 

PriweR trochę pokręciłeś.Do sprawdzania ciśnienia w cylindrach służy manometr.Wykręcasz świece, wkładasz manometr,(pamiętaj o dobrze naładowanym aku) jeśli masz już założone gaźniki to odkręcasz manetkę na full i kręcisz rozrusznikiem i tak po kolei z każdym.

 

Wakuometr natomiast służy do synchronizacji gaźników a konkretnie do ustawienia jednakowego podciśnienia we wszystkich czterech dolotach.Szczegóły:

 

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html

 

 

 

 

.

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

namieszalem bo jestem zielony w tym temacie ale juz powoli zaczynam kumac co i jak ale jeszcze nie do konca. Po przeczytaniu artykułu rozumuje ze gazniki synchronizyje sie tak aby wszytki pracowały tak samo, aby mialy to samo podcisnienie, czyli jesli na starym silniku nie mialem zanych problemow z praca silnika, silnika plynnie wchodzil na wysokie obroty i plynnie z nich zchodzil to gazniki sa dobrze zsynchronizowane i nie musze ich synchronizowac po zalozeniu do nowego silnika, dobrze rozumiem?

 

 

 

 

i jeszcze pytanie z innej beczki ale tez dlaa mnie wazne przy montazu nowego silnika, a mianowicie chce do niego wstawic przegrode w misce olejowej by poprawic smarowanie podczas gdy motocykl bedzie jechal w pionie, jak ją załozyć miedzy dwie uszczelki czy jak?

 

zalozenie patrzac od gory:

1 silnik

2 przegroda

3 uszczelka

4 miska

czy moze

1 silnik

2 uszczelka

3 przegroda

4 miska

albo

1 silnik

2 uszczelka

3 przegroda

4 uszczelka

5 przegroda

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał Damiano. W uproszczeniu: gaźniki pracują dzięki podciśnieniu które wytworzył silnik. Drugi silnik choć taki sam może różnic się np. stopniem zużycia od poprzedniego i może się okazać że będzie potrzebował zupełnie innych nastawów.

 

Co do przegrody w misce to ci nie pomogę.Nigdy nie miałem z tym do czynienia.

 

P.S. Fajny GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to widze ze chyba sam sie nie bede podejmowal tej synchronizacji przezyce silnik i zawioze go do zsynchronizowania to chyba bedzie najrozsadniejsze bo nie chcial bym czegos namieszac w tych gaznikach, co do gs'a malo co ma wspolnego z orginalem heh ogolnie stoi :( bo mialem wykladke i ujebalo mi kawalek silnika, ogolnie jak ktos ma silnik gs/gsx1000/1100to z checia odkupie bo cudownie mi sie latalo ta maszyna prowadzi sie jak czołg z nitro heh czuc ze sie prowadzi 300kg szczegolnie przy ostrym hamowaniu heh,

 

dobra wracajac do tematu to juz prawie wszystko wiem co do przekladki silnika pomozcie mi jeszcze tylko apropo tej przegrody bo nie chcial bym czegos spieprzyc, a no i jaki olej polecacie? z gory mowie ze silnik bedzie raczej katowany wiec jakis dobry olej w przystepnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przechyl na bok silnik też i wszystko rób w pozycji "przechylonej" -to najważniejsza sprawa przy przekładce serca

 

Nie wiem na jakiej podstawie tak mówisz. Swojego doświadczenia z wkładania jednego silnika?

Najlepiej jak mootcykl ma centralkę i wszystko jest w pionie. Wtedy mozesz spokojnie manewrować silnikiem ustawionym na podnośniku.

 

Do autora tematu - masz w ogóle serwisówkę? Bez tego bym się nie zabierał za robotę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam gdzies ale po co ? to tylko przezucenie silnika tu chyba nic sie zje*ac nie da, pare srobek troche potu i po bolo, synchronizacje zotawam fachowcom bo nie chce nic zje*ac, samemu wstawil bym jeszcze ta przgrode ale nie wiem w jakiej kolejnosci jak to zalozyc, silnik chce przezucic samemu zeby troche zaoszczedzic hajsu na resztze czesci musze jeszcze wstawic hb wymienic tylni amorek no i rury od lag ale to juz robilem takze no problemo, jedyne czego sie zawsze obawiam to ingerencjia ww piec az tak sie na silach nie czuje zeby przy nich grzebac, ustawiac i wogole ale sama przekladka wydaje mi sie byc szysto fizyczna praca, to jak pomoze ktos jeszcze w kwestii przegrody w misce olejowej co i jak w jakiej kolejnosci i jak z uszczelkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wyszystko wiesz i serwisówka nie jest Ci potrzebna to po co się pytasz i zawracasz głowę?

 

PS. Jak widać rzadko do książek zaglądałeś, widać po pisowni, powinno być: przeRZucić, tylnY, w ogóle, o literówkach nie wspominając...

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przegrodę na miskę i dałem silikon po obu stronach. Obawiam się że jak dasz uszczelkę (czy silikon, jak wolisz) tylko z jednej strony to będzie ciekło. Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie na szyjce smoka jest taki kołnierz z ząbkiem, i na ten ząbek jest specjalne miejsce w bloku silnika, żeby nie obracał się wokół własnej osi. Poza tym przegroda opiera się na tej szyjce więc tak czy inaczej będziesz musiał w niej zrobić małe nacięcie przez które ten ząbek sobie przejdzie i wtedy będziesz miał pewność że nie będzie się obracać. Nawiasem mówiąc przy przekręconym smoku kontrolka oleju ma tendencje do zapalania się podczas robienia stopali.

 

Jeszcze w kwestii odpowietrzania układu chłodzenia, serwisówka do f3 podaje nieco inną procedurę. Należy zalać układ do pełna (zbiorniczek wyrównawczy pod kreskę MAX), odpalić motocykl na otwartych korkach, poczekać aż się rozgrzeje i na końcu zrobić kilka przegazówek, po czym zgasić moto, dolać płynu do pełna jeśli ubędzie i zakręcić korki.

 

P.S. Zanim włożysz nowy silnik do ramy, warto by było sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe, póki jest do nich łatwy dostęp.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wyszystko wiesz i serwisówka nie jest Ci potrzebna to po co się pytasz i zawracasz głowę?

 

PS. Jak widać rzadko do książek zaglądałeś, widać po pisowni, powinno być: przeRZucić, tylnY, w ogóle, o literówkach nie wspominając...

 

 

korwa polonista sie znalazl, pisze jak mi jest wygonie nie zwracam uwagi na takie szczegoly, po bo h przejomowac sie drobiazgami...ehhh zal

 

pytam bo jak dla mnie wazniejsza jest praktyka od teorii...proste

 

lime82 dzieki za pomoc tesh zrobie na sylikon

 

a p-rzegrode mam taka

http://photos04.allegroimg.pl/photos/400x3...90/19/853901967

z czyms takim do smoka

http://photos04.allegroimg.pl/photos/400x3.../19/853901967_1

 

i tal bedzie trzeba nacinac? cos pokombinuje i bedzie gita jak sie popiesci to sie zmiesci hehe glownie chodzilo mi o uszczelnienie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korwa polonista sie znalazl, pisze jak mi jest wygonie nie zwracam uwagi na takie szczegoly, po bo h przejomowac sie drobiazgami...ehhh zal

 

pytam bo jak dla mnie wazniejsza jest praktyka od teorii...proste

 

odpoczynek? :biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korwa polonista sie znalazl, pisze jak mi jest wygonie nie zwracam uwagi na takie szczegoly, po bo h przejomowac sie drobiazgami...ehhh zal

 

pytam bo jak dla mnie wazniejsza jest praktyka od teorii...proste

 

To praktykuj, ale bez mojej pomocy. Po co ja mam się starać, jak Ty nie szanujesz swoich rozmówców?

 

PS. Praktykę bez teorii można sobie w dupę wsadzić. Zawsze będziesz tylko "przekładaczem" silników, nigdy porządnym mechanikiem, który powinien cały czas się dokształcać. Nawet bym Ci taczki nie dał do naprawy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przegrodę na miskę i dałem silikon po obu stronach. Obawiam się że jak dasz uszczelkę (czy silikon, jak wolisz) tylko z jednej strony to będzie ciekło. Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie na szyjce smoka jest taki kołnierz z ząbkiem, i na ten ząbek jest specjalne miejsce w bloku silnika, żeby nie obracał się wokół własnej osi. Poza tym przegroda opiera się na tej szyjce więc tak czy inaczej będziesz musiał w niej zrobić małe nacięcie przez które ten ząbek sobie przejdzie i wtedy będziesz miał pewność że nie będzie się obracać. Nawiasem mówiąc przy przekręconym smoku kontrolka oleju ma tendencje do zapalania się podczas robienia stopali.

 

To nie Kontrolka ma tendencję do zapalania się,tylko oleju nie ma w układzie, czyli brak ciśnienia i dlatego kontrolka się zapala.Ona tylko sygnalizuje brak ciśnienia.

 

 

Edytowane przez jerzyk7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...