Skocz do zawartości

Cykanie R1 yamaha


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro cykanie pojawia sie po złpaniu temperatury przez silnik to raczej nie zawory ponieważ luz kasuje sie po nagrzaniu elemetów rozrządu. Tez zacząłbym od wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem wydechowym, a głowicą.

 

Mam też pytanie w moim GSX-R750W r. prod. 94 serwisówka mówi, że luz zaworowy, np. na stronie ssącej ma wynosić od 0,10 do 0,20 mm. To wtakim razie ile 0,1 czy 0,2 mm bo to jest spora różnica. Biorąc pod uwagę, że w miarę zużycia gniazd luz się powiększa,należy ustawić na 0,1 mm ale z drugiej strony może to doprowadzić do sytuacji, iz po rozgrzaniu silnika zawór nie domknie sie prawidłowo.

w miarę wybicia przylgni zaworów(gniazda się nie wybijają) luz się zmniejsza

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o stukach nie ma mowy, caly temat zasadza sie na "cykaniu"

moja nie gwizdze ale przyjemnie buczy na przelocie microna

 

czy ma 100 czy 120 stopni ( zasłonilem cześć chlodnicy na przedwczorajsze smiganie stad taka zlapal temaperature. Normalnie przy tej temperaturze bez przyslonietej chlodnicy na trasie trzymal okolo 60 a to wydawalo mi sie za malo a chcialem troche poodkrecac wiec stad taki patent, bo ze zadne sprzety przeciez nie lubia katowania niedogrzane...) tak samo sobie cyka.

Do pojawienia sie na wyswietlaczu temp. 40 stopni wydaje mi sie ze nie cyka. ( takie sa mniej wiecej moje obserwacje)

 

Znalazlem r1-forum.de i wyczytalem tam ze chłopaki mimo dobrobytu :) borykają sie z podobnym problemem, wymieniają łancuszki, kombinuja z napinaczami APE... i tez nie moga rozkminic tematu.

 

łancuszek rozrządu wykluczylem, gdyz załozylem nowy łancuch ktory ciasno siedzi i po prostu nie ma prawa luzno klepac. tak jak juz napisalem, inna firma wiec i troche inna grubosc lancucha ( obecny tourmax jest "wyzszy" i wyglada na solidniejszy, tym samym inaczej idzie po slizgach ktore były w tolernacji. Watpie zeby to był napinacz bo yamaha w odroznieniu od hondy nie miala chyba takiego probelmu. moze sie myle?

 

EXUP? chyba nie bo moto nie ma problemów w zadnym zakresie obrotowym. nie dlawi sie, a obroty biegu jalowego drgaja minimalnie. przed synchronizajcja wskazówka obrotomierza podskakiwala falujac...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem własnej jedynki...miałem przyjemność dogłębnego sprawdzenia kilku poprzednich...jedna RN04(lalka) też miała coś takiego, że coś w niej cykało..sprzęt nie jest nowy tak więc eksploatacja robi swoje. Elementy współpracuje się zużywają i owe cykanie może pochodzić od całej masy elementów poruszających sie w silniku. Ja też mam zawsze nie dogrzany silnik, ale 20 minut na postoju powoduje to, że silnik może złapać 100 deg...Wydaje mi się że nie ma co przesadzać...pojeździsz w przyszłym sezonie to silnik sie ułoży. Jeżeli tak sie nie stanie to pewnie źle przeprowadziłeś regulacje zaworów. Pamiętaj że w granicach tolerancji, większy luz zaworowy jest lepszy niż ten mały. Na tym Forum Piotrek Dudek i inni mechanicy napisali już książki tak więc będziesz miał co robić w zimę. Inną sprawą jest to, że w silniku wraz ze wzrostem temperatury maleje gęstość i lepkość oleju która wpływa znacząco na efekty akustyczne...

Edytowane przez Szymon_R6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał lekkie rytmiczne popukiwanie które wraz ze wzrostem przebiegu zaczynało się nasilać, po rozebraniu silnika okazało się że niestety panewki zużyły się (motocykl często jeździł na kole).

Niestety wał również był do wymiany.

Poszedł drugi sprawny silnik z gwarancją rozruchową i po kłopocie.

 

Z tego co pamiętam lekkie cykanie to norma w R1, dźwięk taki jak by ktoś kulek nasypał do silnika.

 

Może być jeszcze kwestia za słabego dokręcenia świecy zapłonowej przez co ucieka kompresja wraz ze wzrostem temperatury efekt się nasila,

 

bądź też cykanie z przepuszczających uszczelek pomiędzy kolektorem wydechowym a głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy efekt "cykania" nie jest spowodowany np. źle ułożoną mapą zapłonu (zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu).

 

Podobne zjawisko występuje w katamaranie ojca (Peugeot 405 1.6, wtrysk jednopunktowy Magneti Marelli, benzyna), po prostu mapa zapłonu jest tak uformowana, że przy niskim obciążeniu kąt wyprzedzenia wzrasta bardzo szybko do maksimum. W efekcie silnik wykazuje dźwięk podobny do klepania zaworów po odjęciu gazu lub wkręcania silnika przy lekkim otwarciu przepustnicy - przy 3000 RPM klepanie jest nie do zniesienia. Do silnika i zaworów (regulacja płytkowa) pewnie od nowości nikt nie zaglądał bo przecież puszkarze wiedzą że wymienienia się tylko olej, ale mogę być pewien że to przez zapłon.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie żeby była to wina wyprzedzenia zapłonu, fabrycznie jest on tak ustawiony że nie ma prawa nic cykać. Zresztą zbyt szybkie wyprzedzenie zapłonu działało by dewastyująco na silnik.

Miałem 2 lata temu Peugeotka 306 z dokładnie takim samym silnikiem jak opisujesz (1,6 wtrysk - chyba 96 rok ) i też dziwnie chodził na niskich i średnich obrotach. Klepał łudząco podbnie do zaworów ale z większą częstotliwością, do tego jeszczce dziwnie chrapolił, myślałem juz że tylko szrot pozostał. Ale przy okazji wymiany "portek" wymieniłem również uszczelkę na styku z koletorem i zaczął chodzić jak... elektyczny, heh,,, różnica była nieziemska - jeździ do tej pory.

Edytowane przez toper-utl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, no panewka to nie jest napewno. Slyszalem juz panewke w r1 i to zupelnie inny dzwiek. Znajomy ma rno1 99' po zmianie pieca i tez mu cyka. Sam juz nie wiem...

dla swietego spokoju zmienie uszczelki kolektora i oby oby.... to bylo to!

 

ps. SZUKAM OCHRANIACZY DO R1 01r. na rame. Moze orientuje sie ktos gdzie to moge kupic. na allegro nic, wyszukiwarka nic, ebay uk, sa ale nie ten model.

ogolnie to po angielksu nazywaja to carbon frame protectors , lub frame carbon cover. - z karbonem to zapewnie ma niewiele wspolnego ale chodzi o to zeby przykryc rame bo rysuje ja spodniami, mam dziwnie polozone szwy tak ze zawsze w kazym moto rysuje mi sie bak albo rama, w aktualnym przypadku rama.

za info bede wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

silnik cyka, "cyk cyk cyk" i cykanie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, pow 5 tys zaglusza je wydech i praca silnika. cyka wolno na wolnych obrotach. Cykanie pojawia sie gdy silnik zlapie temperature.

 

Witaj w klubie setek (jak nie tysięcy) posiadaczy "cykających R1" :) Zakładam, że opisujesz objawy podobne do tych z filmiku poniżej:

 

 

Jak już ktoś wczesniej napisał, jest to bardzo częsta przypadłość silników Yamahy (szczególnie R1 i R6, w zasadzie wszystkich roczników). Wystarczy wpisać sobie w google hasło "r1 ticking noise", a wyskoczy lektura na kilka godzin. Czasami cykanie pojawia się przy dużym przebiegu, a czasami już po 100km od wyjechania z salonu. Generalnie jeżeli poza tym z motocyklem wszystko ok, to nie ma się czym przejmować - ten typ tak po prostu ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzy procent R1 z tego mniej wiecej okresu wykazuje podobne objawy nawet o ile luzy zaworowe sa ustawiono prawidlowo.Spowodowane jest to troche zbyt duzymi luzami na ktorejs z prowadnic zaworowych.( przewaznie z lewej strony )

Yamaha nigdy nie miala oficjalnej akcji naprawczej ale jezeli klient byl bardzo upierdliwy to bylo to naprawiane.

 

Te cykanie nie jest sytuacja idealna ale mozna z tym jezdzic w tym przypadku przez bardzo dlugi okres,tzn sie nie pogarsza.

 

Mialem kiedys 99 R1 ktora troche cykala jak ja kupilem ( moto mialo 10k km przy zakupie),30 k km jak ja sprzedawalem dalej tak samo "cykala".

popieram. tez mialem 2000rok cykala i 2002rok tez cykała,z lewej strony bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZUKAM OCHRANIACZY DO R1 01r. na rame

 

W moto-akcesoriach mają grubą folię ochronną wielkości +/- kartki A4. Kosztuje tylko 2 dychy, a da się naklejać po krzywiznach bez efektu marszczenia. Może sobie wytniesz odpowiednie kształty i przypasuje. Budżetowo, ale daje radę.

 

To cykanie z filmiku również znam. Można to olać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...