bartek85 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Ja tam do TTR zawsze lałem Castrol Power 1 Racing czyli full syntetyk. Kupowałem go w bańkach 4 l za ok 110 był to w sumie najtańszy olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Silnik z XT/TTR to konstrukcja niewysilona, i nie kreci zbyt wysoko, wiec byłbym skłonny powiedzieć, że chyba nie zrobi mu wiekszej róznicy czy leci na pelnym syntetyku czy semi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TYTUSEK7 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Witam. Mam pytanie do kompetentnych osób. Posiadacie wiedzę na temat zdławionych wersji xt 600(poniżej 40 km) i jakie one miały oznaczenie, czym sie różniły. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Ja mam motocykl z silnikiem od Yamahy XT-660, MT-03. Na postój zimowy zalałem go Motul 5100 estr. Przebieg to 10 tyś.km. Jak zacznę sezon to się okaże co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 a co za moto masz? MZ? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elekrytyk Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Dopisze sie jeszcze do istniejacego tematu :) Otoz kupilem kilka dni temu nowe XT 600 z 2003 roku, nowe bo z przebiegiem 1500km i mam kilka pytan wiec moze ktos z posiadaczy mnie oswieci. Biegi - wchodza jak w maslo przy 30 stopniach, czy u Was tez tak nijak sie je wbija? Brakuje mi jakiegos wyraznego klikniecia ale moze ten model tak ma. Nastepne pytanie ... dosc dziwne :) Wlasciciel powiedzial mi ze Yamaha ma inny patent na kierunki, otoz w mojej wersji od nowego pokielbasili cos i wbijam w prawo a zapala sie w lewo :D Wlasciciel twierdzil ze juz po wyjechaniu z salonu tak mial a moto naprawde nie wyglada by ktos go dotykal zatem gdzie szukac? Ostatnie pytanie dotyczy oleju w lagach a moze generalnie oleju. Co sie dzieje ze starym olejem? Moto ma 7 lat i wyglada jak nowe, czy wiec olej gestnieje czy robi sie z niego woda? Niby wszystko chodzi jak nalezy, ale z ciekawosci pytam zanim zlece to u mechanika. Pozdrawiam Roland Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Gratuluję zakupu :) faktycznie moto z takim przebiegiem to jak nówka. Ciekawe co się z nim działo przez te 7 lat? Ja mam XT600 też z roku 2003, poprzednio miałem z 1999 i w obu biegi wchodziły prawie bezgłośnie, jak w masło tak jak piszesz. Mnie to odpowiadało, nie potrzebuję kliknięcia aby wedzieć czy bieg wrzuciłem. To da się wyczuć po tym jak stopa pracuje i to kwestia przyzwyczajenia bardziej. Zresztą podaczas jazdy i w kasku chyba i tak by nie było słychać tego klikania skrzyni, no chyba że byłoby naprawdę głośne ale to z kolei by źle świadczyło o jej kondycji. Drugi temat - kierunki. Pierwsze słyszę o takim cudzie. To ma byc intuicyjne - przełącznik w prawo i miga prawy, w lewo - lewy. Coś musi być pochrzanione w instalacji nie ma bata. Z oleju w lagach po takim czasie robi się jednym słowem syf, traci on właściwości tłumiące, łapie powietrze, zmienia barwę,,, W Twojej XT o tyle jest dobrze, że mało była ujeżdzana. Wymien ten olej, koszt niewielki (około 60 zł) a odczujesz poprawę pracy przedniego zawieszenia i bezpieczeństwa. Mógłbys wrzucić kilka fotek tej maszyny, bardzo jestem ciekaw jak wyglada tak mało jeżdzony moto. I można wiedzieć ile Ciebie kosztował? Pozdrawiam, Dopisze sie jeszcze do istniejacego tematu :) Otoz kupilem kilka dni temu nowe XT 600 z 2003 roku, nowe bo z przebiegiem 1500km i mam kilka pytan wiec moze ktos z posiadaczy mnie oswieci. Biegi - wchodza jak w maslo przy 30 stopniach, czy u Was tez tak nijak sie je wbija? Brakuje mi jakiegos wyraznego klikniecia ale moze ten model tak ma. Nastepne pytanie ... dosc dziwne :) Wlasciciel powiedzial mi ze Yamaha ma inny patent na kierunki, otoz w mojej wersji od nowego pokielbasili cos i wbijam w prawo a zapala sie w lewo :D Wlasciciel twierdzil ze juz po wyjechaniu z salonu tak mial a moto naprawde nie wyglada by ktos go dotykal zatem gdzie szukac? Ostatnie pytanie dotyczy oleju w lagach a moze generalnie oleju. Co sie dzieje ze starym olejem? Moto ma 7 lat i wyglada jak nowe, czy wiec olej gestnieje czy robi sie z niego woda? Niby wszystko chodzi jak nalezy, ale z ciekawosci pytam zanim zlece to u mechanika. Pozdrawiam Roland Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elekrytyk Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Motocykl byl kupiony w polsce w salonie. Wlasciciel nie za bardzo mial czas na takie zabawy i kilkanascie razy wyjechal by sie pobawic a wlasciwie dotrzec silnik i wyszedl chyba z zalozenia, ze 1-2 razy w roku to za malo wiec go sprzedal. Sprzedal go ze wszystkim co mial, wiec dolozyl kurtke i spodnie Utiki, przyzwoite buty, kask Caberga i gogle Scotta ;) Na deser dostalem komplet opon dualowych o bardziej terenowym biezniku wiec moge jak mi sie wydaje slusznie zalozyc, ze po prostu nie chce wiecej sie w to bawic. Cala zabawa kosztowala mnie niecale 10k wiec chyba ok. Biegi oczywiscie to kwestia przyzwyczajenia, w moim zielonym jest jednak mechaniczny klik co naprawde pomaga i w poprzednich chyba jak pamietam tez dzialalo to pewniej. Wlasnie dorwalem instrukcje serwisowa i albo sam poszukam gdzie te kierunki sa zle podlaczone ale mechanik bedzie musial to znalezc bo ... niezla schiza z tymi kierunkami :) Olej zatem wymienie :) Z ciekawostek to wady/uszkodzenia moto jakie byly - brak jednej sruby w oslonie rury. Brak jednej literki na zadupku w napisie yamaha, pokielbaszone kierunki i tyle. Ma delikatne zadrapanie na prawym boczku ale jest prawie niewidoczne i to wlasciwie zmatowienie wiec pytam czy lezal, na co slysze ze tak, w piasku na 2 strone a to to pewnie z garazu :D Poza pajeczynami i odrobina blota moto nawet w uzebrowaniu cylindra bylo czyste / nigdy nie myte. Foty postaram sie gdzies wrzucic gdzie bedzie widac detale i dam linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid14155 Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Z tymi kierunkami to prosta sprawa .Wystarczy zdjąć czachę motocykla (jedna śruba) i zamienić kabelki od kierunków prawy podłącz tam gdzie jest podłączony lewy kierunek,a lewy tam gdzie jest prawy i to wszystko.Wystarczy 3 min roboty i kierunki zrobione . Daj znać jak zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel75 Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Elekrytyk wpadnij do Bielska zrobimy te kierunki :) ;) ;) a tak powaznie wystarczy przepiac lub przelutowac dwa kabelki :) albo przy przelaczniku albo na kostkach pod owiewka :) Rozbierz przelacznik Byc moze da sie go obrocic o 180 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elekrytyk Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 @ dawid14155 i Daniel75 - dobrze kombinujecie, moze jutro znajde moment na obejrzenie tego. Instrukcja podaje, ze "flasher relay" znajduje sie przy akumulatorze wiec moze tam zrobie to bez dotykania srubokreta, jesli jednak sie myle, zapewne Wasza metoda bedzie jedynie sluszna i za przelacznikiem zamienie kable. Zdjecia XT przed zakupem Na fotach moto przed zakupem, jeszcze z pajeczynami i zeszlorocznym blotem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Za taką cenę to dokonałeś dobrego, ba bardzo dobrego zakupu! No i te dodatki, to też kilka stów w kieszeni zostaje. Myślę, że właściel kupił moto z nastawieniem na jazde crossową (gogle, kask Caberg'a,,,) i się chyba przeliczył bo XT600 do tego się nie nadaje z całą pewnością. Tym sposobem uszczęśliwił Ciebie :) Te kierunki to naprawdę niemożliwe aby były od nowości tak poplątane, salon nawet gdy dostanie przez jakiś nieziemski przypadek moto od dealera to ma obowiązek to usprawnić by działało to zgodnie ze specyfikacją. Jest od tego przeciez gwarancja, stoi za tym renoma marki itd,,, Czy kierunki przód i tył tak mają to miganie odwrócone? Bo gdy tylko np. przód to faktycznie pod owiewką lampy (na jedną śrubę) przepinasz wtyki jednozłączowe i sprawa załatwiona. Z tyłu też ta sama operacja, ale więcej odkręcania - tylny plastik cały i też zamiana jednozłączek. Jednak jesli i przód i tył byłby zamieniony to raczej wątpię by ktoś to tak pochrzanił, po prostu błąd na jednej stronie się móg przytrafić ale ten sam flek na obu obwodach to już musiałoby być celowe, a w to nie wierzę by sobie tak życie utrudniać,,, Może faktycznie był wymieniany przekaźnik kierunków i tam odwrotnie połączono kable. Tak czy owak, przy moto byo coś grzebane, właściciel mógł gadac ze nic nie ruszane, bo taka jest niestety praktyka sprzedających, no po prostu nie przyznał sie do tego,,, A tak poza tym, motocykl zapala od razu, czy trzeba go kręcić? Po takim zastoju nie było konieczności czyszczenia gaźnika? Oddajesz go do mechanika jak piszesz, to napisz co zostało przy nim zrobione. Ciekawe jak luzy zaworowe sie mają? Fajny moto na tych zdjęciach, gdyby każdy tak po 7 latach wyglądał to świat byłby piękniejszy ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elekrytyk Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Powod sprzedazy to brak czasu. Kierunki jednak wydaje mi sie ze tak wyjechaly z fabryki, wlasciciel absolutnie nie mial powodu klamac w tak prozaicznej sprawie i na te kilka naszych rozmow po prostu nie chcialoby mu sie grzebac. Kierunki i przod i tyl sa zamienione, wiec jak to obejrze bede widzial czy modul byl ruszany. Moto odpala na dotyk, akumulator ma rok, wiec nie ma z tym zadnych problemow, nic nie dymi i nie trzeba go krecic wiecej niz kazde inne moto. Co do mechanika moge Ci juz teraz powiedziec co zrobi ;) Olej i filtr, plyn hamulcowy, olej w lagach, zawory. A co do wygladu, to gdyby kazdy tak jezdzil, to swiat bylby prawie bez motocykli :D Obejrzalem wszystko i tak jak przewidywalem, modul napewno nie byl ruszany, niestety tam nie bylo bledu bo odcina tylko zero a nie plusy. Zero jest dzielone na dwa kierunki wiec szukalem pod czacha. Kolejnosc polozenia kabli wydaje sie dosc dowolna, jednak zupelnie nie znam sie na tym wiec po chwili kombinowania wg schematu i dziwnych efektach, zrobilem to sledzac kolor kabli od kierunkow i podmieniajac je na duzej kostce co oczywiscie problem kierunkowskazow rozwiazalo :) Pogoda srednia, kostki nie mam a jakiegos soft duala, wiec kilka rund po garazu i moto zadziwia mnie z kazda chwila :) Wydawalo mi sie, ze moj Versys jest zwrotny i pewny, ale XT prowadzi sie mimo kilku lat roznicy tak lekko jak rower :) Genialna zabawka! :) Pozdrawiam i dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Na mysli miałem to, że taki stan motocykla 7 latka wzbudza podziw i szok,,, co prawda wynika to z braku jazd nim i to dlatego może tak wygląda pożądnie :) Mam nadzieję, że nadrobisz nim te stracone latka. Fakt, XT jest genialnie łatwy w prowadzeniu, obsłudze, daje dużo frajdy z jazdy. Niektórzy mówią, że to motocykl kultowy,,, znaleść go można niemal pod każda szerokościa geograficzną. Poza tym produkowany był coś około 25 lat więc coś w tym musi być,,, Respekt u mnie wzbudza jego super ciąg od niskich obrotów, a gaźnik YDIS doda skokowej mocy przy większym odkręceniu rollgazu. Do tego mało pali, jest cichy jak na 600-tkę, niezawodny i jest full części do niego w drugim obiegu. Dla mnie to moto jest tym czego szukałem i na razie nie myslę o zmianie. Zapraszam na specjalne forum poświecone temacie Yamahy XT/TT Yamaha XT/TT - forum jest nas tam na razie niewielu, forum działa od 2 miesięcy dopiero, ale juz znaleść tam można kilka ciekawych wątków :) Pozdrawiam, A co do wygladu, to gdyby kazdy tak jezdzil, to swiat bylby prawie bez motocykli :D ... Pogoda srednia, kostki nie mam a jakiegos soft duala, wiec kilka rund po garazu i moto zadziwia mnie z kazda chwila :) Wydawalo mi sie, ze moj Versys jest zwrotny i pewny, ale XT prowadzi sie mimo kilku lat roznicy tak lekko jak rower :) Genialna zabawka! :) Pozdrawiam i dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 panowie obejrzcie waszymi czujnymi oczami szczególnie ci co mieli xt : http://allegro.pl/item1169340737_yamaha_xt..._cross_zam.html coś podejrzana że bez żadnych naklejek pozatym coś wam sie rzuca w oczy ?? no i troche drogawo chyba (za rejestracje pewno z 500 jeszcze to wyszłaby mnie jakieś 4500 ) ?? http://allegro.pl/item1165067270_yamaha_xt...ter_okazja.html no tu nie wiem o co mu chodzi z tym luzem sworznia(nigdy nie rozbierałem nawet 4t całe życie kosiarki :D ) ale chyba lepiej omijać ?? http://allegro.pl/item1160714781_yamaha_xt..._600_xt600.html brak jednego plastika dosyć stara coś jeszcze ?? ogólnie to tenere od zwykłej róźni sie tylko bakiem czy czymś jeszcze ?? bo mnie ten bak nie pasuje jakbym już ją wziął to bym myślał go wymienić.... generalnie zdaje sobie sprawe że w motocykl za 3500 będe musiał zapewne jakieś 500 wsadzić (płyny, klocki, regulacje, łańcuch) ale nie chciałbym zacząc od remontu generalnego :D z góry dzięki za porady Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.