Skocz do zawartości

Wybór opon na tor


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a ja mam taki dylemat, że nie rozumiem opon w ogóle :blush: ... Od nowości były u mnie założone BT016. Wszyscy mówią, że kupa. I zgodze się na drodze to straszna masakra byla. Bardzo często łapałem uślizgi przodu a tyłu to non stop... Co do jazdy po torze to za wiele doświadczenia nie mam. Radom-Lublin-Radom-Biała - dokladnie w takiej kolejności. Na kartingach w ogóle sobie dupy ciśnieniami nie zawracałem. Wszyscy na około upuszczali, mierzyli, upuszczali a ja wsiadałem i jeździłem. Za drugim razem w Radomiu upuściłem troche tak żeby na ciepło mieć tyle co producent zaleca (2,5 przód i 2,9 tył). Generalnie mi opony w jeździe nie przeszkadzały. Później jak analizowałem sobie jazdę to każdy zakręt był pokonywany z włączoną TC bo widać to na onbordach. Może to wina ciśnień, że puszczał tył a może też tego, że ja po porstu lubię na poślizgu wychodzić i mam kaganiec co mi dupę ratuje to się mniej boje. Tak czy inaczej szczególnie w Lublinie tył wyraźnie odjeżdzał. Jedyna nieprzyjemna akcja była w Radomiu ja mi niedogrzana opona puściła.

 

http://www.youtube.com/watch?v=BaBIOGmLufI

 

 

W Białej to już z tyłem była totalna kupa - pewnie dlatego, że był kwadratowy i miał najechane ponad 9500 km. Sikor mi napompował 2,1 przod i tył. Przez połowę pierwszego kółka motocyklem bujało jak kutrem rybackim, ale dalej było ok - znaczy jak na kartingu - opony mi nie przeszkadzały. :huh: Po zjeździe mierzyłem ciśnienie i było 2,45 z tyłu.

 

Dzisiaj założyłem Diablo Rosso Corsa i zobaczymy co będzie. Ciekawi mnie czy w moim braku skila wyczuję różnice i jak się będzie moto zachowywało. Jak mnie przez zimę najdzie na przebudowę pod tor to będę szukał oponek bardziej torowych. Na razie zaliczyłem gówniane BT016 i przesiadam się na Rosso Corsę.

 

Więcej grzechów nie pamiętam. Mam nadzieję, że będę w stanie odczuc różnicę... :banghead:

Edytowane przez songoku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi setami to może się lepiej dowiedz, bo problemem mogą być nie sety, ale ustawienie zawiasu albo praca gazem albo pozycja na moturze. Za nisko postawiony motur (źle ustawione SAGi) będzie powodować przycieranie, więc może od tego zacznij?

 

Zawieszenie ustawiał mi Łukasz.Olej w zawieszeniu też wymieniany przez niego.

 

Przewiduje że problem wynika z:

1 fatalnej pracy gazem - wysoce prawdopodobne choć staram sie nie bujać motocyklem (jeszcze tego nie czuje),

2 brakiem wiedzy. Jestem na etapie, że większe złożenie to ciaśniejsze pokonanie zakrętu. Zastanawiam się czy można szybciej pokonać zakręt przy mniejszym złożeniu, Tak myślę żeby jednak skręcić kierownice w strone zakrętu i bardziej się zwiesić, żeby nie prostowało motocykla. Ale to tylko moje domysły. Przetestuje w przyszłym tygodniu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A tak z ciekawości zapytam. Sprawdzaliście ustawienie zawieszenia? Czy SAG nie był (dużo) za duży? Tłumienie odbicia tylne było twarde/miękkie czy nie wiesz?

Masakra z tą oponą, widziałem trochę zaj...ych opon, ale takiej to nie :) .

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała wpadka przy doborze opon

 

http://bikepics.com/pictures/2453767/

http://bikepics.com/pictures/2453768/

http://bikepics.com/pictures/2453769/

http://bikepics.com/pictures/2453770/

 

A tak wygląda ta sama opona, zużyta w odpowiednich dla siebie warunkach

 

http://bikepics.com/pictures/2432039/

 

Tu było trochę słabsze tempo, ale w tym przypadku to akurat bez większego znaczenia.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak wytargało raceteca na nieodpowiednim ciśnieniu, przy czym masz go na odwrót założonego :)

 

 

http://photos.nasza-klasa.pl/2291354/132/other/std/8cce9dbff4.jpeg

Edytowane przez milosz-RR

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, z tą oponą nakombinowałem za bardzo i ostatecznie wyszedł kibel. Ciśnienie było bardzo dobre (1,75 - 1,8 na gorąco, po zjeździe), ale to nie o to tutaj chodzi. Tak samo nie chodzi o zawieszenie.

 

P. S. Twój link nie działa.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, z tą oponą nakombinowałem za bardzo i ostatecznie wyszedł kibel. Ciśnienie było bardzo dobre (1,75 - 1,8 na gorąco, po zjeździe), ale to nie o to tutaj chodzi. Tak samo nie chodzi o zawieszenie.

 

P. S. Twój link nie działa.

 

060920111931024x768.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...