songoku Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) Panowie, a ja mam taki dylemat, że nie rozumiem opon w ogóle :blush: ... Od nowości były u mnie założone BT016. Wszyscy mówią, że kupa. I zgodze się na drodze to straszna masakra byla. Bardzo często łapałem uślizgi przodu a tyłu to non stop... Co do jazdy po torze to za wiele doświadczenia nie mam. Radom-Lublin-Radom-Biała - dokladnie w takiej kolejności. Na kartingach w ogóle sobie dupy ciśnieniami nie zawracałem. Wszyscy na około upuszczali, mierzyli, upuszczali a ja wsiadałem i jeździłem. Za drugim razem w Radomiu upuściłem troche tak żeby na ciepło mieć tyle co producent zaleca (2,5 przód i 2,9 tył). Generalnie mi opony w jeździe nie przeszkadzały. Później jak analizowałem sobie jazdę to każdy zakręt był pokonywany z włączoną TC bo widać to na onbordach. Może to wina ciśnień, że puszczał tył a może też tego, że ja po porstu lubię na poślizgu wychodzić i mam kaganiec co mi dupę ratuje to się mniej boje. Tak czy inaczej szczególnie w Lublinie tył wyraźnie odjeżdzał. Jedyna nieprzyjemna akcja była w Radomiu ja mi niedogrzana opona puściła. http://www.youtube.com/watch?v=BaBIOGmLufI W Białej to już z tyłem była totalna kupa - pewnie dlatego, że był kwadratowy i miał najechane ponad 9500 km. Sikor mi napompował 2,1 przod i tył. Przez połowę pierwszego kółka motocyklem bujało jak kutrem rybackim, ale dalej było ok - znaczy jak na kartingu - opony mi nie przeszkadzały. :huh: Po zjeździe mierzyłem ciśnienie i było 2,45 z tyłu. Dzisiaj założyłem Diablo Rosso Corsa i zobaczymy co będzie. Ciekawi mnie czy w moim braku skila wyczuję różnice i jak się będzie moto zachowywało. Jak mnie przez zimę najdzie na przebudowę pod tor to będę szukał oponek bardziej torowych. Na razie zaliczyłem gówniane BT016 i przesiadam się na Rosso Corsę. Więcej grzechów nie pamiętam. Mam nadzieję, że będę w stanie odczuc różnicę... :banghead: Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez songoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 No zobaczymy. Chyba gorsze od BT016 nie będą i na torze i na drodze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 też słyszalem, że lepiej się na samych felgach jeździ :laugh: Mam nadzieję, że odczuję różnicę :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrednose Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Z tymi setami to może się lepiej dowiedz, bo problemem mogą być nie sety, ale ustawienie zawiasu albo praca gazem albo pozycja na moturze. Za nisko postawiony motur (źle ustawione SAGi) będzie powodować przycieranie, więc może od tego zacznij? Zawieszenie ustawiał mi Łukasz.Olej w zawieszeniu też wymieniany przez niego. Przewiduje że problem wynika z:1 fatalnej pracy gazem - wysoce prawdopodobne choć staram sie nie bujać motocyklem (jeszcze tego nie czuje),2 brakiem wiedzy. Jestem na etapie, że większe złożenie to ciaśniejsze pokonanie zakrętu. Zastanawiam się czy można szybciej pokonać zakręt przy mniejszym złożeniu, Tak myślę żeby jednak skręcić kierownice w strone zakrętu i bardziej się zwiesić, żeby nie prostowało motocykla. Ale to tylko moje domysły. Przetestuje w przyszłym tygodniu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrednose Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Marcin to jest temat o oponach do chu*a, czy możesz pisać w odpowiednim dziale. sorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Niewłaściwa praca gazem, wychodzenie slidem z winkli. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 A opona wcześniej nie dała znać, że jest totalnie zużyta od jakichś kilku (-dziesięciu) kółek? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 A gdzie tam, jej była połowa jak zaczął chłopak jeździć, A to tylko 5 sesji było. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 (edytowane) A tak z ciekawości zapytam. Sprawdzaliście ustawienie zawieszenia? Czy SAG nie był (dużo) za duży? Tłumienie odbicia tylne było twarde/miękkie czy nie wiesz?Masakra z tą oponą, widziałem trochę zaj...ych opon, ale takiej to nie :) . Edytowane 2 Września 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Seryjne ustawienia, nic nie kombinowane, moto kumpla więc ja tam mu w ustawienia nie wnikam. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 (edytowane) Mała wpadka przy doborze opon http://bikepics.com/pictures/2453767/http://bikepics.com/pictures/2453768/http://bikepics.com/pictures/2453769/http://bikepics.com/pictures/2453770/ A tak wygląda ta sama opona, zużyta w odpowiednich dla siebie warunkach http://bikepics.com/pictures/2432039/ Tu było trochę słabsze tempo, ale w tym przypadku to akurat bez większego znaczenia. Edytowane 10 Września 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 (edytowane) Mi tak wytargało raceteca na nieodpowiednim ciśnieniu, przy czym masz go na odwrót założonego :) http://photos.nasza-klasa.pl/2291354/132/other/std/8cce9dbff4.jpeg Edytowane 11 Września 2012 przez milosz-RR Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Wiem, z tą oponą nakombinowałem za bardzo i ostatecznie wyszedł kibel. Ciśnienie było bardzo dobre (1,75 - 1,8 na gorąco, po zjeździe), ale to nie o to tutaj chodzi. Tak samo nie chodzi o zawieszenie. P. S. Twój link nie działa. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Wiem, z tą oponą nakombinowałem za bardzo i ostatecznie wyszedł kibel. Ciśnienie było bardzo dobre (1,75 - 1,8 na gorąco, po zjeździe), ale to nie o to tutaj chodzi. Tak samo nie chodzi o zawieszenie. P. S. Twój link nie działa. Uploaded with ImageShack.us Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Powiedz proszę, jakie miałeś ciśnienie, na jakim to było torze i przy jakiej pogodzie (jaka temperatura powietrza, tak na oko). Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.