Skocz do zawartości

Czy zmienić olej ?


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli temat tu nie pasuje to proszę o przeniesienie do właściwego działu

 

Zastanawiam się czy zmienić olej.

 

Motocykl mój jest z 89 roku.

Ja jestem właścicielem od 4 lat.

Przez cały czas używam SYNTETYCZNEGO oleju Valvoline SAE 10W-40.

Podczas eksploatacji w sezonie zużywa dosyć dużo oleju,

(widzę, że poprostu pokapuje jak stanę kap, kap, kap)

 

Muszę dolewać ok 1 litra na 3000 km. :)

(po wymianie simeringa na wale trochę się poprawiło)

 

Jak myślicie, czy zmiana oleju na MINERALNY poprawi po jakimś czasie szczelność silnika.

(wiadomo, że mineralny zostawia różne osady, które zalegaąc w silniku jednocześnie uszczelniają go)

 

Bo znudziło mi się branie zawsze na dalsze wypady butelki oleju.

 

-(1) a może zmienić na bardziej gęsty...(czy 5W jest gęstrzy od 10W - to o to chodzi?)

-(2) a może użyć jakiegoś preparatu uszczelniającego...(jakiego..?)

-(3) a czy mogę tak poprostu "przejść" z syntetyka na minerala?

 

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie' date=' czy zmiana oleju na MINERALNY poprawi po jakimś czasie szczelność silnika.

(wiadomo, że mineralny zostawia różne osady, które zalegaąc w silniku jednocześnie uszczelniają go)

[/quote']

 

8O A kto Ci takich herezji naopowiadał o tym uszczelnianiu przez osady :?: 8O

 

Po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk mogą nastąpić wycieki, ale nie dlatego, że ten ostatni ROZPUSZCZA OSADY KTÓRE USZCZELNIAJĄ 8O tylko dlatego, że jego dodatki uszlachetniające i baza węglowa źle działają stare i zdegenerowwane uszczelniacze i uszczelki.

Jeśli jednak cieknie Ci na syntetycznym oleju to zmiana na mineralny na pewno nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci takich herezji naopowiadał o tym uszczelnianiu przez osady

 

...no poprostu poczytałem FORUM:

 

Generalnie do zatykania ubytków służy olej mineralny

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...alnie+zatykania

 

...no i jeszcze dostałem taką radę 2 dni temu w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez cały czas używam SYNTETYCZNEGO oleju Valvoline SAE 10W-40.

 

to nie syntetyk a pół syntetyk

 

 

-(1) a może zmienić na bardziej gęsty...(czy 5W jest gęstrzy od 10W - to o to chodzi?)

 

10W jest gęstszy od 5W

 

 

-(3) a czy mogę tak poprostu "przejść" z syntetyka na minerala?

 

Nie ma żadnych przeciwskazań,gorzej jeśli chciałbyś zmienić z minerala na syntetyk a przy tym silnik miałby nakręcone kilkadziesiąt tysięcy kilosów.

 

Jeśli silnik ma gdzieś wyciek to najlepiej go usunąć przez zmianę uszczelki jeśli to spod niej kapie.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci takich herezji naopowiadał o tym uszczelnianiu przez osady

 

...no poprostu poczytałem FORUM:

 

Generalnie do zatykania ubytków służy olej mineralny

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...alnie+zatykania

 

...no i jeszcze dostałem taką radę 2 dni temu w serwisie.

 

1) jeśli czytasz forum, to do serca bierz sobie rady ludzi takich jak Adam M, Pipcyk, Paweł. Poszukaj wiadomości w starych postach o olejach.

 

 

2) koniecznie zmień serwis. Ktoś kto udziela takich rad chyba nie wie na jakich zasadach pracuje silnik spalinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb' date=' jakiego oleju bys nie uzyl to jezeli masz wyciek, to dalej on tam bedzie.

Jedyna rada to :

1. Znalezc miejsce wycieku.

2. Uszczelnic.

 

Adam M.[/quote']

 

Dzięki wszystkim. :)

 

 

 

...i tak będzie jak Bóg (Adam M.) przykazał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz coś gęstszego, to zalej dobrym olejem mineralnym (15w40, 20w50 itp). Nagar itp przy współczesnych olejach i pilnowaniu terminów przeglądów to bajki. Co do uszczelniaczy (nie mówię tu o uszlachetniaczach typu Militec, ale to inna historia). Daj spokój z uszczelniaczami - to jest dobre do zarżniętego silnika by go zaprowadzić do serwisu, ale nie jako środek leczniczy w dłuższym terminie.

 

Pozdrawiam, Paweł

 

Motul 5100 to półsyntetyk 10w40, podonie jak nowy 3000+ (zalecany do starszych sprzetów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...