SebJaw Opublikowano 26 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2004 Jeśli temat tu nie pasuje to proszę o przeniesienie do właściwego działu Zastanawiam się czy zmienić olej. Motocykl mój jest z 89 roku.Ja jestem właścicielem od 4 lat.Przez cały czas używam SYNTETYCZNEGO oleju Valvoline SAE 10W-40.Podczas eksploatacji w sezonie zużywa dosyć dużo oleju,(widzę, że poprostu pokapuje jak stanę kap, kap, kap) Muszę dolewać ok 1 litra na 3000 km. :) (po wymianie simeringa na wale trochę się poprawiło) Jak myślicie, czy zmiana oleju na MINERALNY poprawi po jakimś czasie szczelność silnika.(wiadomo, że mineralny zostawia różne osady, które zalegaąc w silniku jednocześnie uszczelniają go) Bo znudziło mi się branie zawsze na dalsze wypady butelki oleju. -(1) a może zmienić na bardziej gęsty...(czy 5W jest gęstrzy od 10W - to o to chodzi?)-(2) a może użyć jakiegoś preparatu uszczelniającego...(jakiego..?)-(3) a czy mogę tak poprostu "przejść" z syntetyka na minerala? Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Ja bym zastosował półsyntetyka i przeniósł tego posta do właściwego działu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Jak myślicie' date=' czy zmiana oleju na MINERALNY poprawi po jakimś czasie szczelność silnika.(wiadomo, że mineralny zostawia różne osady, które zalegaąc w silniku jednocześnie uszczelniają go)[/quote'] 8O A kto Ci takich herezji naopowiadał o tym uszczelnianiu przez osady :?: 8O Po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk mogą nastąpić wycieki, ale nie dlatego, że ten ostatni ROZPUSZCZA OSADY KTÓRE USZCZELNIAJĄ 8O tylko dlatego, że jego dodatki uszlachetniające i baza węglowa źle działają stare i zdegenerowwane uszczelniacze i uszczelki.Jeśli jednak cieknie Ci na syntetycznym oleju to zmiana na mineralny na pewno nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 27 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 A kto Ci takich herezji naopowiadał o tym uszczelnianiu przez osady ...no poprostu poczytałem FORUM: Generalnie do zatykania ubytków służy olej mineralnyhttp://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...alnie+zatykania ...no i jeszcze dostałem taką radę 2 dni temu w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Despi Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Przez cały czas używam SYNTETYCZNEGO oleju Valvoline SAE 10W-40. to nie syntetyk a pół syntetyk -(1) a może zmienić na bardziej gęsty...(czy 5W jest gęstrzy od 10W - to o to chodzi?) 10W jest gęstszy od 5W -(3) a czy mogę tak poprostu "przejść" z syntetyka na minerala? Nie ma żadnych przeciwskazań,gorzej jeśli chciałbyś zmienić z minerala na syntetyk a przy tym silnik miałby nakręcone kilkadziesiąt tysięcy kilosów. Jeśli silnik ma gdzieś wyciek to najlepiej go usunąć przez zmianę uszczelki jeśli to spod niej kapie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Despi Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 HeHe Zamiłowanie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DuroSiedlce Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Tak prawde muwiac mam taki sam problem co ty Seb :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 A kto Ci takich herezji naopowiadał o tym uszczelnianiu przez osady ...no poprostu poczytałem FORUM: Generalnie do zatykania ubytków służy olej mineralnyhttp://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...alnie+zatykania ...no i jeszcze dostałem taką radę 2 dni temu w serwisie. 1) jeśli czytasz forum, to do serca bierz sobie rady ludzi takich jak Adam M, Pipcyk, Paweł. Poszukaj wiadomości w starych postach o olejach. 2) koniecznie zmień serwis. Ktoś kto udziela takich rad chyba nie wie na jakich zasadach pracuje silnik spalinowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Seb, jakiego oleju bys nie uzyl to jezeli masz wyciek, to dalej on tam bedzie.Jedyna rada to : 1. Znalezc miejsce wycieku. 2. Uszczelnic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 27 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Seb' date=' jakiego oleju bys nie uzyl to jezeli masz wyciek, to dalej on tam bedzie.Jedyna rada to : 1. Znalezc miejsce wycieku. 2. Uszczelnic. Adam M.[/quote'] Dzięki wszystkim. :) ...i tak będzie jak Bóg (Adam M.) przykazał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 27 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 Tak, ten temat na pewno nie pasował do Piwa... Panowie, odrobinę ruszenia mózgownicą... Plisss dla dorbra ogółu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2004 Jeśli chcesz coś gęstszego, to zalej dobrym olejem mineralnym (15w40, 20w50 itp). Nagar itp przy współczesnych olejach i pilnowaniu terminów przeglądów to bajki. Co do uszczelniaczy (nie mówię tu o uszlachetniaczach typu Militec, ale to inna historia). Daj spokój z uszczelniaczami - to jest dobre do zarżniętego silnika by go zaprowadzić do serwisu, ale nie jako środek leczniczy w dłuższym terminie. Pozdrawiam, Paweł Motul 5100 to półsyntetyk 10w40, podonie jak nowy 3000+ (zalecany do starszych sprzetów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 29 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2004 Dzięki wszystkim za rady. :) :D :D Poprostu najpierw wezmę się za uszczelnienie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.