Skocz do zawartości

Sprzęgło, Honda CBR 600 F4 2000 r.


jari11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem dotyczy moto opisanego w tytule, Honda CBR 600 F4.

Po uruchomieniu silnika przy zimnym oleju sprzęgło pracuje jak najbardziej poprawnie, tzn. cicho i bez żadnych szumów (oczywiście jakieś tam ogólne hałasy dochodzą uszu, ale są to bardziej, nazwałbym eksploatacyjne). Gdy zaś rozgrzeję olej, silnik, skrzynię do normalnej temperatury użytkowania, na biegu jałowym zaczyna hałasować, no właśnie CO???

Hałas jest jak zużyte łożysko. Cały hałas ustaje w momencie lekkiego naciśnięcia sprzęgła. Może ktoś na podstawie tych objawów określić co jest powodem hałasu. Na forum doszukałem się tylko trzech elementów które potencjalnie mogą hałasować: łożysko główne, wyciskowe i ew. sprężyny na koszu. Ale nie chcę wprowadzać nikogo w błąd - jeszcze nie rozebrałem sprzęgła i nie do końca wiem jak to jest zbudowane.

Jeżeli ktoś może pomóc poradą, będę wdzięczny.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz sprzeglowy. Bolączka Hondy.

 

Możesz rozwinąć swoją odpowiedź. No nie jest ona zbyt jasna. Cały się wymienia, czy samo jakieś łożysko, a może z tarczami i przekładkami sprzęgła. Jak na razie to stwierdzenie nie wiele pomogło.

Ale i tak dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

A jak to mamy sprawdzić? Wróżyć z fusów?

Trzeba zdjąć pokrywę, zdjąć sprężyny, wyjąć tarcz z przekładkami, zdjąć kosz, sprawdzić stan sprężyn w koszu (jeśli mają duży luz, to masz odpowiedź), w końcu sprawdzić stan łożyska.

Jeśli sprzęgło się nie ślizga, a odgłos jest wyraźny, to wina leży po stronie kosza i jego łożyskowania. Jeśli wciśniesz sprzęgło i dźwięk nieco ustanie, to także będzie wskazywać na stan kosza.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.honda-cbr.pl/forum/post7566.html przeczytaj sobie ten temat i jeszcze inny na forum o halasujacym koszu sprzeglowym. To typowa przypadlosc Hondy - nie tylko CBR. Tak jak wyzej Seba napisal - Ten Typ Tak Ma.

 

Dla uprzedzenia napisze ze druga bolaczka jest napinacz rozrzadu.

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać fusy nie były potrzebne. A o taką odpowiedź mi chodziło. To znacznie upraszcza szukanie wadliwego elementu. A to łożysko w koszu sprzęgłowym o którym wspomniał Dominik Szymański jest wymienne jako oddzielna część czy tylko w całości z koszem sprzęgłowym??

A jeżeli chodzi o napinacz rozrządu, to ten temat mam już z głowy. Wymieniłem na nowy (rzekomo poprawiony) i po przebiegu 5000 km jest dalej cicho, czyli może rzeczywiście coś poprawili.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...