l.e.s.t.e.r Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 witam Zaczne od tego ze przed sezonem wymieniłem tłok w yamaszce ale wczoraj spojżałem za siebie i na wysokich obrotach ( przy odcięciu ) leci lekki dymek - czy to normalne ?? , Można wymienić same piescienie czy trzeba cały tłok nowy kupić?? - odrazu mówie że motor był używany średnio dwa razy w miesiącu więc nie ma mowy o wymiany tłoka ze względu na ilośc motogodzin. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 a cylider był honowany przy wymianie tłoka ? Zmieniałeś przy tej okazji np. uszczelniacze zaworowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Czy dymi na czarno? Jesli przy odcince - to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) Czy dymi na czarno? Jesli przy odcince - to normalne. na czarno przy odcince i śmierdzi przepalonym olejem z spalinami a i jesczcze jedno pytanie odnośnie oleju , w yamaszce o jakich parametrach powinien być olej zgodnie z service manual`em ?? Edytowane 1 Listopada 2009 przez l.e.s.t.e.r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Przy odcince odcina zaplon, jednak mieszanka dalej jest pompowana do cylindrow - stad kopcenie przez spalanie za bogatej mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Trzeba dziada obciażyć zeby zobaczyć czy jest zdrowy. Próbe wykonasz tylko raz bo przeciazanie silnika zdrowe nie jest. Wbijasz 3 czekasz aż motocykl mocno zwolni poczym odkrecasz gaz do spodu wtedy 2 osoba obserwuje spaliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Trzeba dziada obciażyć zeby zobaczyć czy jest zdrowy. Próbe wykonasz tylko raz bo przeciazanie silnika zdrowe nie jest. Wbijasz 3 czekasz aż motocykl mocno zwolni poczym odkrecasz gaz do spodu wtedy 2 osoba obserwuje spaliny. ło matko :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 na czarno przy odcince i śmierdzi przepalonym olejem z spalinami a i jesczcze jedno pytanie odnośnie oleju , w yamaszce o jakich parametrach powinien być olej zgodnie z service manual`em ?? Z Twojego opisu wynika że robisz takie próby w garażu na stojaku. Wytłumacz nam "po co to robisz?" bo nie ogarniam tego tematu. Moduł zapłonowy został tak skonstruowany aby zabezpieczyć elementy silnika przed uszkodzeniem mechanicznym w wyniku chwilowego przekroczenia dopuszczalnych obrotów maksymalnych. Rozwiązanie stosunkowo stare ale skuteczne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Cziken próba jest karkołomna i nie jest w żaden sposób profesjonalna ale da sie w miare szybko zdiagnozować stan silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Stan silnika zdiagnozujesz rozbierając go na części i robiąc pomiary. Czarny dym nie musi oznaczać wcale zużycia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Własnie o to biega w całym interesie zeby bez przyczyny nie rozbierac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Czarny dym nie musi oznaczać wcale zużycia silnika. Dokładnie,polecam sprawdzić sprężanie czy ma ok,jeśli będzie słabe wymienił bym same pierścienie (bez tłoków) chyba,że są uszkodzone.Uszczelniacze.Sam czarny dym i lekko na błękit może świadczyć o bogatej mieszance i lejąc oleje full syntetyk trzeba się liczyć,że moto je będzie spalać.Dużo ziomali w raptorach tak ma,że im 300V spala :bigrazz: A co do oleju tylu ilu użytkowników moto tyle opinii jedni leją Castrola Off Road Power 1 10w40 jedni zwykły motul 5100 inni 300v :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Te silniki są przyzwyczajone do takich rozbiórek. Są to konstrukcje wyczynowe no i po prostu trzeba o nie dbać, mierzyć i wymieniać ;) A nawet jak wszystko jest wymieniane na czas może przytrafić się jakaś afera ;) Także próby próbami, ale warto to rozebrać, zmierzyć/wymienić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.