Skocz do zawartości

Ogólnie o wr426, wymiana oleju, odpalanie, dane techniczne


damiaan91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zawiodłem się na ludziach na tym forum, czytałem ostatnio jakie to skomplikowane wymiana oleju w yamasze wr 426...stwierdziłem, że nie macie kompletnego pojęcia na temat tego motocykla...

-Rama w wr 426 pełni rolę miski olejowej, więc gdy chcemy wymienić w niej olej, należy spuścić olejek z ramy i silnika. Wymieniamy filtr oleju i zalewamy nowym olejem w ramę (1,7l) wszystko mieści się w ramie...

następnie najlepiej odkręcić ten przewód co doprowadza olej z filtra do głowicy, aby po przekopaniu, lub kręceniu kołem na biegu na odprężniku sprawdzić czy pompuje nam olejek w silnik. Jeśli tak to dokręcamy śrubkę i odpalamy motocykl. Nigdy nie można na zimnym silniku wprowadzić go gwałtownie w obroty, należy go przez kilka minut rozgrzać i dopiero.

Sprawdzanie oleju w silniku odbywa się podczas gdy jest on zimny...

 

-odpalanie WR 426f

jest bajecznie proste jak się umie...opiszę jak to się powinno robić

1. Odkręcić kranik od paliwa

2. Włączyć ssanie

3. Ruszyć kopnikiem (bez odprężnika) tak aby poczuć opór

4. Pozwolić kopnikowi wrócić na swoje miejsce

5. Nacisnąć odprężnik i ruszyć kopnikiem o jeden, dwa zęby to dołu...

6. Powróci na swoje miejsce i bez odprężnika kopnąć i YAMASZKA nam odrazu zagada ;)

 

-pytałem się też czy WR powinna się tak grzać, że czułem ciepło na siedzeniu...wszyscy pisaliście, że to normalka, że to wyczyn i duża pojemność...a układu chłodzenia się nie odpowietrza...

otóż odpowietrzyłem układ chłodzenia i wr pracuje normalnie nie grzeje się, silnik jest gorący ale nie bucha ciepłem...

 

-występowały też tematy gdzie pisaliście, że świece zapłonowe znikają w WR-kach, nie mam pojęcia w jakim stanie macie swoje, ale nie wprowadzajcie ludzi w błąd.

 

Silnik w WR nie powinien szumieć stukać itp...jeśli coś takiego występuje nie zastanawiajmy się i rozbierzmy silnik, naprawdę jest to proste nic skomplikowanego tam nie ma...aby rozrząd tylko dobrze ustawić. Serwisówka w tym pomoże.

 

Według mnie silnik to poezja, na dole odlot niesamowity tak samo jak i u góry xr400 chowa się i to mocno, a najciekawsze jest to, że na wr-ce nie czuć przyspieszenia lecz go widać :)

 

Szczegółowe dane tech wr426

 

Manufacturer (Make) Yamaha

Model Name WR 426 F

Year 2001

Category(class) Enduro

Engine

Engine Capacity (Displacement) 426 ccm (26 cubic inches)

Engine Type 1 cylinder

Bore x Stroke Ø95.0 mm x 60.1 mm (Ø3.74 inches x 2.37 inches)

Bore/Stroke Ratio 1.58

Stroke 4

Valves per Cylinder 5

Fuel System(Carburetion) Carburettor

Starter System Kick-starter

Cooling System Liquid

Powertrain

Gearbox 5 speed

Chassis/Suspension/Brakes

Front Suspension Travel 300 mm (11.81 inches)

Rear Suspension Travel 315 mm (12.4 inches)

Front Brakes Single disc

Front Brakes Diameter Ø250 mm (Ø9.84 inches)

Rear Brakes Single disc

Rear Brakes Diameter Ø240 mm (Ø9.45 inches)

Front Tire 90/90-21

Rear Tire 130/90-18

Dimensions

Seat Height 960 mm (37.8 inches)

Wheelbase 1490 mm (58.66 inches)

Curb Weight 122 kg (269 lb)

Fuel Capacity 8 litres (2.11 gallons)

Performance

Max Power 47.00 HP (34.3 kW) at 9800 RPM

Max Torque 40.00 Nm (29.41 ft*lbs) at 7800 RPM

Power/Weight Ratio 0.39 Hp/Kg

 

0-100 km/h 4.4 seconds

0-60 mph 4.2 seconds

Spalanie teren 7-7,5l/100KM

Spalanie mieszane 6,5l/100KM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla garazowych znawcow wymiana oleju to skomplikowany proces. Forum to miejsce publiczne, gdzie kazdy moze napisac co chce. Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.

 

-pytałem się też czy WR powinna się tak grzać, że czułem ciepło na siedzeniu...

 

Kazdy ma subiektywne odczucia czy cos jest gorace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkreca sie zadnych przewodów przy wymianie oleju chyba ze np. chcesz sobie wałek zatrzeć:P Pozatym sama zmiana nie jest już taka prosta jak w motocyklu z mokra miską.

 

Co do grzania sie WR grzeje sie tak jak wszystkie silniki bezynowe na tym świecie do około 100stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkreca sie zadnych przewodów przy wymianie oleju chyba ze np. chcesz sobie wałek zatrzeć:P Pozatym sama zmiana nie jest już taka prosta jak w motocyklu z mokra miską.

 

Cala trudnosc polega chyba tylko na tym ze trzeba spuscic najpierw z ramy, a potem z silnika. No i uwazac przy nalewaniu zeby nie przelac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie oleju w silniku odbywa się podczas gdy jest on zimny...

 

No niestety nie na zimnym, w układzie z suchą miską olejową stan oleju sprawdzamy po rozgrzaniu silnika,

 

http://www.fothost.pl/upload/09/44/c0d8d2ee.jpg

 

a co do twoich żali to pierwszą rzeczą jaką się robi po (a właściwie przed) zakupie moto to zdobcyie serwsiówki i przeanalizowanie jej od A do Z a nie wypytywanie na forum.

 

-pytałem się też czy WR powinna się tak grzać, że czułem ciepło na siedzeniu...wszyscy pisaliście, że to normalka, że to wyczyn i duża pojemność...a układu chłodzenia się nie odpowietrza...

otóż odpowietrzyłem układ chłodzenia i wr pracuje normalnie nie grzeje się, silnik jest gorący ale nie bucha ciepłem...

Jeśli na forum ci napiszą że do silnika masz nalać wody z kałuży to też to zrboisz? Człowieku torchę własnej inicjatywy a nie wszystko na tlerzu bo jak nie to będę płakał :icon_mrgreen: .

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze tak jak ghollum napisał w tym motocyklu poziom oleju silnikowego sprawdza się na ciepłym silniku, po drugie olej wlewa się do silnika, poto jest tam korek wlewu oleju a nie do ramy przez tą małą dziureczke, nie ściąga się żadnych węży. po trzecie poczytaj sobie serwisówkę bo na sugestiach innych długo nie pojeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze tak jak ghollum napisał w tym motocyklu poziom oleju silnikowego sprawdza się na ciepłym silniku, po drugie olej wlewa się do silnika, poto jest tam korek wlewu oleju a nie do ramy przez tą małą dziureczke, nie ściąga się żadnych węży. po trzecie poczytaj sobie serwisówkę bo na sugestiach innych długo nie pojeździsz.

 

 

Koleś jak byś wiedział w ogóle jak wr-ka wygląda to możemy pogadać!!! a narazie się nie wypowiadaj, do wr 426 olej wlewa się ramą, a żadnego koreczka w silniku nie ma chyba, że do spustu oleju od dołu, może stawiasz motor do góry nogami i nalewasz geniuszu??

 

Nie wiem co macie na myśli wyczynowe to kapryśnie, trzeba umieć się posługiwać taką maszyną a jak ja widzę to narazie nikt pojęcia o tym nie ma, tylko każdy mądry na forum a oddaje maszynę do serwisu bo nie umiecie oleju wymienić...

 

Teraz piszę do tego co mówi żeby nie odkręcać przewody olejowego....ja go nie odkręcam tylko się leciutko luzuje żeby po ruszaniu kopnikiem lub kręceniu kołem na biegu z odprężnikiem zobaczyć czy sączy się tam olej jeśli tak to dokręcamy i jesteśmy pewni że pompka pompuje nam olej.

 

Wr-ka się nie grzeje tylko ma normalną temperaturę silnika więc o co ci chodzi????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz piszę do tego co mówi żeby nie odkręcać przewody olejowego....ja go nie odkręcam tylko się leciutko luzuje żeby po ruszaniu kopnikiem lub kręceniu kołem na biegu z odprężnikiem zobaczyć czy sączy się tam olej jeśli tak to dokręcamy i jesteśmy pewni że pompka pompuje nam olej.

 

Tak czytam i czytam i stwierdzam ze cos z toba nie tak. Jak tak chcesz wszystkich obrazac ze sie nie znaja to chociaz sam napisz cos sensownego a nie bzdury. A teraz do tematu, jezeli chodzi o sprawdzenie w silniku yz,wr czy pompa podaje olej producent stworzyl specjalna srube ktora jednoczesnie przykreca pokrywke filtra olejowego(dolna). Jest tez sruba do sprawdzania czy magistrala olejowa ma cisnienie i znajduje sie ona na prawo od gornego mocowania przewodu doprowadzajacego olej do glowicy.

 

PS zapomnialem dodac ze olej sprawdza sie na cieplym silniku (olej 70 stopni) po uprzednim trzymaniu go na wyzszych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie nerwowy jestes mlodziencze. tylko po co? zaopatrz sie w instrukcje serwisowa i z nia zapoznaj - tam wszystko jest jasno opisane.

 

ponad to uwazam, ze żadną ujma dla uzytkowanika motocykla jest to, ze nie ma pojecia o jego pracy, budowie, czy serwisowaniu - a juz zawodnika w szczegolnosci - ktos jest od jazdy, ktos od serwisu - sadzisz, ze Kubica sam sobie olej zmienia?

 

no i gratuluje odwagi stwierdzenia, ze rozlozenie i zlozenie wyczynowego silnika to nic skomplikowanego - powodzenia zycze.

 

nie rozumiem rowniez po jakiego grzyba wrzucasz tu dane motocykla - kto potrzebuje znajdzie sobie. to nie forum wielbicieli tego modelu.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...