damiaan91 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Witam, zawiodłem się na ludziach na tym forum, czytałem ostatnio jakie to skomplikowane wymiana oleju w yamasze wr 426...stwierdziłem, że nie macie kompletnego pojęcia na temat tego motocykla... -Rama w wr 426 pełni rolę miski olejowej, więc gdy chcemy wymienić w niej olej, należy spuścić olejek z ramy i silnika. Wymieniamy filtr oleju i zalewamy nowym olejem w ramę (1,7l) wszystko mieści się w ramie... następnie najlepiej odkręcić ten przewód co doprowadza olej z filtra do głowicy, aby po przekopaniu, lub kręceniu kołem na biegu na odprężniku sprawdzić czy pompuje nam olejek w silnik. Jeśli tak to dokręcamy śrubkę i odpalamy motocykl. Nigdy nie można na zimnym silniku wprowadzić go gwałtownie w obroty, należy go przez kilka minut rozgrzać i dopiero. Sprawdzanie oleju w silniku odbywa się podczas gdy jest on zimny... -odpalanie WR 426f jest bajecznie proste jak się umie...opiszę jak to się powinno robić 1. Odkręcić kranik od paliwa 2. Włączyć ssanie 3. Ruszyć kopnikiem (bez odprężnika) tak aby poczuć opór 4. Pozwolić kopnikowi wrócić na swoje miejsce 5. Nacisnąć odprężnik i ruszyć kopnikiem o jeden, dwa zęby to dołu... 6. Powróci na swoje miejsce i bez odprężnika kopnąć i YAMASZKA nam odrazu zagada ;) -pytałem się też czy WR powinna się tak grzać, że czułem ciepło na siedzeniu...wszyscy pisaliście, że to normalka, że to wyczyn i duża pojemność...a układu chłodzenia się nie odpowietrza... otóż odpowietrzyłem układ chłodzenia i wr pracuje normalnie nie grzeje się, silnik jest gorący ale nie bucha ciepłem... -występowały też tematy gdzie pisaliście, że świece zapłonowe znikają w WR-kach, nie mam pojęcia w jakim stanie macie swoje, ale nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Silnik w WR nie powinien szumieć stukać itp...jeśli coś takiego występuje nie zastanawiajmy się i rozbierzmy silnik, naprawdę jest to proste nic skomplikowanego tam nie ma...aby rozrząd tylko dobrze ustawić. Serwisówka w tym pomoże. Według mnie silnik to poezja, na dole odlot niesamowity tak samo jak i u góry xr400 chowa się i to mocno, a najciekawsze jest to, że na wr-ce nie czuć przyspieszenia lecz go widać :) Szczegółowe dane tech wr426 Manufacturer (Make) Yamaha Model Name WR 426 F Year 2001 Category(class) Enduro Engine Engine Capacity (Displacement) 426 ccm (26 cubic inches) Engine Type 1 cylinder Bore x Stroke Ø95.0 mm x 60.1 mm (Ø3.74 inches x 2.37 inches) Bore/Stroke Ratio 1.58 Stroke 4 Valves per Cylinder 5 Fuel System(Carburetion) Carburettor Starter System Kick-starter Cooling System Liquid Powertrain Gearbox 5 speed Chassis/Suspension/Brakes Front Suspension Travel 300 mm (11.81 inches) Rear Suspension Travel 315 mm (12.4 inches) Front Brakes Single disc Front Brakes Diameter Ø250 mm (Ø9.84 inches) Rear Brakes Single disc Rear Brakes Diameter Ø240 mm (Ø9.45 inches) Front Tire 90/90-21 Rear Tire 130/90-18 Dimensions Seat Height 960 mm (37.8 inches) Wheelbase 1490 mm (58.66 inches) Curb Weight 122 kg (269 lb) Fuel Capacity 8 litres (2.11 gallons) Performance Max Power 47.00 HP (34.3 kW) at 9800 RPM Max Torque 40.00 Nm (29.41 ft*lbs) at 7800 RPM Power/Weight Ratio 0.39 Hp/Kg 0-100 km/h 4.4 seconds 0-60 mph 4.2 seconds Spalanie teren 7-7,5l/100KM Spalanie mieszane 6,5l/100KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Dla garazowych znawcow wymiana oleju to skomplikowany proces. Forum to miejsce publiczne, gdzie kazdy moze napisac co chce. Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. -pytałem się też czy WR powinna się tak grzać, że czułem ciepło na siedzeniu... Kazdy ma subiektywne odczucia czy cos jest gorace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Nie odkreca sie zadnych przewodów przy wymianie oleju chyba ze np. chcesz sobie wałek zatrzeć:P Pozatym sama zmiana nie jest już taka prosta jak w motocyklu z mokra miską. Co do grzania sie WR grzeje sie tak jak wszystkie silniki bezynowe na tym świecie do około 100stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Nie odkreca sie zadnych przewodów przy wymianie oleju chyba ze np. chcesz sobie wałek zatrzeć:P Pozatym sama zmiana nie jest już taka prosta jak w motocyklu z mokra miską. Cala trudnosc polega chyba tylko na tym ze trzeba spuscic najpierw z ramy, a potem z silnika. No i uwazac przy nalewaniu zeby nie przelac.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Wyczynówki sa kapryśne i tylko o tym trzeba pamiętać;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 (edytowane) Sprawdzanie oleju w silniku odbywa się podczas gdy jest on zimny... No niestety nie na zimnym, w układzie z suchą miską olejową stan oleju sprawdzamy po rozgrzaniu silnika, http://www.fothost.pl/upload/09/44/c0d8d2ee.jpg a co do twoich żali to pierwszą rzeczą jaką się robi po (a właściwie przed) zakupie moto to zdobcyie serwsiówki i przeanalizowanie jej od A do Z a nie wypytywanie na forum. -pytałem się też czy WR powinna się tak grzać, że czułem ciepło na siedzeniu...wszyscy pisaliście, że to normalka, że to wyczyn i duża pojemność...a układu chłodzenia się nie odpowietrza... otóż odpowietrzyłem układ chłodzenia i wr pracuje normalnie nie grzeje się, silnik jest gorący ale nie bucha ciepłem... Jeśli na forum ci napiszą że do silnika masz nalać wody z kałuży to też to zrboisz? Człowieku torchę własnej inicjatywy a nie wszystko na tlerzu bo jak nie to będę płakał :icon_mrgreen: . Edytowane 30 Października 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Po pierwsze tak jak ghollum napisał w tym motocyklu poziom oleju silnikowego sprawdza się na ciepłym silniku, po drugie olej wlewa się do silnika, poto jest tam korek wlewu oleju a nie do ramy przez tą małą dziureczke, nie ściąga się żadnych węży. po trzecie poczytaj sobie serwisówkę bo na sugestiach innych długo nie pojeździsz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Po pierwsze tak jak ghollum napisał w tym motocyklu poziom oleju silnikowego sprawdza się na ciepłym silniku, po drugie olej wlewa się do silnika, poto jest tam korek wlewu oleju a nie do ramy przez tą małą dziureczke, nie ściąga się żadnych węży. po trzecie poczytaj sobie serwisówkę bo na sugestiach innych długo nie pojeździsz. Koleś jak byś wiedział w ogóle jak wr-ka wygląda to możemy pogadać!!! a narazie się nie wypowiadaj, do wr 426 olej wlewa się ramą, a żadnego koreczka w silniku nie ma chyba, że do spustu oleju od dołu, może stawiasz motor do góry nogami i nalewasz geniuszu?? Nie wiem co macie na myśli wyczynowe to kapryśnie, trzeba umieć się posługiwać taką maszyną a jak ja widzę to narazie nikt pojęcia o tym nie ma, tylko każdy mądry na forum a oddaje maszynę do serwisu bo nie umiecie oleju wymienić... Teraz piszę do tego co mówi żeby nie odkręcać przewody olejowego....ja go nie odkręcam tylko się leciutko luzuje żeby po ruszaniu kopnikiem lub kręceniu kołem na biegu z odprężnikiem zobaczyć czy sączy się tam olej jeśli tak to dokręcamy i jesteśmy pewni że pompka pompuje nam olej. Wr-ka się nie grzeje tylko ma normalną temperaturę silnika więc o co ci chodzi???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 z tym korkiem to prawda, powalilo mi sie z 450-tką. a po drugie zluzuj pory bo gwiazdorzysz a nawet nie wiesz jak poziom oleju sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Teraz piszę do tego co mówi żeby nie odkręcać przewody olejowego....ja go nie odkręcam tylko się leciutko luzuje żeby po ruszaniu kopnikiem lub kręceniu kołem na biegu z odprężnikiem zobaczyć czy sączy się tam olej jeśli tak to dokręcamy i jesteśmy pewni że pompka pompuje nam olej. Tak czytam i czytam i stwierdzam ze cos z toba nie tak. Jak tak chcesz wszystkich obrazac ze sie nie znaja to chociaz sam napisz cos sensownego a nie bzdury. A teraz do tematu, jezeli chodzi o sprawdzenie w silniku yz,wr czy pompa podaje olej producent stworzyl specjalna srube ktora jednoczesnie przykreca pokrywke filtra olejowego(dolna). Jest tez sruba do sprawdzania czy magistrala olejowa ma cisnienie i znajduje sie ona na prawo od gornego mocowania przewodu doprowadzajacego olej do glowicy. PS zapomnialem dodac ze olej sprawdza sie na cieplym silniku (olej 70 stopni) po uprzednim trzymaniu go na wyzszych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 (edytowane) strasznie nerwowy jestes mlodziencze. tylko po co? zaopatrz sie w instrukcje serwisowa i z nia zapoznaj - tam wszystko jest jasno opisane. ponad to uwazam, ze żadną ujma dla uzytkowanika motocykla jest to, ze nie ma pojecia o jego pracy, budowie, czy serwisowaniu - a juz zawodnika w szczegolnosci - ktos jest od jazdy, ktos od serwisu - sadzisz, ze Kubica sam sobie olej zmienia? no i gratuluje odwagi stwierdzenia, ze rozlozenie i zlozenie wyczynowego silnika to nic skomplikowanego - powodzenia zycze. nie rozumiem rowniez po jakiego grzyba wrzucasz tu dane motocykla - kto potrzebuje znajdzie sobie. to nie forum wielbicieli tego modelu. Edytowane 2 Listopada 2009 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 od kiedy wr to motocykl wyczynowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 WR w klasie hard enduro jest motocyklem wyczynowym tak jak YZ-F w klasie MX jednak oba się różnią przeznaczeniem (nie dotyczy Polski :biggrin: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 a jak nazwiesz motocykl ktory ma takie obostrzenia serwisowe ( podaje tylko pierwsza z czterech stron): tutaj caly manual dla zainteresowanych: http://rapidshare.com/files/128907525/Yama...vice_Manual.pdf pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 od kiedy wr to motocykl wyczynowy?? Od kiedy? hmm... niech pomyślę, tak średnio od 1998r. bo wtedy właśnie WRki pokazały się na trasach profesionalnych zawodów enduro i latają po nich do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.