Skocz do zawartości

Palenie gumy ale w inny sposób


cebulasXT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie pytanie co do takiego specyficznego palenia gumy że siedzimy na motocyklu bez podpierania się i jedziemy tak powoli a tylne koło kręci się szybciej. Jak to wykonać krok po kroku? Bo obawiam się że motocykl pójdzie na koło kiedy będę palił normalnie i nagle wsiąde na niego. Czy da radę to zrobić banditem 600 na fabrycznych zębatkach? Proszę o rady, wszystko na mój koszt więc proszę się nie obawiać że coś się stanie z motocyklem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banditem bez problemu.

Jedynie taka uwaga żeby próbować tego na powoli jadącym motocyklu, a nie ruszajac z miejsca.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może Ty lepiej idź z tymi pytaniami na stuntpoland? bo to kolejne, które lepiej się nadaje tam niż tu...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bandycie 600 da radę tylko trza poćwiczyć :bigrazz:

a może Ty lepiej idź z tymi pytaniami na stuntpoland? bo to kolejne, które lepiej się nadaje tam niż tu...

jsz

no niewątpliwie tam uzyskasz bardziej szczegółowe info :buttrock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bo to taka skomplikowana ewolucja ze trzeba na stundpoland sie pytac, tutaj pewnie nikt nie wie.

 

nie, jak dla mnie może pisać również do bravo. po prostu byłoby miło, gdyby poszedł śmiecić gdzieś indziej...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie się właśnie narażam, ale na tym forum są więksi śmieciarze.

A pytanie treściwe i pewnie każdy z tu obecnych próbował lub też palił laczka, więc o co ten zgiełk?

 

Tak jak napisali popraednicy, całość polega na wyczuciu równowagi i właściwym operowaniu gazem i hamulcem. Ale przez neta się racze nie nauczysz.

Edytowane przez tadeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobisz to kazdym moto tylko - technika czyni zawodnika a nie moc :icon_mrgreen:

 

to sie nazywa "roling burnout" czy jakos tak a robisz to tak -

Ewolucję tą najlepiej jest wykonywać na piasku. Jadąc ok. 3- 5 km/h (jak najwolniej) odciążamy tył motocykla, lekko naciskamy przedni hamulec i odkręcamy manetkę i puszczamy sprzeglo. Gdy czujemy, że tylnie koło straciło przyczepność troszkę puszczamy klamkę przedniego hebla. Teraz pozostaje tylko utrzymanie równowagi, gdy tył motocykla `lata` na boki.

 

pozniej jak stracisz przyczepnosc tylnego kola to puszczasz calkiem sprzeglo bo mozesz spalic je i teraz pozostaje ci odpowiednio dozowac przedni hebel zeby nie zblokowac koła bo mozna sie wyje*ać i trzymac odpowiednie obroty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-5 km/h zrób to przy tak niskiej prędkości i nie wywal się.

 

 

wiadomo ze kazdemu inna predkosc bedzie odpowiadala, i jeszcze jeden wazny element to przednia zawiecha - musi byc w dobrym stanie czyli przedewszystkim olej wymieniony bo jak bedzie zbyt rzadki albo go wcale niebedzie to przód moze podskakiwać podczas próby zerwania przyczepnosci tylnego kapcia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie zapomnij:

Kiedy juz sie znudzisz, nie odejmuj gazu, bo wylecisz jak z procy. Zeby przerwac rolling burnout --> TYLKO SPRZEGLO.

Lub powoli popuszczasz hamulec i odjeżdzasz az do pełnego odzyskania przyczepności.

 

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewolucję tą najlepiej jest wykonywać na piasku.

Chcesz żeby się człowiek zabił? Powiedz mi jak zamierzasz utrzymać przyczepność przedniego koła na piasku? Przy pierwszej próbie złapie uślizg i po zawodach. Asfalt ma być, i to jak najgładszy i jak najczystszy.

 

Po pierwsze trzeba rozgrzać obie opony, tylną poprzez zwykłe przypalenie laczka, a przednią (właśnie żeby nie łapała uślizgów) przez kilka ostrych hamowań do zera.

 

Yuby, da się to zrobić na seryjnej zębatce i przy małej prędkości, tak jest właśnie najlepiej, ale nie 3-5km/h. Ja robię tak, że ruszam z jedynki, rozpędzam się do powiedzmy 10-15km/h, wciskam sprzęgło, motocykl zaczyna się swobodnie toczyć, po czym wciskam hamulec, jednocześnie przesuwając ciało do przodu, i od razu daje po gazie i puszczam sprzęgło. Ważne żeby zrobić to wszystko szybko i płynnie, jakby to była jedna czynność, wszystkie trzy rzeczy, czyli hamulec, gaz i sprzęgło praktycznie jednocześnie. I bardzo ważne też żeby przy hamowaniu bujnąć się do przodu w celu dociążenia przedniego zawieszenia, bo inaczej przednie koło będzie się uślizgało, nawet jeśli opona jest rozgrzana. To mnie więcej tyle jeśli chodzi o teorię. Nie od razu będzie wychodziło, jak w przypadku każdego tricka, swoje trzeba wyjeździć. Pozdro

 

P.S. Na SP wcale nie jest tak łatwo się dostać. Sam kiedyś próbowałem i zostałem zjechany po całości, tak że, kolego Jeszua, wrzuć na luz. Może dla Ciebie pisanie o stuncie to śmiecenie, ale nie każdego kręci moto-turystyka na kredensach przy prędkościach rzędu 90km/h.

 

Lub powoli popuszczasz hamulec i odjeżdzasz az do pełnego odzyskania przyczepności.

Bardzo ryzykowne. Można się łatwo poskładać. Lepiej jednak wcisnąć sprzęgło.

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...