c64club Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Nabyłem sobie takie oponki. Na przód K41 3.00-18 Silica/M+S:http://www.reifenwerk-heidenau.de/modules/reifenliste/view.php?point=5&rtyp=17&profil=100&pic=23 Na tył K66 90/80-16 Silica/M+S:http://www.reifenwerk-heidenau.de/modules/reifenliste/view.php?point=5&rtyp=17&PHPSESSID=785b949b563609aeb5d88b30b7024395&profil=102&pic=59Obecnie nieprodukowany rozmiar. Szkoda, że nie udało mi się na czas dostać K41 3.25-16, ale na przyszłą zimę sobie takie sprawię, bo te K66 dostałem 5-letnie za śmieszną cenę. Na kole wózka bocznego została letnia "kostka szosowa" Test robiłem przez ostatnie 4 dni, 330 km za mną, z czego:-na 2 kołach 50 km po mokrym, reszta z wózkiem bocznym i 35-40 kg bagażu-190 km (90 z pasażerką) po mokrej drodze. w deszczu w temp. oscylujących wokół zera, czyli również momentami sorbet lodowy na mostach.-20 km w błocie pośniegowym, momentami sięgającym wentyli w kołach, z pasażerką-50 km (40 z pasażerka) w ujemnych temperaturach, po ubitym śniegu jak i w mieszance ubitego przykrytego do kilkunastu cm kopnym, z 10 km w lekko topniejącym Na mokrej drodze (plac pod marketem) nie sposób zablokować koła. Na błocie pośniegowym była taka możliwość, aczkolwiek trzeba było się o to postarać. W śniegu nie miałem najmniejszych problemów z trakcją (jak na takie warunki), da się normalnie hamować i skręcać, choć nagły ostry zwrot kierownicą lub nagłe hamowanie powodowało utratę trakcji na rzecz przyczepności dynamicznej, nadal jednak dało się kierować. Na placu pod Biedronką w Węgierskiej Górce zabawialiśmy się w kręcenie zaprzęgiem ósemek na śniegu, tutaj parę razy celowo driftowałem, ale w 5-centymetrowej warstwie puchu na 1-2 cm ubitego śniegu to nie dziwota. Jak tylko kostka łapała asfalt, drift się kończył. Jadąc po czarnym asfalcie z resztkami śniegu oboje wystawiliśmy lewe buty na drogę i przy 45 km/h nie stawiały żadnego oporu, a oponki trzymały bez zarzutu. Tylna w śniegu raz tylko delikatnie uśliznęła przy podjeżdżaniu po śniegu pod 7% stok bez pasażera, kostka przedniej wgryza się w śnieg. Obie trzymają jak rzep. Serdecznie polecam. Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 sporo czasu się zbierałem z zakupem tego ale jak nie szmal (420zł za sztukę...) to pogoda. Nie mam nic przeciwko zimie w obecnej formie w Warszawie dlatego dałem sobie spokój. Jednak jeśli następna zima będzie jak dwie poprzednie to po tym artykule wnoszę, że jest na co odkładać :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Jakie moto posłużyło za testówkę? Strasznie chciałbym zimówki, ale zniechęca mnie marka Heidenau - mam z nią same złe doświadczenia. Powyższy post jednak jest argumentem na + Dzięki :flesje: Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 W tym przypadku (nie śmiać się) Romet K125 :icon_twisted: z wózkiem bocznym i szybą wielkości żagla. Masa zestawu z pełną załogą ca. 330-340 kg, prędkości maksymalne w czasie testu to-max 45-50 na śniegu (tarsa Żywiec-Soblówka i długi weekend, śniegu po felgi, głupotą byłoby się więcej rozpędzać), -max ~73-75 na asfalcie (jeden testowy rozpęd, więcej silnik nie wyrobił przy takim obciążeniu), mierzone elektronikiem.Podobne opinie czytałem od członków Advrider, którzy owe laczki zakładali do dużych BMW i innych ciężkich maszyn, solo jaki z trzecmi kołem u wozu. Nie wiem jak sprawują się letnie Heidenau, złe opinie o oponach tej firmy słyszałem tylko od "zap*dalaczy", natomiast turyści i właściciele maszyn "użytkowych" bardzo je sobie chwalą. Na lato sprawiam sobie dwie letnie K41. Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 sporo czasu się zbierałem z zakupem tego ale jak nie szmal (420zł za sztukę...) to pogoda. Nie mam nic przeciwko zimie w obecnej formie w Warszawie dlatego dałem sobie spokój. Jednak jeśli następna zima będzie jak dwie poprzednie to po tym artykule wnoszę, że jest na co odkładać :lalag:W poprzednim skuterze (50 cm³) zakładałem zimówki Heidenau i spisywały się całkiem przyzwoicie chwilami w naprawdę ekstremalnych warunkach. Do X-Maksa na razie zimówek nie kupowałem i raczej nie będę kupował, bo nie zamierzam jeździć po śniegu. Choć z drugiej strony mogłyby się przydać, bo czasem pod wieczór potrafi złapać uślizg na suchym, ale zmarzniętym asfalcie. Gdybym miał mniejszy i lżejszy pojazd, np. Cygnusa 125, i zamierzał nim jeździć chociaż kawałek zimy niezależnie od pogody, tobym pewnie zainwestował w komplet zimówek. Wtedy praktycznie żadna pogoda nie straszna. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Shinigami, po głębszym namyśle stwierdzam, że na Twoim miejscu miałbym komplet zimówek do jednośladu i profilaktycznie miał je założone od końca listopada do pierwszych dni marca, bo masz pracę w 100% zależną od jazdy. Chyba że jesteś w stanie sobie pozwolić na przestoje. Lub zorganizować robotę nie ruszając się z domu (ja np. - abstrahując od możliwości wyjazdu w cieplejsze rejony - w tej chwili dłubię projekt, który wręcz wymaga siedzenia w chacie; do czwartku pomykałem X-Maksem, ale nic się nie stanie, jak następnym razem wyjadę na drogi pod koniec lutego czy w marcu). Edytowane 15 Stycznia 2012 przez Olsen Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Przy temperaturach bliskich 10 stopni to do zeszłego tygodnia nic tylko niszczyłbym wyjątkowo drogą oponę. Teraz sytuacja się zmienia ale niestety padło na Dunlopa... Na przestoje nie mogę sobie pozwalać, stanie=brak szmalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Już jakieś 600+ km nawinięte tej zimy po śniegach. Zdanie o oponkach podtrzymuję. Wszystko w porządku, gdyby nie ta sól... Edytowane 17 Stycznia 2012 przez c64club Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfazimotor Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Cześć.Grudzień się zbliża, asfalt coraz zimniejszy. Moje stare Metzelery Tourance zmieniają pomału konsystencję na modłę plastiku w skutek czego w zimniejsze dni przestałem im ufać zupełnie. A że mam w zwyczaju chować motocykl tylko wtedy, gdy śnieg leży na drodze, pojawiło mi się pod czerepem pytanie - jakie opony warto założyć na sezon zimowy? Ktoś z Was zgłębiał temat?pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus 61 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Nie jestem pewien czy dokladnie oto Tobie chodzi :huh: ale podobno na rynku ukazaly sie zimowe gumy Heidenau K73http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_news_details.cfm/moto_news/884/heidenau_k_73.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Nie wiem. W zeszłą zimę dojeżdżałem anakee2 od michelina. W tym roku starego Turance wymieniłem na świeżutkiego tegorocznego i kurna- klei się do asfaltu.Ale śmigam po Wawie- jak będzie całkiem śnieg i lód to opuszczę. Ujemne bez lodu i śniegu spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfazimotor Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Ja się poruszam w podobnych założeniach - minusowe temperatury, ale na suchej drodze. Na śniegu się nie wygłupiam. Przelatałem trzy sezony na Haidenau k60, jeszcze na poprzednim sprzęcie. Z K73 nie miałem doczynienia. Zeszłej zimy w zasadzie nie było, więc się nie liczy, mogę więc powiedzieć, że to pierwsza na obecnym sprzęcie i wspomnianych starych kapciach.O Tourance'ach słyszałem wcześniej sporo dobrego, więc podejrzewam, że w moich to może być kwestia wieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Nadal jeżdżę. Chwilami lód na drodze. Świeży turance wciąż daje rade. Najniższa temperatura -7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 Czyli co - lepiej iść w zimówki, czy w endurówki z wyższej półki? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Dziś było osiem w minusie. Turance ( metzelery ) nadal robią co im powierzono. Zamarzło mi ssanie, korek wlewu, stacyjka i przełącznik kierowników odmówił współpracy. Zamarzł kranik i łańcuch tak, ze musiałem dobrze szarpnąć zanim puścił. Ale nie mam porównania z prawdziwymi motocyklowymi zimówkami. Myślę że na razie odpowiedziałbym, ze lepsze są oponki świeże. I ne ważny jest ich stan była guma była świeża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.