tipmann85 Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 witam wszystkich mam mianowicie nastepujacy problem gdy mam wylaczone swiatla laduje mi akumulator nawet 16-17!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jesli mam wlaczone laduje oki mechanik twierdzi ze to nie regulator napiecia ja sam juz nie wiem jestem swiezy w temacie mam sprzeta od miesiaca pomozcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Witam // uszkodzony regulator napiecia!!! http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-pro...o-wykonania.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tipmann85 Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 oki dzieki za pomoc ale mam jescze jedno pytanie jesli bede odpalal na swiatlach to chyba narazie nie musze go wymieniac bo na wlaczonych swiatlach laduje oki a jezdzi sie jak wiadomo tylko na swiatlach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 oki dzieki za pomoc ale mam jescze jedno pytanie jesli bede odpalal na swiatlach to chyba narazie nie musze go wymieniac bo na wlaczonych swiatlach laduje oki a jezdzi sie jak wiadomo tylko na swiatlach Jazda z uszkodzonym regulatorem szybko doprowadzi do awarii innych podzespołów. Dobrze jak tylko akumulatora. Gorzej jak popali uzwojenia alternatora. Nie wolno eksploatowac motocykla z niesprawnym regulatorem napiecia. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Gdy ja kupowałem moja hondę to miała spalony regulator , część modułu , obrotomierz , prędkościomierz , aku do wymiany żarówki były całe:D Ciekawe czemu ? bezpieczniki nie zadziałały . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Gdy ja kupowałem moja hondę to miała spalony regulator , część modułu , obrotomierz , prędkościomierz , aku do wymiany żarówki były całe:D Ciekawe czemu ? bezpieczniki nie zadziałały . Bo bezpieczniki są od zabezpieczania przed zwarciami. tipmann85, sprawdź czy masz regulator 5, czy 6-przewodowy. Różnica jest łatwa do wychwycenia. Powinny iść 3 kable do alternatora, 1 lub 2 na masę i 1 lub 2 na + akumulatora. To "1 lub 2" oznacza, że w przypadku 2 idą dwa kable obok siebie, o identycznych kolorach. Sama różnica sprowadza się do tego, że ten 6-przewodowy ma dodatkowy + po stacyjce doprowadzony innym kablem, odrózniajacym się od reszty. To kabel pomiaru napięcia (z pewnych powodów wyprowadzony osobno). Gdy się odłączy wtedy regulator myśli że napięcie drastycznie spadło i pakuje całą możliwą moc na wyjście - skutek wiadomy: może być nawet 17V ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tipmann85 Opublikowano 10 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 dziękuje za pomoc napewno sprawdze mam jeszcze jedno pytanko ma ktos z Was pojecie czy dopasuje regulator od innego sprzeta do mojej sv???????????bo zaczynam sie rozgladac za regulatorem a mzoe ktos ma na sprzedaz????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joe_bar Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 dziękuje za pomoc napewno sprawdze mam jeszcze jedno pytanko ma ktos z Was pojecie czy dopasuje regulator od innego sprzeta do mojej sv???????????bo zaczynam sie rozgladac za regulatorem a mzoe ktos ma na sprzedaz????????????? jasne że możesz dopasować od innego sprzęta. nawet od maluch możesz sobie zamontować ( po małych przeróbkach) Na moje wystarczy że masz alternator taki jak w innym sprzęcie ( 3 fazowy) i akumulator o podobnej pojemności. a później dochodzi tylko kwestia kabli. no i ważne jest umieszczenie regulatora w sprzęcie. czasami fabryczne miejsce na reg. jest nieodpowiednie i nie zapewnia chłodzenia przez co regulator ulega uszkodzeniu. niektórzy to montują regulator w airboxie żeby miał cały czas chłodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tipmann85 Opublikowano 10 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 oki dzięki za pomoc dzisiaj bylem w jednym z serwisow i mechanik mi kazal przywiesc regulator napiecia nie wiem za bardzo gdzie on sie znajuduje mam nadzieje ze mi pomozecie z gory dzieki suzuki sv 650 s 2000 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 jasne że możesz dopasować od innego sprzęta. nawet od maluch możesz sobie zamontować ( po małych przeróbkach) Na moje wystarczy że masz alternator taki jak w innym sprzęcie ( 3 fazowy) i akumulator o podobnej pojemności. a później dochodzi tylko kwestia kabli. Joe bar, nie radz komus jesli sam sie nie znasz.. Przez takie rady kolega moze jeszcze bardziej zepsuc swoj motocykl.. tipmann85, regler w SV znajduje sie w tylnej prawej czesci ramy, musisz zdjac obydwa siodla, odkrecic sruby uchwytu pasazera i 4 sruby trzymajace plastiki, nastepnie zdejmij obydwie polowki razem, lekko je rozciagajac. Regler jest jak w wiekszosci japonii z altkiem samowzbudnym, 5-przewodowy. Radze zakupic zamiennik z firmy El-serwis z Ostroleki, tanie chinskie podrobki z aledrogo moga wiecej zepsuc w motocyklu niz naprawic;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 akurat China juz nie jest taka zla a na pewno garazowe firmy nie są w stanie nawet dorównac jakości masowej produkcji-- nastepna sprawa to nie jest alternator samowzbudny wiec ... drogi nauczycielu pogromco niuków ... za miast bezmyslnie ganic równych sobie samemu i promować garazowców zapraszam do nauki! po nizej zamieszczam link na dole strony jest fota prądnicy do sv 650 http://zaplon.pl.tl/Diagnostyka-i-naprawa-cewek-magneta.htm może troche odstro ale jak mozna reagować na sytuacje w,której totalny dyletant gani kolege z forum co do firm ogaszajacych sie na forach tworzacych elektronike :):) ( brzmi jak stwórcy ) to sami często odsprzedaja chinszczyzne wiec prosze tak strasznie nie jeshac po Chinczykach..!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Nie bardzo rozumiem twoj post - alternator SV to na pewno alternator samowzbudny ( zajrzalem na ebay zeby obejrzec sprzedawany rotor i ma on mocowane do niego magnesy ), wiec rada joe bar, zeby od malucha sobie regler zamontowac nie jest prawidlowa :) Opinie na temat chinskich produktow kazdy ma inne bazowane na wlasnych doswiadczeniach, wiec nie ma o co kopii kruszyc - doswiadczenia cyborga byly gorsze niz twoje, to wszystko Rada cyborga zarowno jak rada joe bar jest w gruncie rzeczy prawidlowa - mozna zalozyc jakikolwiek uwalacz na mase, polaczyc odpowiednio kable i gra muzyka. Nie mozna zalozyc reglera od altka obcowzbudnego ( wiekszosc samochodowych ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tipmann85 Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 dziekuje Panowie za rad ewiem juz duzo wiecej.mam jeszcze tylko dylemat kupic uzywke oryginal czy nowy zamiennik!niby co oryginal to oryginal ale skoro one tak czesto sie psuuly....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) akurat China juz nie jest taka zla a na pewno garazowe firmy nie są w stanie nawet dorównac jakości masowej produkcji-- nastepna sprawa to nie jest alternator samowzbudny wiec ... drogi nauczycielu pogromco niuków ... za miast bezmyslnie ganic równych sobie samemu i promować garazowców zapraszam do nauki! krokodyl ale pojechales po bandzie teraz. Do nauki to sam sie zabierz a nie mieszaj ludziom w glowach. A jezeli wg ciebie chinska masowka z zerowa kontrola wyrobow jest lepsza od sprawdzonych wyrobow prywatnej firmy ktorej zalezy na jakosci i renomie to juz twoja sprawa. Moje rady sa poparte kilkunastoletnia praktyka w naprawach motocykli a nie jakimis bzdetami wyczytanymi w internecie wiec wiem co mowie. Co do autora tematu-jeszcze raz radzilbym skontaktowac sie z El-serwisem, ale jesli nawet zdecydujesz sie na inny regulator (moze byc oczywiscie regler podobnej lub wiekszej mocy od innego japonskiego motocykla z altkiem samowzbudnym jak pisal Adam M.) to nalezy zrobic cos jeszcze z przewodami zeby w przyszlosci uniknac awarii. Mianowicie nalezy wyrzucic kostki miedzy alternatorem a regulatorem ( w SV o ile dobrze pamietam sa dwie, jedna blisko silnika od samego altka i pozniej jeszcze jedna przy samym reglerze), przewody (zolte) porzadnie polutowac i rownie porzadnie zabezpieczyc (najlepiej koszulkami termokurczliwymi). Nastepnie nalezy przewody plusowy i minusowy (czerwony i czarny) rowniez odciac od kostki i przylutowac do nich odcinki przewodow zakonczone oczkami fi 6, oraz przykrecic odpowiednie przewody bezposrednio do akumulatora. Ta metode stosuje od wielu lat we wszystkich japonskich motocyklach w ktorych sa problemy z ladowaniem a alternator i regulator jest sprawny. Niestety japonczycy nie przylozyli sie zbytnio do zabezpieczenia instalacji elektrycznej przed wplywami atmosferycznymi co skutkuje utlenianiem sie koncowek przewodow, zlaczy w kostkach, samych przewodow zaciskanych bez lutowania w konektorach itp. Stad w wielu motocyklach jest za male (lub paradoksalnie za duze) napiecie ladowania, a czesto padaja regulatory i pozniej czasem alternatory. Regler sam w sobie jest prosty jak konstrukcja cepa i dziala bezawaryjnie pod warunkiem nienaganego polaczenia jego przewodu minusowego z masa motocykla, bo ta droga jest "zrzucany" nadmiar napiecia (a co za tym idzie i pradu) wlasnie z alternatora na mase. Koncze moj przydlugi wywod, ale naprawde radze zadbac o ta czesc instalacji w starszych motocyklach bo pozwoli to na unikniecie wiekszych kosztow w przyszlosci Edytowane 13 Października 2009 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) yo! wyjasnijmy raz na jakis czas ( bo w to, ze na zawsze to nie wierze ;) ) co to są alternatory samowzbudne i obco wzbudne a czym jest pradnica trojfazowa ( taka jak na przyklad wystepuje w SV). moze ponizsze opisy pomoga: http://zme.iee.put.poznan.pl/lab/lab_bme/altern.htm http://www.autotech.friko.pl/alter.htm#200 jak tez zdanie w nich zawarte: W zależności od sposobu zasilania uzwojenia wzbudzającego, rozróżnia się alternatory obcowzbudne i samowzbudne. W pierwszych — prąd wzbudzenia jest z akumulatora, a w drugich — z obwodu twornika. w sv mamy po prostu 3 cewki polaczone w gwiazde i wirujacy staly magnes. w moim rozumieniu to NIE JEST alternator. pzdr Edytowane 13 Października 2009 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.