magneto Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 witam. wdalem sie ostatnio w dyskusje ze swoim nauczycielem od "budowy pojazdow samochodowych" kiedy to podyktowal nam do zeszytow ze wyjecie wydechu- czy to w 4T czy to w 2T daje pozytywny efekt jesli chodzi o moc. tak wiec po co dzielimy wydechy samochodowe na kilka czesci, a w 2T stosujemy dyfuzory? czysto teoretycznie fakt- silnik ma lzej, ale co za tym idzie chyba przeplukanie cylindra jest az nadto? nie dalem sie, bo troche juz przerobilem tego materialu w zyciu i chce mu udowodnic ze nie ma racji. musze mu to jednak udowodnic jakas pozycja "naukowa", poniewaz jak stwierdzil nie bedziemy przed szkola halasowac moim motorem bez wydechu. potrzebuje waszej pomocy, sam bede szukac materialow, jednak moze ktos z Was bedzie mial cos na mysli. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gargamel Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 W silnikach 2T dopalanie mieszanki odbywa się w układzie wydechowym dlatego jest on tam niezbędny. Bez niego ani rusz. W 4T to już zupełnie inna historia. Wydech jest stosowany jedynie w celu spełnienia norm poziomu hałasu i emisji spalin. Ogólnie im mniejsza blokada na wyjściu z cylindra tym więcej mocy możemy uzyskać, jeżeli oczywiście spełnimy jeszcze parę innych warunków np. odpowiednie dobranie mieszanki na wejściu. Jeżeli by tak nie było to poco MotoGP, F1 WRC itp. latałoby na pustych rurkach? Żeby ptaki odstraszać?:) Pozdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 W większości zasada jest taka, że każdy fabryczny motocykl słabnie a często łapie też tzw dziury po założeniu pustej puszki. Konstruktorzy silników zakładają, że bedzie jeździj na fabrycznym wydechu i do tego też wydechu porjektują silniki, układają mapy zapłonu itd. Także sama zmiana wydechu w większości przypadków wychodzi na minus jeżeli chodzi o moc... sam też doświadczyłem w R6, że na pustej puszce zużycie oleju wzrosło ponad dwukrotnie. Po założeniu orginału wszytsko wróciło do normy.... Oczywiście założenie power commandera lub dynojetów, filtra K&N i kompletnego układu wydechowego renomowanej firmy + zestrojenie tego wszystkiego na hamowni da parę koników więcej. W F1, MotoGP itp silniki konstruje się z założeniem, że wydech będzie pusty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Wydech w 4T pomaga w pełnym napełnieniu cylidra wykorzystujac zjawisko falowe. Podobnie jest w 2T. Wszystko rozbija sie o rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 rozmawiajac z kolesiem podalem wlasnie podobne argumenty przy czym po prostu go "zagiąłem". Teraz cała sztuka ma polegac na tym ze ktos napisal o tym pewnie jakas ksiazke, tylko narazie jej szukam:P pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Chodzisz na prożka? Ktory taki bystry? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Poszukaj wśród publikacji Tomasza Sałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Poszukaj ksiazki Wajanda o metodach pomiarów silników. Tam jest własnie duzo takich smaczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 (edytowane) analizuj bardzo dokładnie, bo tu jest wszystko: http://grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm pozdrawiam Edytowane 7 Października 2009 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Dzieki serdeczne, kocham was :D chodze na prożka, popytaj o IVm. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SwordOfultimate Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 jak wydech robisz przelotowy to trzeba jeszcze zmienic filtry na wieksze aby byla odpowiednia mieszanka, to nie jest taka prosta sprawa, ze wyjmie sie wydech i juz moc wzrasta, w wiekszosci wypadkow moc maleje i silnik bardzo dostaje po pupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 jak wydech robisz przelotowy to trzeba jeszcze zmienic filtry na wieksze aby byla odpowiednia mieszanka, :icon_eek: Moje ,nie da sie ukryc,spore "oczekiwania" wzgledem tego watku zostaly juz w tym momencie przescigniete . :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Generalnie to wydech i dolot tworzą jedna całosć z głowicą wiec znajdziesz materiały tam gdzie opisane sa badania przepływu w głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Wow, nie tylko Twoje :D Już zacząłem czytać co jest co, musze tylko przecedzić materiał i porozmawiać z Profesorem raz jeszcze :D pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Grrrr... jak handlowalem ksiazkami to sie bałem po oferte pojechac do tej Twojej szkoły ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.