Skocz do zawartości

Rola wydechu - potrzebne materiały


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

 

wdalem sie ostatnio w dyskusje ze swoim nauczycielem od "budowy pojazdow samochodowych" kiedy to podyktowal nam do zeszytow ze wyjecie wydechu- czy to w 4T czy to w 2T daje pozytywny efekt jesli chodzi o moc.

 

tak wiec po co dzielimy wydechy samochodowe na kilka czesci, a w 2T stosujemy dyfuzory? czysto teoretycznie fakt- silnik ma lzej, ale co za tym idzie chyba przeplukanie cylindra jest az nadto?

 

 

nie dalem sie, bo troche juz przerobilem tego materialu w zyciu i chce mu udowodnic ze nie ma racji. musze mu to jednak udowodnic jakas pozycja "naukowa", poniewaz jak stwierdzil nie bedziemy przed szkola halasowac moim motorem bez wydechu.

 

 

potrzebuje waszej pomocy, sam bede szukac materialow, jednak moze ktos z Was bedzie mial cos na mysli.

 

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 2T dopalanie mieszanki odbywa się w układzie wydechowym dlatego jest on tam niezbędny. Bez niego ani rusz. W 4T to już zupełnie inna historia. Wydech jest stosowany jedynie w celu spełnienia norm poziomu hałasu i emisji spalin. Ogólnie im mniejsza blokada na wyjściu z cylindra tym więcej mocy możemy uzyskać, jeżeli oczywiście spełnimy jeszcze parę innych warunków np. odpowiednie dobranie mieszanki na wejściu. Jeżeli by tak nie było to poco MotoGP, F1 WRC itp. latałoby na pustych rurkach? Żeby ptaki odstraszać?:)

 

Pozdr:)

milicjaforum.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości zasada jest taka, że każdy fabryczny motocykl słabnie a często łapie też tzw dziury po założeniu pustej puszki. Konstruktorzy silników zakładają, że bedzie jeździj na fabrycznym wydechu i do tego też wydechu porjektują silniki, układają mapy zapłonu itd.

Także sama zmiana wydechu w większości przypadków wychodzi na minus jeżeli chodzi o moc... sam też doświadczyłem w R6, że na pustej puszce zużycie oleju wzrosło ponad dwukrotnie. Po założeniu orginału wszytsko wróciło do normy....

 

Oczywiście założenie power commandera lub dynojetów, filtra K&N i kompletnego układu wydechowego renomowanej firmy + zestrojenie tego wszystkiego na hamowni da parę koników więcej.

 

W F1, MotoGP itp silniki konstruje się z założeniem, że wydech będzie pusty...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wydech robisz przelotowy to trzeba jeszcze zmienic filtry na wieksze aby byla odpowiednia mieszanka, to nie jest taka prosta sprawa, ze wyjmie sie wydech i juz moc wzrasta, w wiekszosci wypadkow moc maleje i silnik bardzo dostaje po pupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wydech robisz przelotowy to trzeba jeszcze zmienic filtry na wieksze aby byla odpowiednia mieszanka,

 

:icon_eek: Moje ,nie da sie ukryc,spore "oczekiwania" wzgledem tego watku zostaly juz w tym momencie przescigniete . :icon_biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...