audioterrorysta Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) jedna świeca biała jak papier, dwie ledwo szare i jedna czarna(olej czy bogata mieszanka - niewiem). Aż się zdziwiłem, że to coś pali na wszystkie gary. Podniosłem poziom paliwa. Falujące obroty wróciły, motocykl praktycznie nie reaguje na regulację składu wolnych obrotów. poddaje się, szmata wygrała ze mną. Jeszcze spróbuję je wytaplać w benzynie i przedmuchać kompresorem na stacji benzynowej (bo sam nie mam), ale zaczynam się nastawiać na nowe gaźniki. Nie mam sprzętu do pomiaru mieszanki, a jak widać każdy cylinder (gaznik) żyje własnym życiem. W moich gaźnikach wycięte są (widać ślady) te "lejki" na wlotach powietrza od strony airboxa - widać je na zdjęciu na aukcji. Czy to może powodować któreś z opisanych objawów? http://allegro.pl/item739889641_gazniki_ka..._400_94_96.html Zanim jednak je kupię, zastanawiam się czy możliwą przyczyną nie działania jest zmieniony wydech(słyszałem, że taki wynalazek zubaża mieszankę)? I czy nie okaże się, że trzeba będzie przestawiać "nowe" gaźniki?? Edytowane 8 Października 2009 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) Sprawdź membrany, mieszankę ustaw wg serii. Poza tym sprawdź szczelność kapturków od synchronizacji + wszelkie o-ringi w gaźnikach (skład mieszanki, komora pływakowa, kopułka). Oraz zobacz czy ktoś wcześniej nie podnosił mu iglic. Gaźniki są takie same jak w bandziorze, więc w razie czego mogę Cię poratować częściami do tych gaźników. No i popraw te połączenie z airboxem. Przedmuchać możesz powietrzem z puchy do czyszczenia kompów, ale najlepiej to carbcleanerem przelecieć. Ja rozbieram gaźniki na części pierwsze i mocze metalowe elementy (bez gumek bo spuchną) w nitrze. P.S. Jeśli dłużej na takich nastawach jeździłeś to sprawdź ciśnienie sprężania Edytowane 8 Października 2009 przez toowdie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) jedna świeca biała jak papier, dwie ledwo szare i jedna czarna(olej czy bogata mieszanka - niewiem). Aż się zdziwiłem, że to coś pali na wszystkie gary. Podniosłem poziom paliwa. Falujące obroty wróciły, motocykl praktycznie nie reaguje na regulację składu wolnych obrotów. poddaje się, szmata wygrała ze mną. Jeszcze spróbuję je wytaplać w benzynie i przedmuchać kompresorem na stacji benzynowej (bo sam nie mam), ale zaczynam się nastawiać na nowe gaźniki. Nie mam sprzętu do pomiaru mieszanki, a jak widać każdy cylinder (gaznik) żyje własnym życiem. W moich gaźnikach wycięte są (widać ślady) te "lejki" na wlotach powietrza od strony airboxa - widać je na zdjęciu na aukcji. Czy to może powodować któreś z opisanych objawów? http://allegro.pl/item739889641_gazniki_ka..._400_94_96.html Zanim jednak je kupię, zastanawiam się czy możliwą przyczyną nie działania jest zmieniony wydech(słyszałem, że taki wynalazek zubaża mieszankę)? I czy nie okaże się, że trzeba będzie przestawiać "nowe" gaźniki?? Przeczytaj ostatniego mojego posta - pytalem sie o wydech. Jesli masz przelot to masz zubozona mieszanke. Twoje biale swiece poswiadczaja to jedynie. Wszelkie nieszczelnosci airboxu i jakies samorzezbione dziury musisz naprawic. I gazniki do regulacji. Jaki masz gwint swiecy? A co do jednej czarnej - moze jeden zaworek iglicowy Ci przepuszcza? Edytowane 8 Października 2009 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Wyglada na to ze jeden z gaznikow jest o wiele za ubogi a jeden o wiele za bogaty. Musisz znalezc dlaczego tak jest. Te 2 od szarych elektrod sa dobre. Serwisowka w reke i sprawdzenie wszystkich dysz, ustawienie poziomu paliwa a potem wszystkie miejsca gdzie moze sie dostac lewe powietrze w za ubogim ( np brak kapturka od synchronizacji ) i dzialanie zaworka iglicowego komory plywakowej w za bogatym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 10 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 (edytowane) P.S. Jeśli dłużej na takich nastawach jeździłeś to sprawdź ciśnienie sprężania zmierzyłem dziś kompresję, NA ZIMNYM SILNIKU. Na sucho: 7,5; 8; 8; 7,4(bar) próba olejowa (po nalaniu 5ml oleju do cylindra): 14,5; 12,5; 14,1; 14,3(bar). Co to oznacza? tłoki czy pierścienie nie żyją? dodam, że w serwisówce jest napisane tylko "cylinder compression usable range 7-11" (w przeliczeniu na bary). Edytowane 10 Października 2009 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 zmierzyłem dziś kompresję, NA ZIMNYM SILNIKU. Na sucho: 7,5; 8; 8; 7,4(bar) próba olejowa (po nalaniu 5ml oleju do cylindra): 14,5; 12,5; 14,1; 14,3(bar). Co to oznacza? tłoki czy pierścienie nie żyją? dodam, że w serwisówce jest napisane tylko "usable range 7-11" (w przeliczeniu na bary). To znaczy że jeszcze sezon pojezdzisz.Pierścienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Tloki z pierscieniami do wymiany, ale to nie ma wiele wspolnego ze sprawa gaznikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) umyłem gaźniki, złożyłem, ustawiłem fabrycznie. Jak kawie przeszły już fochy związane z zalaniem olejem po próbie olejowej i łaskawie odpaliła, to okazało się że trzy zaworki iglicowe znacznie przepuszczają i są do wymiany. W larssonie teoretycznie jest kilka rodzajów podobnych (zaworków z gniazdem i oringiem, bo je też potrzebuje), ale dostępność jest 0 we wszystkich magazynach. Chodzi mi o te trzy: http://larsson.pl/?c=r&no=MzQzMDMwOQ== http://larsson.pl/?c=r&no=MzQzMDMxNQ== http://larsson.pl/?c=r&no=MzQzMDMyNA== Gdzie kupujecie takie części? Na allegro niema. Sprawdziłem też zawory, na trzech luz jest mniejszy niż podaje serwisówka (jeden wydechowy 0.1, powinno być >0.16 i dwa ssące 0.07, powinno być >0.12, reszta w dolnym przedziale ale w porządku), ale żaden nie jest podparty. Czy jest szansa, że to nie są pierścienie - wszystkie cztery na raz? pozdrawiam, tomek Edytowane 13 Października 2009 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Nie mozna tego zamowic w Larsonie ? Oryginalne mozesz dostac u dealera, ale beda zdziebko drozsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Sprawdziłem też zawory, na trzech luz jest mniejszy niż podaje serwisówka (jeden wydechowy 0.1, powinno być >0.16 i dwa ssące 0.07, powinno być >0.12, reszta w dolnym przedziale ale w porządku), ale żaden nie jest podparty. Czy jest szansa, że to nie są pierścienie - wszystkie cztery na raz? pozdrawiam, tomek Jest podparty - Ty mierzysz na zimnym, a jak sie rozgrzeje to luz znika. Zawory do regulacji. Co do zaworka - zadzwon i zamow zaworek. Ja na dysze czekalem z 4 dni. W najgorszym wypadku bedziesz czekac 2tyg az z Japonii sprowadza :) ale i tak juz zima idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Dobra kupie płytki ale nigdy nie wymieniałem. Odkręcić to co trzyma wałki, wyjąć wałki - ale co z łańcuchem? Przez niego nie będę mógł zdjąć wałków? Potem dźwigienki, też nie wiem. Jak wałki się zdejmie, to dźwigienki można odchylić na sprężynach i wyjąć płytkę czy są jakoś zablokowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Przede wszystkim ustawic rozrzad na znaki i zrobic foto. Potem zdjac napinacz i lancuch powinien byc na tyle luzny ze choc jeden walek wyjdzie. Jak nie to trzeba odkrecic od niego zebatke ( zaznaczywszy jej polozenie na walku ) i wowczas wyjdzie. Lancuch wieszasz na sznurku przy glowicy i wyjmujesz drugi walek. Podpory walkow odkladasz na bok na papier / karton w takim porzadku jak byly w silniku i zapisujesz to obok. Rysujesz sobie kolka odpowiadajace zaworom przy podporach i w kazdym zapisujesz jaki byl luz i jaka jest grubosc plytki. Z tego ci wyjdzie o ile mniejsze plytki musisz kupic, albo jak pozmieniac plytki miejscami zeby jak najmniej plytek kupowac a luzy miescily sie w tolerancjach. Po zakupie plytek skladasz wszystko pamietajac ze podpory walkow przykrecasz kluczem dynamometrycznym i momenty tam trzeba wziac z serwisowki. Walki skladasz na smar litowy w podporach i olej silnikowy w zbiorniczkach pod krzywkami. Na koncu ustawiasz walki z walem tak jak na zdjeciu i wkrecasz napinacz wymieniajac uszczelke. Uszczelke pod pokrywa zaworow czyscisz i uzywasz jeszcze raz mocujac ja szczeliwem jak Yamabond do powierzchni pokrywy, czy glowicy ( jedna strona ). Polksiezyce ida rowniez na szczeliwo. Najlepiej miec do tego serwisowke, wtedy trudno sie pomylic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Tam nie musisz zdejmować wałków, wystarczy że przesuniesz w bok dźwigienki i powyjmujesz płytki. Kompresja jest marna, a gaźników bym poszukał swoją drogą innych. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 (edytowane) uff, dobra to te zawory szybko wyreguluje. Myślicie, że przy takich luzach zawory mogły się już wypalić i przepuszczają kompresje? Jak wolno obracałem wałem po próbie olejowej to pojawiały się bąbelki na zaworach. Czy to na pewno pierścienie? Żeby sprawdzić pewnie trzeba głowicą ściągać? I wtedy można dotrzeć gniazda zaworowe, ktoś tak na forum tłumaczył. A wtedy regulacja, nowe płytki i uszczelka pod głowicę o której nawet google nie słyszało? cylindry | 1 | 2 | 3 | 4 EX 0.16-21 |!0.12 0.15!| 0.17 0.17 | 0.22 0.17 | 0.17 0.17 IN 0.12-17 | 0.12 0.12 | 0.12 0.12 |!0.10 0.14 |!0.07 0.12 Zobaczę jeszcze jakie dokładnie płytki tam siedzą, ale te wszystkie luzy są na granicy i chyba przełożę wydechowe w ssące i dokupię 8sztuk pod wydechowe... 8x15=128zł... Poza tym jeśli były podparte te zawory po zwiększeniu luzu nieszczelne będą się wypalać dalej i luzy z powrotem będą się kasować? Edytowane 15 Października 2009 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 To zalezy jak dlugo zawory byly podparte. Albo sie doklepia, albo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.