Skocz do zawartości

Regulacja gaźników, ustawianie pływaków, poziom paliwa


audioterrorysta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jest problem z gaźnikami w moim kawasaki. Na fabrycznych ustawieniach mieszanki motocykl wiesza się na obrotach rzędu 4tys, później spadają i falują. Na wzbogaconej mieszance obroty jako tako stoją, ale silnik zalewa się przy ruszaniu z miejsca. Kaszana.

 

Zły poziom paliwa?

W serwisówce mam podane "float height 11 +-2mm". Po postawieniu gaźników do góry nogami (dyszami głównym dokładnie do góry) od końca pływaka do krawędzi korpusu mam 7mm. Amortyzatory w zaworkach dość mocno wciśnięte. FOTO: http://img34.imageshack.us/i/gaznikipoziomplywakow.jpg/

 

Natomiast jeśli postawię gaźniki pod kątem, tak, że zaworki są ledwo zatkane a amortyzatory nie wciśnięte mam 13mm. Jak się powinno mierzyć?

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazniki założone, do rurki przelewu podłącz jakiś kawałek przezroczystej i mierzysz do krawędzi korpusu gażnika.Ważne jest to jak samoczynnie pływaki zamkną dopływ.Wtedy będziesz miał obiektywny wynik.

Co do "wieszania" obrotów,to raczej podejrzewałbym "lewe"powietrze,gdzieś na króćcach ssących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez myślałem o lewym powietrzu ale na samostart w okolice króćców nie reaguje już.

Też o tym pomiarze paliwa myślałem, poziom paliwa powinien sięgać 8mm poniżej znacznika który gdzieś tam jest. Trzeba by złożyć gaźniki i uruchomić pompę paliwa...

Łatwiej byłoby ustawić na pływaki bo oprócz tych wartości co podałem są spore rozbieżności między kolejnymi pływakami. Ale trudno złoże i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki były synchronizowane, ale po ostatnich przejściach można by jeszcze raz. Nie mam wakuometrów ale podobno można to zrobić na zwisającej w dół rurce wypełnionej częściowo wodą podłączonej końcami do dwóch cylindrów.

 

Sprawdziłem dyszę główną - 92, fabryczna 95 więc mała różnica, iglica fabryczna. Poza tym obniżyłem poziom paliwa do wartości podawanej przez serwisówkę i jest on mniej więcej równy na wszystkich gaźnikach.

 

Dostroiłem mieszankę na wolnych obrotach z (serwisowych) 1,5obr do 2,75obr, obroty się nie wieszają, mniej falują i motocykl szybko wkręca się na obroty.

 

Niestety, nadal ma mało mocy, na dole to tragedia i przerywa na częściowo lub na opór odkręconej manetce przy wyższych obrotach. Teraz ważne: Przerywanie jest objawem zbyt bogatej (za dużo benzyny) czy ubogiej (za dużo powietrza) mieszanki?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw zbyt ubogiej mieszanki, co do rozmiaru dysz sprawdz w serwisowce czy dysze srodkowych cylindrow maja jednakowy rozmiar jak zewnetrzne, i czy nie sa pomieszane... najprawdopodobniej gazniki nie sa czyste, lub system dolotu powietrza zaklocony przez rozpiecie jakiegos wezyka lub zastosowanie filtra K&N

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System dolotu wygląda na szczelny, filtr nowy z Larssona (nie K&N), zakleiłem wszystkie (2) otwory montażowe, wpiąłem odmę, na lewe powietrze to nie wygląda. Wszystkie dysze takie same.

 

Gaźniki napewno nie są czyste. Czym je wymyć? ropą taką od diesla można? czy zwykłą benzyną?

 

objaw zbyt ubogiej mieszanki

 

Jesteś pewien? Jeśli tak to muszę podnieść poziom paliwa na pływakach - wtedy mieszanka będzie bogatsza na odkręconej manetce - przestanie przerywać i pewnie zyska na mocy. Teraz mieszanka wolnych obrotów jest mocno wzbogacona 2,75obr - przy większym poziomie paliwa będę musiał ją zubożyć (seria: 1,5obr). I wszystko by się zgadzało!

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System dolotu wygląda na szczelny, filtr nowy z Larssona (nie K&N), zakleiłem wszystkie (2) otwory montażowe, wpiąłem odmę, na lewe powietrze to nie wygląda. Wszystkie dysze takie same

Jesteś pewien? Jeśli tak to muszę podnieść poziom paliwa na pływakach - wtedy mieszanka będzie bogatsza na odkręconej manetce - przestanie przerywać i pewnie zyska na mocy. Teraz mieszanka wolnych obrotów jest mocno wzbogacona 2,75obr - przy większym poziomie paliwa będę musiał ją zubożyć (seria: 1,5obr). I wszystko by się zgadzało!

Wykręcając dysze powietrza zubożasz a nie wzbogacasz mieszankę.Ustaw poziom tak jak w manualu i po kolei reguluj pracę kolejnych cylindrów na tzw.ucho.Tzn.wkręc dysze cylka którego aktualnie regulujesz do oporu a następnie wolno wykręcaj,aż dojdzie do możliwie najwyższych obrotów i tak kolejno z każdym.Nie znaczyto jak widzisz że na każdym cylku będzie ona tak samo wykręcona.A zapomniałem,rób przegazówki przy regulacji.powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System dolotu wygląda na szczelny, filtr nowy z Larssona (nie K&N), zakleiłem wszystkie (2) otwory montażowe, wpiąłem odmę, na lewe powietrze to nie wygląda. Wszystkie dysze takie same.

 

Gaźniki napewno nie są czyste. Czym je wymyć? ropą taką od diesla można? czy zwykłą benzyną?

Jesteś pewien? Jeśli tak to muszę podnieść poziom paliwa na pływakach - wtedy mieszanka będzie bogatsza na odkręconej manetce - przestanie przerywać i pewnie zyska na mocy. Teraz mieszanka wolnych obrotów jest mocno wzbogacona 2,75obr - przy większym poziomie paliwa będę musiał ją zubożyć (seria: 1,5obr). I wszystko by się zgadzało!

 

Patrz na kolor swiecy. Chyba ze masz colortune.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki faktycznie mogą być brudne. Czym je wyczyścić, żeby nie zniszczyć uszczelek?

 

Poziom jest mniej - więcej taki jak w manualu. Po tym co napisał Janusz muszę podnieść poziom na wszystkich cylindrach, (post wyżej - przerywa na odkręconej manetce to napisał mi, że za ubogo). A później jak napisał Jerzyk wyreguluję wolne obroty.

 

Colortune nie mam, poza tym niestety założony airbox (niezbędny do regulacji mieszanki) zasłania wszystkie 4 świece. Przydałby się analizator spalin, bo samo to że, przestanie przerywać to nie znaczy, że gaźniki są idealnie wyregulowane... Albo samochodowa sonda lambda i wskaźnik? Test drogowy na przyspieszenie? znaczy kamera na bak, załóżmy na dwójce, na tej samej drodze manetka na opór od 6 do 14 tys obr i mierzyć czasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz seryjny wydech czy jakis przelot? Jesli seryjny, to ustaw wszystko na ustawienia fabryczne i niech to bedzie punkt poczatkowy Twojej regulacji :)

Caly czas patrz na kolor swiecy. To ze Ci przerywa to moze byc zarowno za ubogo jak i za bogato. Na zbyt ubogiej przy przerywaniu strzela w gaznik, a przy bogatej w wydech + czarny dym.

 

Ps. jaki kolor masz swiecy?

 

Gaźniki faktycznie mogą być brudne. Czym je wyczyścić, żeby nie zniszczyć uszczelek?

 

Jest spray do czyszczenia gaznikow. Najlepiej w myjce ultradzwiekowej, ale podejrzewam ze nie masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcając dysze powietrza zubożasz a nie wzbogacasz mieszankę.Ustaw poziom tak jak w manualu i po kolei reguluj pracę kolejnych cylindrów na tzw.ucho.Tzn.wkręc dysze cylka którego aktualnie regulujesz do oporu a następnie wolno wykręcaj,aż dojdzie do możliwie najwyższych obrotów i tak kolejno z każdym.Nie znaczyto jak widzisz że na każdym cylku będzie ona tak samo wykręcona.A zapomniałem,rób przegazówki przy regulacji.powodzenia

dysze skladu mieszanki w gaznikach podcisnieniowych dzialaja w ten sposob, ze wykrecajac je wzbogacasz mieszanke...

 

To ze Ci przerywa to moze byc zarowno za ubogo jak i za bogato. Na zbyt ubogiej przy przerywaniu strzela w gaznik, a przy bogatej w wydech + czarny dym.

to prawda ale ewidentne dlawienie sie to z reguly zbyt ubioga mieszanka, przy zbyt bogatej zaczyna sie od typowego dla "zalewania" sie silnika zejscia z obrotow i wzbogacona musi byc naprawde bardzo by zaczal przerywac, tyowarzyszty temu oczywiscie ewidentne kopcenie na czarno

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, umowmy sie ze dysza to jest wkrecona w korpus gaznika, ma otwor i nie ruszamy jej bo nie ma potrzeby - do regulacji mieszanki / powietrza na wolnych uzywamy SRUBY regulacyjnej, dlugiej, zakonczonej stozkiem, zaopatrzonej zwykle w oring i sprezyne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, umowmy sie ze dysza to jest wkrecona w korpus gaznika, ma otwor i nie ruszamy jej bo nie ma potrzeby - do regulacji mieszanki / powietrza na wolnych uzywamy SRUBY regulacyjnej, dlugiej, zakonczonej stozkiem, zaopatrzonej zwykle w oring i sprezyne :)

 

Oczywiście Adam masz rację.Ja też się przejęzyczyłem/zasugerowałem/.Regulujemy śrubą a nie dyszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, umowmy sie ze dysza to jest wkrecona w korpus gaznika, ma otwor i nie ruszamy jej bo nie ma potrzeby - do regulacji mieszanki / powietrza na wolnych uzywamy SRUBY regulacyjnej, dlugiej, zakonczonej stozkiem, zaopatrzonej zwykle w oring i sprezyne :)

jasne :biggrin: dzieki Adam, oczywiscie, ze o to chodzilo

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...