baba_zanetti Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Wpadł;] mam wiekową kosiarke do trawy pozbawiona możliwosci regulacji, tyle ze nie spawałem trzonka a troche przyszlifowałem. Kosiarka nadal chodzi nic złego jej sie nie dzieje a ja dalej nie moge pojać dlaczego jeszcze produkuje sie silniki dolnozaworowe. Wueska nie jesteś sam, kolega tak naprawił kosiarkę samobierzną stigi, i pięknie działa nadal, choć teoretycznie powinna trafić już złom :bigrazz: Znów drugi znajomy, we wczesnych latach 90 płytki zaworowe dorabiał w fabryce FSO na żeraniu, chłopaki najpierw hartowali odpowiednio pręt. a potem cieli go na żądane grubości. Mnóstwo tych płytek poszło w świat, nikt nigdy nie wrócił z pretensją. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Płytka przecież zaden hi-end nie jest wprowadzili to do produkcji bo jest taniej. Co do kosiarek do trawy miał ktoś przyjemność naprawiać 5.5KM briggs'a ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Płytka przecież zaden hi-end nie jest wprowadzili to do produkcji bo jest taniej. Co do kosiarek do trawy miał ktoś przyjemność naprawiać 5.5KM briggs'a ? niestety jestem zmuszony wyprowadzić Cię z błędu. Płytki regulacyjne są produkowane z proszków metali metodą podobną do płytek węglików spiekanych dla noży tokarskich z jednym wyjątkiem bo bez udziału wysokiej temperatury na prasach skonstruowanych przez naszego inżyniera Marciniaka. Człowiek o wybitnych uzdolnieniach gnębiony przez komunistów wyemigrował na zachód i tam opatentował prasę która dawała nacisk 6000Ton/mm kwadratowy. Na razie jest to jedyna metoda aby zrobić płytkę która ma za zadanie przetrwać bez zmiany swojej grubości 120.000.000 uderzeń o sile ok.25kG z częstotliwością dochodzącą do 130 uderzeń na sek. Skracanie zaworów w celu ustawienia odpowiedniego luzu jest bardzo starą metodą z początku 20go wieku. Słynny Ford model T nie miał innej możliwości regulacji luzów. Sama konstrukcja tego silnika nie ma żadnej możliwości regulacji poza wymianą zaworu na inny odpowiedniej długości. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 No i mamy odpowiedź z czego zrobiona jest płytka. Taki metal mozna przecie dowolnie szlifowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 No i mamy odpowiedź z czego zrobiona jest płytka. Taki metal mozna przecie dowolnie szlifowac. To jest wyłącznie Twoja teoria. Mimo pozorów taka płytka ma zmienną strukturę w swoim przekroju. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 To jest wyłącznie Twoja teoria. Mimo pozorów taka płytka ma zmienną strukturę w swoim przekroju.-> Jeśli jest to zeczywiście "proszek" odznacza sie własnie bardzo mała rozbierznościa struktury. To jego wada i zaleta w jednym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Jeżeli jesteś aż tak dociekliwy to złam jedną oryginalną płytkę np. 25mm z Hondy lub starego Kawasaki i sprawdź dokładnie strukturę. Wystarczy szkło powiększające. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Nie takie chop siup złamać ale w wolnej chwili dostanie jakaś płytka wpier... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 No i mamy odpowiedź z czego zrobiona jest płytka. Taki metal mozna przecie dowolnie szlifowac. Można i nikt Ci tego nie zabroni, tylko po kiego wafla szukać za przeproszeniem gównianych rozwiązań? Jeśli masz płytki 7,48, 9,48 mm to szlifowanie mija się z celem. Jak potrzebujesz płytek powiedzmy do starszych modeli Kaw, to fakt, drożej zapłacisz za używki/orginały i często dłużej na nie poczekasz, ale można też znaleść zamienniki płytek z samochodów, czasem sie uda - dla chcącego nic trudnego. Inaczej zaśpiewasz jeśli faktycznie Ci taka płytka strzeli, powiedzmy jak będziesz w połowie drogi do Portugalii, na jakimś zadupiu. Odnośnie szlifowania płytek to taki "metal" jak go nazywasz ma również strukturę i jest ona kolego kierunkowa, więc byle---bele szlifowanie w którymś kierunku zmieni jej właściwości mechaniczne. Jaką ona ma strukturę? Poczytaj sobie o węglikach spiekanych to się dowiesz od czego zależy kierunek ich struktury. Dlaczego japońce tylko powierzchniowo utwardzili płytki?? Bo mniejszy koszt ich produkcji i nie przyszło im do głowy ze ktoś (Polak) będzie chciał je szlifować :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 wkońcu widze mądre wypowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 (edytowane) Zamienniki Hot Cams sa zrobione za stali molibdenowo-chromowej 4140 walcowanej na zimno. Rozumiem za podobne stale sa uzywane do producji broni palnej. 4140 C 0.38 Mn ( max) 0.75 P (max) 0.035 Si 0.15-0.30 Mo 0.15-0.25 Cr 0.8-1.1 Plytki sa utwardzane a NASTEPNIE szlifowane do konkretnego wymiaru. Tyle info udalo sie zdobyc na Internecie. Jak zwykle pies jest pogrzebany w detalach ( ile materialu trzeba "zdjac",powierzchnie musza byc rownolegle,pod szklanka czy nad) i generalne stwierdzenia za mozna wszystko szlifowac/nie szlifowac bo odpadnie pol silnika,tralala,itd nie ma sensu. Mozna szlifowac,ale to zalezy. :bigrazz: Edytowane 10 Października 2009 przez tomekd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Tak na moje pojecie to technologia proszku wyklucza utwardzanie powierzchniowe, walcowanie na zimno ma małe ściski wiec jak najbardziej pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 mam wiekową kosiarke do trawy pozbawiona możliwosci regulacji, tyle ze nie spawałem trzonka a troche przyszlifowałem. Kosiarka nadal chodzi nic złego jej sie nie dzieje a ja dalej nie moge pojać dlaczego jeszcze produkuje sie silniki dolnozaworowe. Bo wbrew pozorom dolnozaworowe silniki Tecumseha i BriggsStratona to są trwałe konstrukcje, a przy okazji sprawdzone i tanie w produkcji. Oczywiście pod warunkiem, że pamięta sie o koniecznosci częstej wymiany oleju z powodu braku filtra, myciu nasączania gąbkowego filtru powietrza i o tym że te silniki baaardzo nie lubia wysokich obrotów i przęciążania ponad swoja moc nominalną. Taki mały offtop ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bratek Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Bo wbrew pozorom dolnozaworowe silniki Tecumseha i BriggsStratona to są trwałe konstrukcje, a przy okazji sprawdzone i tanie w produkcji. Oczywiście pod warunkiem, że pamięta sie o koniecznosci częstej wymiany oleju z powodu braku filtra, myciu nasączania gąbkowego filtru powietrza i o tym że te silniki baaardzo nie lubia wysokich obrotów i przęciążania ponad swoja moc nominalną. Taki mały offtop ;) Dolnozaworowe silniki również produkowało Subaru (dawniej Robin) w silnikach przeznaczonych do małych agregatów prądotwórczych, motopomp, spawarek, etc. Produkcja wciąz by trwała, ale normy spalin zdyskwalifikowały je na rynku, teraz idą rozrządy z wałkami w gowicy SOHC, a Honda podobno zaczyna stosować w tych małych silniczkach elektroniczne regulatory pracy silnika - dzisiaj wciąż stosuje się regulatory odśrodkowe mechaniczne :) taki większy offtop ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Co do silników od kosiarek intensywnie myśle jak tą cholere przystosowac do mojego terenu.... Dorabiał ktoś do takiej kosiarki sucha miske olejową? Problem jest dość znaczny ale wymiana silnika raz na 2 lata już przestała mi sie podobać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.