Skocz do zawartości

Ku przestrodze


major000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla tych co olewają wymiany zaworów, regulację luzu zaworowego, szlifują płytki itd.

sory za słabą jakość

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78f236705b0513ae.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6639e55c6184b162.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef976d2b9c6562c7.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równiez nie widzę związku między urwanym grzybkiem zaworu a szlifowaniem płytek.

Chociaz jesli sie nie mylę to jest tłok z 5 zaworowej yamahy w której z racji niewielkiej srednicy płytek ich szlifowanie byłoby w praktyce trudne do wykonania.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równiez nie widzę związku między urwanym grzybkiem zaworu a szlifowaniem płytek.

 

Przeszlifuj kilka razy płytki otwierające do swojego Monstera a niebawem się przekonasz jakiego bałaganu może narobić pęknięta płytka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co olewają wymiany zaworów, regulację luzu zaworowego, szlifują płytki itd.

sory za słabą jakość

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78f236705b0513ae.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6639e55c6184b162.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef976d2b9c6562c7.html

 

 

Niezły balejaż w tym silniku się odbył :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifuj kilka razy płytki otwierające do swojego Monstera a niebawem się przekonasz jakiego bałaganu może narobić pęknięta płytka.

 

Kilka razy. A co jest zlego jesli raz zeszlifujemy? Nie mowmy o cienkich plytkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Płytka zaworowa jest produkowana do pewnej bezpiecznej grubości. Jeśli nie ma dostępu do nowej płytki na miejscu i zdejmie się na magnesówce z nieutwardzonej części pewną grubość, mieszcząc się w granicach przewidzianych przez producenta, to jak ma się to do braku dbałości o motocykl? Szlifowanie płytek u dobrego speca kosztuje praktycznie tyle samo co zakup nowej, robi się to tylko po to, by czasem przyśpieszyć pracę i nie czekać 3 tygodnie w sezonie na dostarczenie akurat brakującego wymiaru...

Abstrahuję od sytuacji, gdy ktoś szlifuje płytki na wymiar żyletki.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się... Rozumiem że głowica i cylek poszedł??

W znajomego YZF po 60 mth od nowości rozpadł się tłok(10mth Vertex). Też niezły bajzel.

Edytowane przez WLD_Wlodi

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifuj kilka razy płytki otwierające do swojego Monstera a niebawem się przekonasz jakiego bałaganu może narobić pęknięta płytka.

Raczej miałem na mysli szlifowanie płytek jako uogulnienie a nie w kontekscie konkretnego silnika. Co innego ducatowy silnik a co innego "stare" dwuzaworowe kawasaki z płytkami o średnicy 13mm i grubosci ładnych kilku mm. W dodatku umieszczonymi pod szklanką.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej miałem na mysli szlifowanie płytek jako uogulnienie a nie w kontekscie konkretnego silnika. Co innego ducatowy silnik a co innego "stare" dwuzaworowe kawasaki z płytkami o średnicy 13mm i grubosci ładnych kilku mm. W dodatku umieszczonymi pod szklanką.

 

Stare Kawasaki miały płytki 25mm na szklance a nowsze pod i 13mm.

Jak w wyniku zmęczenia materiału taka 13mm płytka pęknie ( a kilka razy widziałem takie) to rozpina zawór i awaria na 100 fajerek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I potwierdza się prawda o tzw "pozornych oszczędnościach".

 

Specem nie jestem, ale jeśli taka płytka jest powierzchniowo utwardzana, a coś czuję że jest (jest :icon_question: :icon_question: ), to z tym szlifowaniem to nie za bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisałem na początku bo chciałem wasze wypowiedzi zobaczyć, właśnie tutaj mamy przykład jak ziomek chciał przyoszczędzić na płytce, żal było 20zł wydać, to na remont wydał ponad 6tys., korba, tłok, zawory, cylinder, głowica, nawet skrzynia była uszkodzona. chcecie być mądrzejsi od inżynierów którzy konstruowali silnik, to szlifujcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Specem nie jestem, ale jeśli taka płytka jest powierzchniowo utwardzana, a coś czuję że jest (jest ), to z tym szlifowaniem to nie za bardzo...

O ile się nie mylę, od jednej strony jest utwardzana... Jak ktoś poddaje utwardzaną stronę obróbce, to sam się prosi o problemy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...