Skocz do zawartości

Ku przestrodze


major000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadł;] mam wiekową kosiarke do trawy pozbawiona możliwosci regulacji, tyle ze nie spawałem trzonka a troche przyszlifowałem. Kosiarka nadal chodzi nic złego jej sie nie dzieje a ja dalej nie moge pojać dlaczego jeszcze produkuje sie silniki dolnozaworowe.

 

Wueska nie jesteś sam, kolega tak naprawił kosiarkę samobierzną stigi, i pięknie działa nadal, choć teoretycznie powinna trafić już złom :bigrazz:

Znów drugi znajomy, we wczesnych latach 90 płytki zaworowe dorabiał w fabryce FSO na żeraniu, chłopaki najpierw hartowali odpowiednio pręt. a potem cieli go na żądane grubości. Mnóstwo tych płytek poszło w świat, nikt nigdy nie wrócił z pretensją.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytka przecież zaden hi-end nie jest wprowadzili to do produkcji bo jest taniej.

 

Co do kosiarek do trawy miał ktoś przyjemność naprawiać 5.5KM briggs'a ?

 

niestety jestem zmuszony wyprowadzić Cię z błędu.

Płytki regulacyjne są produkowane z proszków metali metodą podobną do płytek węglików spiekanych dla noży tokarskich z jednym wyjątkiem bo bez udziału wysokiej temperatury na prasach skonstruowanych przez naszego inżyniera Marciniaka. Człowiek o wybitnych uzdolnieniach gnębiony przez komunistów wyemigrował na zachód i tam opatentował prasę która dawała nacisk 6000Ton/mm kwadratowy.

Na razie jest to jedyna metoda aby zrobić płytkę która ma za zadanie przetrwać bez zmiany swojej grubości 120.000.000 uderzeń o sile ok.25kG z częstotliwością dochodzącą do 130 uderzeń na sek.

 

Skracanie zaworów w celu ustawienia odpowiedniego luzu jest bardzo starą metodą z początku 20go wieku.

Słynny Ford model T nie miał innej możliwości regulacji luzów. Sama konstrukcja tego silnika nie ma żadnej możliwości regulacji poza wymianą zaworu na inny odpowiedniej długości.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy odpowiedź z czego zrobiona jest płytka. Taki metal mozna przecie dowolnie szlifowac.

 

To jest wyłącznie Twoja teoria. Mimo pozorów taka płytka ma zmienną strukturę w swoim przekroju.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś aż tak dociekliwy to złam jedną oryginalną płytkę np. 25mm z Hondy lub starego Kawasaki i sprawdź dokładnie strukturę. Wystarczy szkło powiększające.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy odpowiedź z czego zrobiona jest płytka. Taki metal mozna przecie dowolnie szlifowac.

 

 

Można i nikt Ci tego nie zabroni, tylko po kiego wafla szukać za przeproszeniem gównianych rozwiązań? Jeśli masz płytki 7,48, 9,48 mm to szlifowanie mija się z celem. Jak potrzebujesz płytek powiedzmy do starszych modeli Kaw, to fakt, drożej zapłacisz za używki/orginały i często dłużej na nie poczekasz, ale można też znaleść zamienniki płytek z samochodów, czasem sie uda - dla chcącego nic trudnego.

 

Inaczej zaśpiewasz jeśli faktycznie Ci taka płytka strzeli, powiedzmy jak będziesz w połowie drogi do Portugalii, na jakimś zadupiu.

 

Odnośnie szlifowania płytek to taki "metal" jak go nazywasz ma również strukturę i jest ona kolego kierunkowa, więc byle---bele szlifowanie w którymś kierunku zmieni jej właściwości mechaniczne. Jaką ona ma strukturę? Poczytaj sobie o węglikach spiekanych to się dowiesz od czego zależy kierunek ich struktury.

 

Dlaczego japońce tylko powierzchniowo utwardzili płytki?? Bo mniejszy koszt ich produkcji i nie przyszło im do głowy ze ktoś (Polak) będzie chciał je szlifować :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki Hot Cams sa zrobione za stali molibdenowo-chromowej 4140 walcowanej na zimno.

Rozumiem za podobne stale sa uzywane do producji broni palnej.

 

4140

 

C 0.38

Mn ( max) 0.75

P (max) 0.035

Si 0.15-0.30

Mo 0.15-0.25

Cr 0.8-1.1

 

Plytki sa utwardzane a NASTEPNIE szlifowane do konkretnego wymiaru.

Tyle info udalo sie zdobyc na Internecie.

 

Jak zwykle pies jest pogrzebany w detalach ( ile materialu trzeba "zdjac",powierzchnie musza byc rownolegle,pod szklanka czy nad) i generalne stwierdzenia za mozna wszystko szlifowac/nie szlifowac bo odpadnie pol silnika,tralala,itd nie ma sensu.

 

Mozna szlifowac,ale to zalezy. :bigrazz:

Edytowane przez tomekd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wiekową kosiarke do trawy pozbawiona możliwosci regulacji, tyle ze nie spawałem trzonka a troche przyszlifowałem. Kosiarka nadal chodzi nic złego jej sie nie dzieje a ja dalej nie moge pojać dlaczego jeszcze produkuje sie silniki dolnozaworowe.

 

Bo wbrew pozorom dolnozaworowe silniki Tecumseha i BriggsStratona to są trwałe konstrukcje, a przy okazji sprawdzone i tanie w produkcji. Oczywiście pod warunkiem, że pamięta sie o koniecznosci częstej wymiany oleju z powodu braku filtra, myciu nasączania gąbkowego filtru powietrza i o tym że te silniki baaardzo nie lubia wysokich obrotów i przęciążania ponad swoja moc nominalną.

 

Taki mały offtop ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wbrew pozorom dolnozaworowe silniki Tecumseha i BriggsStratona to są trwałe konstrukcje, a przy okazji sprawdzone i tanie w produkcji. Oczywiście pod warunkiem, że pamięta sie o koniecznosci częstej wymiany oleju z powodu braku filtra, myciu nasączania gąbkowego filtru powietrza i o tym że te silniki baaardzo nie lubia wysokich obrotów i przęciążania ponad swoja moc nominalną.

 

Taki mały offtop ;)

 

 

Dolnozaworowe silniki również produkowało Subaru (dawniej Robin) w silnikach przeznaczonych do małych agregatów prądotwórczych, motopomp, spawarek, etc. Produkcja wciąz by trwała, ale normy spalin zdyskwalifikowały je na rynku, teraz idą rozrządy z wałkami w gowicy SOHC, a Honda podobno zaczyna stosować w tych małych silniczkach elektroniczne regulatory pracy silnika - dzisiaj wciąż stosuje się regulatory odśrodkowe mechaniczne :)

 

taki większy offtop ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silników od kosiarek intensywnie myśle jak tą cholere przystosowac do mojego terenu.... Dorabiał ktoś do takiej kosiarki sucha miske olejową? Problem jest dość znaczny ale wymiana silnika raz na 2 lata już przestała mi sie podobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...