Skocz do zawartości

Dogrzewanie opon


cebulasXT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie jak sprawdzić czy opony się właściwie już nagrzały? Czy to że są ciepłe to znaczy że już są ok? Jak bardzo powinny być ciepłe? I kolejne pytanie bo w sumie to na dworze niema więcej niż 15stopni to czy warto byłoby spuścić trochę powietrza z opon tak żeby się szybciej nagrzewały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kilka pierwszych km nie palujesz i dorzewasz opony. JAk juz sa cieple w dotyku (choc nie wiem po co je macac) jest ok.

Ale oprocz ciepla samej opony musisz pamietac o tym ze asfalt moze byc chlodny/sliski.

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] I kolejne pytanie bo w sumie to na dworze niema więcej niż 15stopni to czy warto byłoby spuścić trochę powietrza z opon tak żeby się szybciej nagrzewały?

 

Jeśli producent podaje konkretną wartość ciśnienia dla opony, to nie dlatego że mu się tak podoba... Takie eksperymenty mogą się źle skończyć.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent podaje konkretną wartość ciśnienia dla opony, to nie dlatego że mu się tak podoba... Takie eksperymenty mogą się źle skończyć.

 

Producent kolego poda i jedynie maxymalne cisnienie jakiemu opona moze byc poddana, reszta lezy w wojej kompetencji.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo? Na torze jeździem na ciśnieniu poniżej 2 atm i się nic źle nie kończyło. Nie widzę jednak powodu, by spuszczać powietrze na ulicy.

 

Chyba, że się lata w zimę to wtedy taka opona z upuszczonym powietrzem bardziej pracuje i robi się cieplejsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na torze obniza sie cisnienie, gdyz opona bardziej pracuje i na przyczepnej nawierzni idac caly czas w winklach osiaga wyzsze temperatury (konkretnie powietrze w niej) niz przy jezdzie na ulicy.

W wyniku tego cisnienie w oponie po rozgrzaniu gum jest praktycznie takie same (na torze cienienie podnosi sie bardziej ze wzgledu na wiekszy skok temp.).

Kazdy zrobi jak chce, ale zarowno zbytnie zwiekszenie jak i zanizenie cisnienia w oponach ma ogromny wplyw na prowadzenie pojazdu, dlatego tez powinno sie stosowac do zalecen producenta motocykla dot. cisnienia opon.

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanie jak sprawdzić czy opony się właściwie już nagrzały? Czy to że są ciepłe to znaczy że już są ok? Jak bardzo powinny być ciepłe? I kolejne pytanie bo w sumie to na dworze niema więcej niż 15stopni to czy warto byłoby spuścić trochę powietrza z opon tak żeby się szybciej nagrzewały?

 

Można trochę popuścić, tylko jak ostro nie winklujesz to bez sensu. Jak są ciepłe to ok, a jak są gorące to jeszcze bardziej ok. Jak dostaniesz powerslida to bedziesz wiedział że jeszcze jest zimna. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...