cebulasXT Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Witam mam takie pytanie jak sprawdzić czy opony się właściwie już nagrzały? Czy to że są ciepłe to znaczy że już są ok? Jak bardzo powinny być ciepłe? I kolejne pytanie bo w sumie to na dworze niema więcej niż 15stopni to czy warto byłoby spuścić trochę powietrza z opon tak żeby się szybciej nagrzewały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Po prostu kilka pierwszych km nie palujesz i dorzewasz opony. JAk juz sa cieple w dotyku (choc nie wiem po co je macac) jest ok. Ale oprocz ciepla samej opony musisz pamietac o tym ze asfalt moze byc chlodny/sliski. Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 [...] I kolejne pytanie bo w sumie to na dworze niema więcej niż 15stopni to czy warto byłoby spuścić trochę powietrza z opon tak żeby się szybciej nagrzewały? Jeśli producent podaje konkretną wartość ciśnienia dla opony, to nie dlatego że mu się tak podoba... Takie eksperymenty mogą się źle skończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Jeśli producent podaje konkretną wartość ciśnienia dla opony, to nie dlatego że mu się tak podoba... Takie eksperymenty mogą się źle skończyć. mozesz rozwinac ta mysl?? :icon_twisted: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Jeśli producent podaje konkretną wartość ciśnienia dla opony, to nie dlatego że mu się tak podoba... Takie eksperymenty mogą się źle skończyć. Producent kolego poda i jedynie maxymalne cisnienie jakiemu opona moze byc poddana, reszta lezy w wojej kompetencji. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miras Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Producent kolego poda i jedynie maxymalne cisnienie jakiemu opona moze byc poddana Producent opony poda jej max ciśnienie, a producent pojazdu - ciśnienie zalecane dla tego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Takie eksperymenty mogą się źle skończyć Bo? Na torze jeździem na ciśnieniu poniżej 2 atm i się nic źle nie kończyło. Nie widzę jednak powodu, by spuszczać powietrze na ulicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Bo? Na torze jeździem na ciśnieniu poniżej 2 atm i się nic źle nie kończyło. Nie widzę jednak powodu, by spuszczać powietrze na ulicy. Chyba, że się lata w zimę to wtedy taka opona z upuszczonym powietrzem bardziej pracuje i robi się cieplejsza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Nic się źle nie kończy,jedynie bieznik nierownomiernie sie bedzie zuzywał. Chyba że celowo tylko na winkle wtedy problem raczej nie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Na torze obniza sie cisnienie, gdyz opona bardziej pracuje i na przyczepnej nawierzni idac caly czas w winklach osiaga wyzsze temperatury (konkretnie powietrze w niej) niz przy jezdzie na ulicy. W wyniku tego cisnienie w oponie po rozgrzaniu gum jest praktycznie takie same (na torze cienienie podnosi sie bardziej ze wzgledu na wiekszy skok temp.). Kazdy zrobi jak chce, ale zarowno zbytnie zwiekszenie jak i zanizenie cisnienia w oponach ma ogromny wplyw na prowadzenie pojazdu, dlatego tez powinno sie stosowac do zalecen producenta motocykla dot. cisnienia opon. Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Witam mam takie pytanie jak sprawdzić czy opony się właściwie już nagrzały? Czy to że są ciepłe to znaczy że już są ok? Jak bardzo powinny być ciepłe? I kolejne pytanie bo w sumie to na dworze niema więcej niż 15stopni to czy warto byłoby spuścić trochę powietrza z opon tak żeby się szybciej nagrzewały? Można trochę popuścić, tylko jak ostro nie winklujesz to bez sensu. Jak są ciepłe to ok, a jak są gorące to jeszcze bardziej ok. Jak dostaniesz powerslida to bedziesz wiedział że jeszcze jest zimna. :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandzior Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Przed stopalami kilka razy daję ostro w klamkę od 100 do 0 kph; do gumowania zwykle wystarczy nieco przypalić laczka, działa także przy minusowych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.