Dav!doV Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Ostatnimi czasy zauwazylem, ze przednie kolo w mojej Hondzie slabo sie kreci, wpadlem na to przez przypadek gdy moto stalo na nozkach. Hamulce takze zrobily sie slabsze, chociaz klocki wymienialem w tym sezonie. :icon_exclaim: Postanowilem zlokalizowac usterke, zdjalem zacisk, okazalo sie, ze jeden tloczek sie nie cofa i tak trzyma ciagle swoja pozycje. :icon_rolleyes: Wyciagnalem tloczki, przeczyscilem wszystko dokladnie, wymienilem plyn hamulcowy, odpowietrzylem. :wink: Hamucle zaczely dzialac normalnie, lecz problem z zaciskami pozostal, otoz, kiedy chce przepchac motocykl jest to ciezkie do wykonania, pchanie do tylu sprawia jeszcze wiecej trudnosci niz do przodu. Rzecza jasna jest, ze tarcza strasznie sie nagrzewa, mysle, ze za bardzo... Moje pytania do Was dordzy forumowicze: 1. Na tloczkach zobaczylem male slady zuzycia, uszczelki pod tloczkami byly tez troszke zuzyte, czy to jest przyczyna ? 2. Jaki jest koszt tloczkow i uszczelek, czy bede musial wymienic caly zacisk ? pozdrawiam :) :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 W CB 500 jeśli się nie mylę jest "pływający " zacisk. Oprócz wyczyszczenia tłoczków i nasmarowaniu ich specjalną "maścią" powinieneś również wyczyścić sworznie na których przesuwa się zacisk. Być może tłoczek cofa się po puszczeniu klamki a zacisk nie i to jest przyczyną trzymającego hamulca. P.S. Te czynności powinny być wykonane podczas wymiany klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Wymień uszczelki w tłoczkach, stare mogą być już spuchnięte i za ciasno trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Nie sadze, a w kazdym razie sie z tym nigdy nie spotkalem aby uszczelki tloczkow spuchly. Natomiast prawda jest ze w zaciskach plywajacych zacina sie czesto caly zacisk na prowadnicach i to powoduje mocniejsze zuzycie jednej strony klockow w porownaniu z druga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaroImage Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 (edytowane) Potwierdzam, miałem to samo w CB500 z zaciskami Nissin. Ta 'pływająca' część zacisku zatrzymała się na stałe w skrajnym położeniu, czego skutkiem było zjechanie jednego klocka do końca przy pozostawieniu drugiego nietkniętego. Wystarczyło rozebrać, dokładnie wyczyścić, przesmarować i działa jak trzeba. Niestety któryś z poprzednich właścicieli zaniedbał sprawę. Jedynym problemem jaki pozostał do rozwiązania jest to, że uszczelka przy tym elemencie jest pęknęta i na dłuższą metę będzie się tam dostawała woda, tworzyła rdza i zacisk będzie się ponownie blokował. Trudnością jest niestety znalezienie zestawów naprawczych do tego zacisku :| PS. Zgadzam się z przedmówcą Toolmanem, przy każdej wymianie klocków trzeba zdjąć zacisk i dokładnie sprawdzić jego stan, rozruszać tłoczki i po prostu zadbać o jego stan. Przecież to jednen z najważniejszych podzespołów motocykla, a jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to najważniejszy.. Edytowane 20 Września 2009 przez MaroImage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 mam identyczny problem jak ty w swojej cb500 rozbieralem wszystko na czesci pierwsze czyscilem ,smarowalem i wywnioskowalem ze to jednak uszczelki po ich wymianie wszystko powinno wrocic do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Witam! Odnośnie smarowania elementów zacisku i pompy, polecam smarowanie smarem silikonowym. Zwykły towot jest smarem ropopochodnym, może powodować puchnięcie nieoryginalnych(w rozumieniu gorszej jakości) gumek. Miałem taki problem i dwa razy wymieniałem uszczelki. Po prostu po pewnym czasie puchły blokując tłok. Wymieniłem znowu na nowe, ale smarujac powierzchnię tłoka w cylindrze zacisku i tłoczyska pompy smarem silikonowym. Dłuższy czas jest spokój, hamulce działają, nic nie blokuje. Przy okazji naprawy sprawdź czy nie masz rdzy(u mnie była i blokowała powrót tłoczyska) pod elastyczną cylindryczną gumką-uszczelką w miejscu gdzie występ-popychacz klamki naciska na tłoczysko pompy. Do tego musisz zdemontować samą klamkę i zdjąć lub chociaż odchylić gumkę zasłaniającą początek tłoczyska. Jeżeli chodzi o elementy gumowe do zacisku Nissin i pompy hamulcowej to polecam kliknięcie na link: http://www.motoboy.pl/index.php/cPath/1_32.../sort/2a/page/4 Tam zaoptrywałem się w gumki do CB. Pozdrawiam! Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.