Piotrek Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Witam, Co dwa lata robię w moto synchron gaźników, czyli przy mojej jeździe co około 12 tyś km. Robię to dla świętego spokoju, ale tak się zastanawiam, czy aby niepotrzebnie wydaję na to kasę, a wiadomo, że jak się zleci w serwisie/u mechanika, to większość to zrobi czy potrzebne czy nie. Wracając do sedna, jakie są objawy nie zsynchronizowanych gaźników i czy można te objawy samemu zdiagnozować bez manometrów? Silnik chodzi całkiem sprawnie, ochoczo wkręca się na obroty, na wolnych obrotach również jest ok, po odkręceniu gazu idzie pod czerwone pole bez zamuły po drodze. Pali na dotyk czy zimny to na ssaniu, jak ciepły to bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Objawy to: -Nie wkręcanie się na max obroty -Dziura w obrotach -Strzelanie w gaźnik -Wyższe spalanie Tak przynajmniej było u mnie jak sam synchronizowałem, o ile aby usunąć pierwsze 3, można usunąć bez pomocy waku, regulując na słuch, to żeby było idealnie to waku niezbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 plus nierówna, niechętna praca na wolnych obrotach Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Objawy to: -Nie wkręcanie się na max obroty -Dziura w obrotach -Strzelanie w gaźnik -Wyższe spalanie Tak przynajmniej było u mnie jak sam synchronizowałem, o ile aby usunąć pierwsze 3, można usunąć bez pomocy waku, regulując na słuch, to żeby było idealnie to waku niezbędne. Prosze Cie... akurat zadne z tych przyczyn ktore podales. Na wolnych obrotach pracuje nierowno i wolno schodzi z obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Zapalasz sprzęt a wskazówka obrotomierza uprawia gimnastykę artystyczna, skacze faluje itp. Dodasz gazu i odpuścisz a sprzęt przypomina praca sieczkarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Jaki jest koszt synchronizacji gaźników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Zanim zapytasz - poszukaj, temat wałkowany x razy... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Koszta sa różne (to chyba najdurniejsze pytanie jakie można zadać), kazdy sobie może zaśpiewać inna cene;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Jaki jest koszt synchronizacji gaźników? O koszta nie chodzi, tylko o dobro sprzętu. Nie widzę jakiegokolwiek sensu synchronizować gaźniki, skoro motocykl absolutnie nie wykazuje nawet najmniejszych objawów niezsynchronizowania tychże. Zamiast regulować gaźniki lepiej np zmienić olej w lagach, będzie to korzystniejsze niż synchronizowanie zsynchronizowanych gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Tez uważam, że dopóki moto nie wykazuje objawów rozregulowania gaźników, nie warto tego robić. Gaźnik, to nie olej ktory pomimo że dalej jest tłusty i nadal smaruje to sie przepracowuje i trzeba go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Gaźniki też maja swoja trwałość i też się przepracowują. Synchro przeprowadza się przy czyszczeniu gaźników. Olej zmienia się co rok(na koniec sezonu tak żeby sprzęt stał z nowym olejem w misce), Odpowiedzialne elementy gumowe przynajmniej raz na 5 lat. Olej w zawieszeniu po określonym przez producenta przebiegu lub raz na 2 lata. Płyn hamulcowy co 2 lata, płyn chłodniczy raz na 2 lata. Teraz najciekawsze wyczytałem to w jakiejś startej instrukcji do fiata czy czego takiego powietrze w oponach zmienia się wraz ze zmiana pory roku. Nie wiem szczerze mówiąc po co i dlaczego ale to jest za darmo wiec zmieniam sobie co tydzień :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Tak, tylko że zużyty gaźnik zacznie dawac o sobie znać, a olej raczej ciezko tak uznać, dlatego każa wymieniac co iles km czy co rok. Z powietrzem ciekawie ktoś wymyślił. A azot w kołach tez zmieniać co rok? :P :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Tez uważam, że dopóki moto nie wykazuje objawów rozregulowania gaźników, nie warto tego robić. Gaźnik, to nie olej ktory pomimo że dalej jest tłusty i nadal smaruje to sie przepracowuje i trzeba go wymienić. Jest to najbardziej błędny tok rozumowania. Jak poczekasz do tego momentu to już nie będzie co synchronizować. Synchonizacja jest nie po to aby wszystkie gaźniki były idealnie równo ustawione ale tylko i wyłącznie po to aby każdy cylinder dostał optymalną ilość mieszanki paliwowo-powietrznej a ona zmienia się w miarę zużycia silnika. Zmieniają się luzy zaworowe nawet jeżeli jeszcze są w granicach tolerancji założonej przez producenta jak również zmienia się kompresja w cylindrach i na pewno nie jednakowo we wszystkich. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 No to już teraz wiem, że poprzednie moje założenie było poprawne. Synchro raz na dwa lata, przy moich przebiegach powinno być jak najbardziej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.