Skocz do zawartości

Objawy nie zsynchronizowanych gaźników


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Co dwa lata robię w moto synchron gaźników, czyli przy mojej jeździe co około 12 tyś km. Robię to dla świętego spokoju, ale tak się zastanawiam, czy aby niepotrzebnie wydaję na to kasę, a wiadomo, że jak się zleci w serwisie/u mechanika, to większość to zrobi czy potrzebne czy nie.

 

Wracając do sedna, jakie są objawy nie zsynchronizowanych gaźników i czy można te objawy samemu zdiagnozować bez manometrów?

 

Silnik chodzi całkiem sprawnie, ochoczo wkręca się na obroty, na wolnych obrotach również jest ok, po odkręceniu gazu idzie pod czerwone pole bez zamuły po drodze. Pali na dotyk czy zimny to na ssaniu, jak ciepły to bez.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy to:

-Nie wkręcanie się na max obroty

-Dziura w obrotach

-Strzelanie w gaźnik

-Wyższe spalanie

 

Tak przynajmniej było u mnie jak sam synchronizowałem, o ile aby usunąć pierwsze 3, można usunąć bez pomocy waku, regulując na słuch, to żeby było idealnie to waku niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus nierówna, niechętna praca na wolnych obrotach

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy to:

-Nie wkręcanie się na max obroty

-Dziura w obrotach

-Strzelanie w gaźnik

-Wyższe spalanie

 

Tak przynajmniej było u mnie jak sam synchronizowałem, o ile aby usunąć pierwsze 3, można usunąć bez pomocy waku, regulując na słuch, to żeby było idealnie to waku niezbędne.

 

Prosze Cie... akurat zadne z tych przyczyn ktore podales.

Na wolnych obrotach pracuje nierowno i wolno schodzi z obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zapytasz - poszukaj, temat wałkowany x razy...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest koszt synchronizacji gaźników?

 

O koszta nie chodzi, tylko o dobro sprzętu. Nie widzę jakiegokolwiek sensu synchronizować gaźniki, skoro motocykl absolutnie nie wykazuje nawet najmniejszych objawów niezsynchronizowania tychże.

 

Zamiast regulować gaźniki lepiej np zmienić olej w lagach, będzie to korzystniejsze niż synchronizowanie zsynchronizowanych gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki też maja swoja trwałość i też się przepracowują. Synchro przeprowadza się przy czyszczeniu gaźników. Olej zmienia się co rok(na koniec sezonu tak żeby sprzęt stał z nowym olejem w misce), Odpowiedzialne elementy gumowe przynajmniej raz na 5 lat. Olej w zawieszeniu po określonym przez producenta przebiegu lub raz na 2 lata. Płyn hamulcowy co 2 lata, płyn chłodniczy raz na 2 lata.

 

Teraz najciekawsze wyczytałem to w jakiejś startej instrukcji do fiata czy czego takiego powietrze w oponach zmienia się wraz ze zmiana pory roku. Nie wiem szczerze mówiąc po co i dlaczego ale to jest za darmo wiec zmieniam sobie co tydzień :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez uważam, że dopóki moto nie wykazuje objawów rozregulowania gaźników, nie warto tego robić.

 

Gaźnik, to nie olej ktory pomimo że dalej jest tłusty i nadal smaruje to sie przepracowuje i trzeba go wymienić.

 

Jest to najbardziej błędny tok rozumowania. Jak poczekasz do tego momentu to już nie będzie co synchronizować.

Synchonizacja jest nie po to aby wszystkie gaźniki były idealnie równo ustawione ale tylko i wyłącznie po to aby każdy cylinder dostał optymalną ilość mieszanki paliwowo-powietrznej a ona zmienia się w miarę zużycia silnika. Zmieniają się luzy zaworowe nawet jeżeli jeszcze są w granicach tolerancji założonej przez producenta jak również zmienia się kompresja w cylindrach i na pewno nie jednakowo we wszystkich.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...