Skocz do zawartości

Diagnoza krzywej tarczy hamulcowej


michal750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czuje delikatne bicie kierownicy podczas hamowania. Zapewne ktoras tarcza jest lekko skrzywiona. Podczas jazdy nie moge wzrokowo ocenic :/

Jak sprawdzic ktora tarcza jest krzywa? (mam na mysli sprawdzenie w domowych warunkach, bez demontazu z kola)

Czy zdjecie jednego z zaciskow i hamowanie jedna tarcza to dobry pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto na centralke/podnosnik. Niech ktos przycisnie tyl, zeby przednie kolo unioslo sie do gory. Przyloz srubokret prostopadle do lagi, tak by jego koniec byl jak najblizej powierzchni ciernej tarczy, ale jej nie dotykal. Zakrec kolem i obserwuj zmiane odleglosci miedzy koncowka srubokreta a tarcza. Dopuszczalne sa minimalne odchylenia, wieksze latwo dostrzezesz. Wiem, bo tez mam krzywe :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli drganie występie przy większych prędkościach, można zdjąć jeden z zacisków przymocować go do lagi np.za pomocą grubej opaski zaciskowej( trytki)i przejechać się kawałek.Pomiędzy klocki w zacisku trzeba coś wcisnąć i unieruchomić np wytarty klocek.

Ja tak sprawdzałem i... okazało się że obie tarcze są krzywe :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam. Sposoby na kamikaze z tym wiązaniem zacisków. :icon_mrgreen: Zdejmij oba zaciski, moto na stojak lub centralkę i dalej tak jak Macjek pisze 2 posty wyżej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrzałem do serwisówki mojego ZXRa i bicie tarczy (disc runout) <0,2mm to standard, >0,3 =service. Taki sam service limit jest w CBR 600RR bo też sprawdzałem.

 

Jest też taka zależność, że tarcze, których grubość jest mniejsza niż minimalna (napisane na tarczy) są bardziej podatne na pofalowanie. Co wcale nie oznacza, że cienka tarcza na pewno będzie krzywa, a gruba - prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem i na nitach nie ma zadnego luzu.

 

 

Spróbuj złapać tarcze i wykonac taki ruch jakbyś chciał przekrecic koło (zgodnie z wskazówkami zegara i odwrotnie)- zobacz czy będzie pukać i daj znać.

 

 

 

pozdro

Edytowane przez kiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...