Skocz do zawartości

Bierze olej


Gość Lukass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam taki problem który mi bardzo zaprzata głowę.

Kupiłem Super Tenere. Moto było zalane jakimś 10W40 średniej klasy. Na tysiąc brał może z 1/100 litra oleju. Jako że staram się lać jak najlepszy olej do każdego swojego motocykla, zalałem go Mobil 1 15W50 syntetycznym (do sportowych motocykli). Silnik przestał brać olej.... wiadomo.

 

Byłem we Francji w tym roku. W Paryżu wpadłem w ogromne korki, silnik gotował sie kilka godzin, wiatrak chodził non-stop. To był czas tych najwiekszych upałów we Francji.

Przez poprzednie ok. 3 tys. kilometrów (przez Niemcy, holandię i Belgie) silnik nic a nic nie zaciagnał oliwy, nawet w londyńskich korkach.

Wyjechałem z Paryża, przenocowałem i rano sprawdziłem stan oleju - połknął 1,5 litra. Jechałem później przez Niemcy - upał straszliwy, opone zdrapywało się paznokciem. Silnik zaciągnął kolejny litr oleju.

Przez ostatni czas nie wział nic.

 

O co chodzi? Podczas normalnych temperatur wszystko jest ok, a podczas takich masakrycznych upałów - bierze.

 

Podczas przegazówek na biegu jałowym przy nabieraniu obrotów czy schodzeniu brak czarnego/niebieskiego/białego dymu - na ciepło i przy temperaturze pracy.

 

Motocykl raczej oszczedzam, choć czasami zdarza sie ruszyc ostro, pościagać z lekka, kręcic pod czerwone czy mocno hamować silnikiem. Oczywiście w ramach rozsądku.

 

Czy to pierścienie, uszczelniacze stwardniałe...?

 

Jakis pomysł macie Panowie?

 

Zimą chcę zawory dotrzeć, wymienić uszczelniacze i nie wiem jak z pierścieniami i tłokami - czy ruszać je.

 

Ogromnie dziekuję za odpowiedzi.

 

Motocykl: Yamaha XTZ 750 Super Tenere rocznik 91, przebieg 54 tys - licznikowy, a rzeczywisty nie wiem (pewnie z 80 tys.). Jednostka napędowa taka sama jak w TDM 850 i TRX 850.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, termostat jak i cały układ chłodzenia są sprawne i bardzo wydajne w tym motocyklu, tak samo pompa oleju i cała reszta, jedynym mankamentem jest branie oleju w tak wysokiej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest temperatura niska na zewnątrz i silnik ma też o wiele niższą temp., nawet w korkach.

 

Układ cisnienie trzyma bardzo dobrze na goracym silniku. Tu jest podwójna pompa oleju (sucha miska) i olej jest dodatkowo chłodzony poprzez przewody zewnętrzne jak i sam zbiornik oleju.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 odbiegajace od siebie diagnozy:

 

Olej pomimo wysokiego indexu 50 nie dał sobie rady.

 

Płyn chłodniczy pamieta czasy okupacji(watpliwa sprawa jak cie znam) dla pewności mozna by wyczyscic układ.

 

Oraz trzecia opcja na która wpadłem, całkiem możliwe jest ze olej poprostu usmarzył sie gdyż motocykl pracował na lekko zbyt bogatej w powietrze mieszance(inny kraj i klimat). Wiec upiekł sie na spodzie denka.

 

Jak by to był pierscień olejowy to zimny motocykl puszczał by dymka. Skoro jednak bedziesz rozdzierał silnik możesz sprawdzić stan pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

chce zapytac po co bedziesz rozkladac silnik? po co chcesz docierac zawory i wymieniac uszczelniacze? jakie objawy jego pracy sugeruja Ci taka potrzebe?

 

co do pracy w upalach - olej po prostu sobie nie poradzil. jezeli w zimniejszych warunkach oleju nie ubywa daj sobie spokoj z rozdzieraniem silnika i ciesz sie jazda.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qpa, tu za chłodnicę robią przewody olejowe oraz zbiornik oleju.

 

Wueska, sam wiesz że u mnie w motocyklu musi działać wszystko perfekcyjne, nawet w starym trupie ;)

 

Dziękuję Wszystkim za pomoc i zaangażowanie.

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki maja to do siebie ze lubia olej i tu raczej nic nie zrobisz , musisz sie do tego przyzwyczaic

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...