Gość Lukass Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam! Mam taki problem który mi bardzo zaprzata głowę. Kupiłem Super Tenere. Moto było zalane jakimś 10W40 średniej klasy. Na tysiąc brał może z 1/100 litra oleju. Jako że staram się lać jak najlepszy olej do każdego swojego motocykla, zalałem go Mobil 1 15W50 syntetycznym (do sportowych motocykli). Silnik przestał brać olej.... wiadomo. Byłem we Francji w tym roku. W Paryżu wpadłem w ogromne korki, silnik gotował sie kilka godzin, wiatrak chodził non-stop. To był czas tych najwiekszych upałów we Francji. Przez poprzednie ok. 3 tys. kilometrów (przez Niemcy, holandię i Belgie) silnik nic a nic nie zaciagnał oliwy, nawet w londyńskich korkach. Wyjechałem z Paryża, przenocowałem i rano sprawdziłem stan oleju - połknął 1,5 litra. Jechałem później przez Niemcy - upał straszliwy, opone zdrapywało się paznokciem. Silnik zaciągnął kolejny litr oleju. Przez ostatni czas nie wział nic. O co chodzi? Podczas normalnych temperatur wszystko jest ok, a podczas takich masakrycznych upałów - bierze. Podczas przegazówek na biegu jałowym przy nabieraniu obrotów czy schodzeniu brak czarnego/niebieskiego/białego dymu - na ciepło i przy temperaturze pracy. Motocykl raczej oszczedzam, choć czasami zdarza sie ruszyc ostro, pościagać z lekka, kręcic pod czerwone czy mocno hamować silnikiem. Oczywiście w ramach rozsądku. Czy to pierścienie, uszczelniacze stwardniałe...? Jakis pomysł macie Panowie? Zimą chcę zawory dotrzeć, wymienić uszczelniacze i nie wiem jak z pierścieniami i tłokami - czy ruszać je. Ogromnie dziekuję za odpowiedzi. Motocykl: Yamaha XTZ 750 Super Tenere rocznik 91, przebieg 54 tys - licznikowy, a rzeczywisty nie wiem (pewnie z 80 tys.). Jednostka napędowa taka sama jak w TDM 850 i TRX 850. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Nie ruszaj silnika raczej wymień termostat. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Piotrek, termostat jak i cały układ chłodzenia są sprawne i bardzo wydajne w tym motocyklu, tak samo pompa oleju i cała reszta, jedynym mankamentem jest branie oleju w tak wysokiej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 zmierz jaka jest temperatura oleju bo może nie daje rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 (edytowane) Teraz jest temperatura niska na zewnątrz i silnik ma też o wiele niższą temp., nawet w korkach. Układ cisnienie trzyma bardzo dobrze na goracym silniku. Tu jest podwójna pompa oleju (sucha miska) i olej jest dodatkowo chłodzony poprzez przewody zewnętrzne jak i sam zbiornik oleju. Edytowane 6 Września 2009 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 może chłodnica oleju? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 3 odbiegajace od siebie diagnozy: Olej pomimo wysokiego indexu 50 nie dał sobie rady. Płyn chłodniczy pamieta czasy okupacji(watpliwa sprawa jak cie znam) dla pewności mozna by wyczyscic układ. Oraz trzecia opcja na która wpadłem, całkiem możliwe jest ze olej poprostu usmarzył sie gdyż motocykl pracował na lekko zbyt bogatej w powietrze mieszance(inny kraj i klimat). Wiec upiekł sie na spodzie denka. Jak by to był pierscień olejowy to zimny motocykl puszczał by dymka. Skoro jednak bedziesz rozdzierał silnik możesz sprawdzić stan pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 yo! chce zapytac po co bedziesz rozkladac silnik? po co chcesz docierac zawory i wymieniac uszczelniacze? jakie objawy jego pracy sugeruja Ci taka potrzebe? co do pracy w upalach - olej po prostu sobie nie poradzil. jezeli w zimniejszych warunkach oleju nie ubywa daj sobie spokoj z rozdzieraniem silnika i ciesz sie jazda. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Tez uwazam ze nie ruszaj silnika dopuki nie dymi w kazdych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Qpa, tu za chłodnicę robią przewody olejowe oraz zbiornik oleju. Wueska, sam wiesz że u mnie w motocyklu musi działać wszystko perfekcyjne, nawet w starym trupie ;) Dziękuję Wszystkim za pomoc i zaangażowanie. Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 te silniki maja to do siebie ze lubia olej i tu raczej nic nie zrobisz , musisz sie do tego przyzwyczaic Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.