jeremy61 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Kup pompe hamulcowa od jakiegoś przecinaka i tyle koszt podobny do zestawu naprawczego. 636 ninja to raczej nie jest cross czy turystyk a przecinak tak gwoli scisłości. Moze mi ktoś powiedziec jak odpowietrzyc tą pompę hamulcowa? Oplot mam własnie w planach założyc tylko sie zastanawiam czy szukac innej pompy a jak tak to jakies zapewne roznia są w różnych markach, wie ktos może czym sie róznia pompy. Tutaj w kawie jest pompa nissina, ale nie wiem jaka srednica tłoczka:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Srednica pompy jest na jej spodzie ( nadlew ) zwykle 5/8 cala dla podwojnych zaciskow 1/2 cala dla pojedynczych. Tak jak juz pisano scisnij klamke na noc trytytka i sprawdz co sie dzieje nastepnego dnia. Jesli klamka stwardnieje po czym znowu zmieknie to jest gdzies nieszczelnosc w ukladzie lub samej pompie. Taniej niz zestaw naprawczy pompy kupisz inna pompe Kawy, czy np Hondy ( tyle zeby pasowala na kierownice ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Podepnę się pod temat, bo i mnie wnerwia przedni hebel. Układ jedno tarczowy z tarczą sztywną, dwu tłoczkowy, bez regulacji na klamce.Odpowietrzałem go kilka razy. Układ przelany z góry na dół włącznie z luzowaniem śrub przy pompie i zacisku. Wymieniłem podkładki przy zacisku, bo już puszczały. Klocki nowe. Tłoczki wypolerowane na absolutne lustro, przesuwają się jednym palcem.Z dziwnych rzeczy zauważyłem, że na prowadnicy zacisku z innej kawy (też Ninja 250 z okolic 2010) zacisk chodzi nierówno i puszcza na tłoczkach. Na mojej prowadnicy jest lepiej ale nadal pół klamki jest miękkie a potem robi się twarda. Jednak nadal daje się docisnąć niemal do manetki. Zacisk nadal wydaje się nieco stawać bokiem. Dodatkowo w czasie naprawy moto luzowałem lagi i skręciłem je z powrotem. Dodaje tą informację ponieważ w jednym z wątków doczytałem, że źle ustawiona laga może powodować problemy.Stary zacisk mimo, że zdymany aż się kruszył to był w stanie hamować lepiej niż obecny.Obecnie zamontowany zacisk jest z 2010 Ninja 250 po 10'000km. Reszta układu jest moja i tak jak napisałem wcześniej było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Problem rozwiązany ale trudno mi określić co było grane.Dzisiaj w okazji nudzenia się w pracy zacząłem gmerać przy zacisku.Najpierw pompowałem klamkąPotem napierałem na niego żeby schować tłoczkiWyciągałem go tak żeby wewnętrzny (lewy) kolcek stykał się z tarcząTrzymając zacisk tak żeby na pewno całkowicie przylegał pompowałem klamką. Zrobiłem tak kilka razy, zostawiłem zaciśnięty hamulec opaską samozaciskową i godzinę później problem zniknął. Zrobiłem dopiero 16km ale klamka pracuje właściwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Przepchnąłeś bąbel w miejsce w którym mógł swobodnie unieść się do góry w strone pompy . Wypełniając zacisk od dołu mozna uniknąc zapowietrzenia i mieć stalową klamkę .Zrobiłem sobie niespodzianke zdejmując koło na wymiankę opony rok temu i na zdjętych zaciskach złapałem za klamkę , poźniej jeszce przewróciłem je do góry nogami . Jakoś dałem radę je odpowietrzyć ale 2 godziny z głowy . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Tak czułem w kościach. Jakiś mały skurczybyk schował się w zacisku ale zobaczę co będzie później, bo jeśli zacisk znowu stanie bokiem i zmięknie to tyle będzie w temacie dobrej klamki.Dobrze, że wspomniałeś o tej oponie, bo właśnie przypomniałem sobie o problemie w drugim motocyklu. B400 i tam hamulce też chodzą jak dupa a niestety układ jest sporo większy niż kawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Niestety klamka znowu się spierniczyła i raz nie hamuje nic a raz do połowy jest bardzo słabo i nadal daje się łatwo ściągnąć do kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 ja bym mimo wszystko spróbował odpowietrzyć. Odkręcasz wlew do płynu i nasikasz klamkę powinna zacząć twardnieć a z pojemniczka powinno wychodzić powietrze. Koledzy piszą ze ten typ tak ma może ale tak nie powinno być to ma wpływ na bezpieczeństwo i na pewno da się coś z tym zrobić, może jest coś nie tak z uszczelkami albo z sama klamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwansky Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Było to już opisywane na forum ale się powtórzę.W twoim motocyklu zx-6r zastosowano sześciotłoczkowe zaciski tokico. Defekt który obserwujesz dotyczył tez innych modeli z tym zaciskami. Jako że straciłem trochę czasu i pieniędzy na usunięcie tego problemu w mojej zx12r to skieruję cię na właściwy trop- wymiana kompletu uszczelnień w zaciskach załatwi problem(+czyszczenie). Ja do tego doszedłem na końcu, najpierw były oploty i regeneracja pompy. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 (edytowane) Shinigami - chcesz to podjedz do mnie ktoregos dnia to podlubiemy... Edytowane 23 Maja 2012 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Przyjechane, podłubane i jest lala. Kolega jimi11 opróżnił układ, przelał stary czarny płyn i działa. Czarny płyn trochę mnie dziwi, bo całkiem niedawno przelałem na prawdę sporo przez układ ale widać przewody jeszcze z siebie coś wyrzucały. Być może było jeszcze gdzieś powietrze w układzie ale ja go nie widziałem. Dziękuję i mój problem jest [ROZ] :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Przyjechane, podłubane i jest lala. Kolega jimi11 opróżnił układ, przelał stary czarny płyn i działa. Czarny płyn trochę mnie dziwi, bo całkiem niedawno przelałem na prawdę sporo przez układ ale widać przewody jeszcze z siebie coś wyrzucały. Być może było jeszcze gdzieś powietrze w układzie ale ja go nie widziałem. Dziękuję i mój problem jest [ROZ] :)Zobaczymy :D ps. Rozumiem ze dojechałeś :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.