Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem jutro chciałbym w swoim sporciaku wymienić olej w lagach ,a nigdzie nie mogę znaleźć informacji ile mam go wlać do każdej goleni ? Albo źle szukałem ,albo ja nie widzę ? :banghead: Dzięki za pomoc !

 

 

 

Table 1 FORK OIL CAPACITY AND OIL LEVEL

Model Capacity* Oil level

XL883L, XL1200L 12.3 oz (364 mL) 4.80 in. (122 mm)

All other models 11.6 oz (343 mL) 5.75 in. (146 mm)

 

:)

trzeba go podnieść, odkręcić - poluzować kierownicę, odkręcić korki. trudno to wszystko potem złozyć do kupy, jakiś ścisk by się przydał.

gdzieś tu zdjęcia były.

Edytowane przez nurider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścisk? Do czego?

 

Korki warto poluzować jak lagi są jeszcze w półkach skręcone, łatwiej jest. Potem wysuwamy lagi, od spodu będą miały śrubę imbusową, odkręcasz ją. Łatwo to pokaleczyć i potem jest wielka kupa. Przydaje się klucz udarowy często. Wykręcisz śrubę to olej tam spłynie. Wykręć górne korki, wylej resztę oleju. Wyjmij zabezpieczenie uszczelniacza zawieszenia, rozbij lagi na 2 elementy. Wszystko umyj w ekstrakcyjnej, przedmuchaj, poskładaj w całość, załóż nowe uszczelniacze używając odpowiedniej tulei, nie śrubokręta czy przecinaka. Zalej olej jak mówi serwisówka , zmontuj do moto i git majonez. Warto potem popuścić górne korki jeszcze raz co by uwolnić ciśnienie które się nazbierało. To jest instrukcja właściwej wymiany oleju wraz z uszczelniaczami. Jeśli robisz na skróty i wymieniasz tylko olej to i tak lagi musisz wyjąć i dołem spuścić olej. Potem będzie ci łatwiej zalać świeżym jak lagi masz wyjęte.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim - nie kumam... może mamy w sportach inaczej to zmontowane...

trzeba podnieść moto żeby lagi opadły i wykręcać korki, uważając żeby nie wystrzeliły na sprężynach (lepiej odchylić głowę przy odkręcaniu). odkręciłem te korki, potem spusty od dołu.jak zleciało to przepłukałem ekstrakcyjną, zalałem nowy, gęściejszy olej i trzeba jakoś ścisnąć te sprężyny z korkami - a wystaje wszystko z 10 cm. dokręcić korki tak żeby ich nie pokaleczyć.

 

gdzieś wrzucałem tu fotki z forum xl.

 

http://xlforum.net/vbportal/forums/showthread.php?t=1446808&highlight=fork+oil+change

 

na ostatnim zdjęciu widać, ze używają ścisku.

Edytowane przez nurider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że jest jakoś inaczej. Podałem przykład dotyczący większości motocykli. Ot, taka standardowa procedura. Gdy wszystko jest jeszcze zmontowane to luzujesz tylko korki górne co by potem się z nimi nie siłować jak laga jest wyjęta z półki. Może Sporciak ma podobnie jak moja Elka że górny korek siedzi schowany w półce, wtedy to ma sens. Pamiętaj że dolna śruba trzymająca tłoczysko czasem jest oporna, dlatego luzujesz ją jako pierwszą. Laga do góry nogami, ściskasz i luzujesz. Potem górny korek i git.

 

 

Link u mnie nie śmiga.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie mój przebieg na forum nie daje ci satysfakcjonującej odpowiedzi , ale potwierdzam " pewne " !!!

tak na marginesie dodam , ze pytanie masz nieco dziwne ...nie za duzo było tych piwek .... ;)

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie dodam , ze pytanie masz nieco dziwne ...nie za duzo było tych piwek .... ;)

Czy ja wiem czy takie dziwne to pytanie?

Pamiętam, że jak zaczynalem swoją przygodę z HD i chciałem sprawdzić poziom w oleju i skrzyni biegów, to obdzwoniłem wszystkie autoryzowane salony HD w naszym kraju i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi :banghead: - wszyscy wiedzą ile trzeba wlać, a jak kontrolować poziom, to już się nie zastanawiają.

Zakupiłem wiec serwisówkę i teraz nie mam juz takich dylematów :biggrin:

Edytowane przez streng9

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to są serwisówki właśnie.

 

 

W ogóle w HD dziwne to wszystko jest, nie dość że 3 dziury z olejem to jeszcze każda inaczej sprawdzana i potem jeszcze pomiędzy rocznikami inaczej się sprawdza.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kazdym hd (poza sportami i vrodami) jest taka sama zasada zalewania olejem i kontrolowania staniu .

i tak na zdrowy rozum jest rzeczą oczywistą sprawdzanie pozimu oleju tylko w pione , taka sama zasada się ma do wszystkich pojazdów , auto też musi stać na powierzchni poziomej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda :excl:

Na szabelce poziomu oleju w silniku we wspomnianym wcześniej motocyklu widnieje napis: "Check on side stand".

A we wcześniejszych rocznikach serwisówka polecała w pionie. Stąd moje pytanie o sprawdzanie poziomu w skrzyni. Nie wiedziałem, czy i tego nie zmienili...

RIDE HARD!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...