Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

To cie bracie poniosło, byłem dziś na przeglądzie i zainspirowany twoim eksperymentem zrobiłem jak radziłeś. Wynik przerósł moje najśmielsze oczekiwania, na ok 50%-60 %jak odkręciłem manetkę to wyszło 160 dB. Wydechy V&H Shortshots Staggered Black N1200. Takie wydechy jak ty ma moja żona wynik 150 dB, może uda mi sie pomierzyć jeszcze gdzie indziej, ale przyznam sie że twoja teoria od początku była naciągana. Ja myślałem że mam coś pomiędzy 120/130 dB.

 

Nic mnie nie poniosło byłem wczoraj na innej stacji diagnostycznej sonometr pokazał 91dB . Co do twoich 160 dB (przy granicy bólu 130 dB) to twój przerobiony Sportsters to nic innego jak startujący F-16 . Zajedź lepiej na inną stacje diagnostyczną z działającym sonometrem i człowiekiem który się na tym zna Zamiast wymyślać niestworzone historie. Przy wydechach Shortshots Staggered Black będziesz miał coś około 100 dB a nie 160 dB :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mnie nie poniosło byłem wczoraj na innej stacji diagnostycznej sonometr pokazał 91dB . Co do twoich 160 dB (przy granicy bólu 130 dB) to twój przerobiony Sportsters to nic innego jak startujący F-16 . Zajedź lepiej na inną stacje diagnostyczną z działającym sonometrem i człowiekiem który się na tym zna Zamiast wymyślać niestworzone historie. Przy wydechach Shortshots Staggered Black będziesz miał coś około 100 dB a nie 160 dB :)

Spokojnie takie mają mierniki na stacji, pogoda będzie podskoczę z ciekawości na inną stacje, ale założę się że wynik około 91 nie jest możliwy :)

ps.może tam gdzie byłeś pokazuje odwrotnie gdzie ja byłem :)

Edytowane przez łysy31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ostatnio przyglądałem się mocniej hamulcom w moim road kingu - przy okazji wymiany przewodu hamulcowego na taki w oplocie i stwierdziłem, że klocki już prawie się skończyły, więc moje pytanie brzmi: na jakie wymienić. Na allegro można kupić np. takie: http://allegro.pl/klocki-harley-road-king-v-rod-electra-softail-i2239106943.html za 40pln strona lub takie: http://allegro.pl/harley-klocki-hamulcowe-przod-1450-road-king-00-07-i2254575220.html za 145 pln strona. Sam nie wiem czy warto wydać 300pln lub może polecacie jakieś inne sprawdzone.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne klocki są sintrowe,czyli takie jak druga propozycja.Para w stanach kosztuje coś ok 45$.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam Buella m2 cyclone 2000r. czyli ostatni buell z gaźnikiem.W dziale buell niewiele się dzieje wiec postanowiłem tutaj napisac. W końcu to EVO. Z racji, że chcę jak najwięcej przy motorku grzebać sam to mam kilka pytań:

1.Jakim płynem hamulcowym zalane macie układy ? na klapce pompy hamulcowej mam napisane żeby zalać DOT5. a przecież to silikonowy płyn. chyba,że w USA DOT 5 to to samo co u nas DOT 5.1.

2.Po wbiciu I biegu puszczając szprzęgło po przejechaniu około 1 do 3 metrów raz coś stuknie w skrzyni. Nie zawsze tak się dzieje ale co drugi raz mniej więcej. Za to nigdy się tak nie dzieje kiedy redukuję z II na I bieg w trakcie jazdy. Dzieje sięto tylko podczas ruszania po zatrzymaniu. Ktoś mi kiedyś na innym forum napisał, że wystarczy regulacja luzu sprzęgłowego. Możliwe to czy raczej przyczyny szukać głębiej ?

3. Zakładam hypercharger. czy potrzebna mi regulacji gaźnika (Keihin CV)

 

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka!

 

1. Jeśli na pokrywce jest DOT5 to lejesz DOT5. DOT5.1 to co innego niż DOT5. DOT5 jest trudno dostępny w PL, przeważnie na Allegro u handlarzy części do HD. Nie mieszaj innego rodzaju płynu, grozi to poważną awarią a może nawet wypadkiem. Było o tym dużo pisane.

 

2. Ktoś Ci już podpowiadał że regulacja skrzyni powinna pomóc. Nie wiem jak tam w Bułkach jest, ale w dużych EVO jest taka regulacja pazura zmieniającego biegi.

 

 

3.Jeśli założysz Hypercharger to gaźnik na pewno musisz przeregulować. Pewnie nie obejdzie się bez innych dysz.

 

 

 

Chorcio - TRW to bardzo dobra marka hamulców, tej pierwszej nie znam w ogóle.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem Lucasy w motoakcesoriach w promocji za 65 zł z 147zł więc zamawiam i mam nadzieję , że nie będą to żadne podróbki.

Edytowane przez chorcio

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Mam jeszcze pytanka 2.

Po czym poznać inne dysze ? zanim zdecydowałem się na hypercharger to już był w nim sportowy filtr powietrza.

A spotkaliście sie ,ze Hary zalany miał układ silikonowym płynem ?

Druga sprawa to taka, że kupując buella, pompa hamulca była uszkodzona, Kupiłem kilka gratów do buły z USA u jednego gościa, czyli wszystkie części były od takiego samego modelu jak mój, nawet rocznik się zgadzał. No na mojej popsutej pompcie na klapce jest napisane dot 4 a na takiej samej pompce z takiego samego motocykla już było DOT 5. W sumie teraz mam pompkę i przewód hamulcowy kupiony a zacisk mój stary, jeżdziłem rok na płynie DOT 5.1 czyli tradycyjnym i nic się nie działa, nic nie rozpuściło itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie Harasie zdaje się do 2005 roku były zalewane silikonowym DOT 5.Wprawdzie każdy układ można przerobić na inny niż silikonowy płyn ale po co.Przeróbka wiąże się z rozebraniem pompy i zacisków i wymiany wszystkich uszczelnień gumowych.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu się tak przejmujecie tymi dB.

Mam zainstalowane w XL883C wydechy V&H Straightshots bez dB killerów głośność była badana na przeglądzie i wyniosła zaledwie około 78dB (z przepisowej odległości i obroty około 50% ) oraz przy samych wydechach na pełnych obrotach około 84dB przy dopuszczalnych 96dB. Polecam najpierw sprawdzić ilość dB u diagnosty a następnie w razie czego kupić dB killer. Wcześniej miałem buell Xb9 R z tłumikiem Torque Hammer (mega głośne) a ilość decybeli nie była przekroczona badanie wykazało ok. 93 dB

 

 

 

Zdjęcia z badania Torque Hammer w sporcie

Tak jak mówiłem, byłem na dwóch stacjach i wynik następujący :biggrin: . Pomiar odbył się miernikiem cyfrowym, zgodnie ze sztuką.

Wydechy V&H Shortshots Staggered Black N1200.

-wynik pierwszy przy "ciepłym" silniku 1000obr 97db

-drogi pomiar przy 3,5 tyś obr 121 db

Wynik potwierdził się przy drugim badaniu, niedaleko druga stacja. Nie jest to 160 db, jak pokazywał analogowy miernik oraz twoje wyniki też nie były prawidłowe.

Edytowane przez łysy31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Od 2001 jestem w posiadaniu FatBoya TC88 na gażniku,

od momentu zakupu nosiłem się z zamiarem przebudowy.

Dojrzałem do tego i dzisiaj juz wiem czego chce.

Na dobrą sprawę po latach przemyśleń z oryginału zostanie tylko rama z silnikiem.

Nie podjąłem decyzji jeszcze co do przedniego zawieszenia, ale to zostawie sobie na koniec.

 

Chce wymienić tył na 240, najchętniej taki z Performance.

Przy okazji chcę wymienić koła na chromowane, oczywiście z pulley i tarczami.

Zastanawiam się nad rozmiarem, 18 czy 17,

a może z tyl R18 a z przodu R19.

Słyszałem, że jak z tył ma być szerokie koło to dla lepszej trakcji dobrze z przodu jak jest większe średnicą i wąskie.

 

Muszę to zdecydować na tym etapie, bo w przypadku wąskiego koła przebudowałbym przód.

 

Liczę na wasze sugestie od strony technicznej jak i podpowiedz w jaki sposób i od kogo w miarę korzystnie zaopatrzyć się w części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zamocowałem hypercharger-a. Dolot poziomy zrobiłem sam z aluminium. Wzorowałem się na innym buellu którego zdjęcie znalazłem w necie. Może i komuś się nie podobać ale mi to pasuje i to bardzo Mam problem, ponieważ od drgań silnika odkręcają mi się śruby od gażnika trzymajace dolot. Macie jakiś patent ? Dodam ,że podkładki pod śrubki nie zmieszczę, miałem pomysł aby zastosować taki niebieski roztwór który ponoć ma pomagać w tym aby śruby się nie luzowały ale obawiam się, że w aluminiowym gaźniku może się popsuć gwint. Do tego nie mam pojęcia czy nie wchodzi w reakcję z alu. Mam też pomysł aby między tym dolotem ale profilem blachy który trzyma gażnik zastosować uszczelkę gumową około 2 mm, może zmniejszy drgania.

Wszystkie pomysły mile widziane.

post-13489-0-16592400-1335169501_thumb.jpg

post-13489-0-55513700-1335169517_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz pewność że gaźnik jest już idealnie wyregulowany pod tego Hypka i nie będzie zdejmowany kilka razy z rzędu do strojenia to wkręć na niebieski Loctite. Po to własnie jest niebieski, aby trzymać śrubę ale też żeby dało się ją wykręcić bez problemów. Smaruj końcówkę gwintu pod łbem, kilka zwojów gwintu tylko, nie żeby cały gwint był zasmarowany. Kup też szuwaks do usuwania tegoż kleju, po demontażu myjesz śrubę i otwór, przedmuchujesz i składasz od nowa. O alu się nie martw, nic mu nie będzie.

 

A dolot sprytnie zrobiłeś, sam myślałem kiedyś o czymś podbnym dla swojej Eli ale narazie brak spawarki porządnej więc nic nie robię. Wyszlifuj go dobrze, szczególnie od środka, aby nie było garbów i nierówności powodujących zawirowania powietrza. Całość wypoleruj, płaszczyzny przylegania koniecznie splanuj i będzie git.

 

 

Navigator - wąskie, duże koło z przodu może i ma sens, ale pamiętaj że masz wtedy dość małą powierzchnię styku opony z podłożem. Duże koło też może wymagać innej geometrii aby się zmieściło, a taka geometria pogarsza prowadzenie w winklach, zyskuje stabilność na prostej. Z kolei szerokie przednie koło, jak od dawna wiadomo, znacznie pogarsza właściwości jezdne. Ja bym Ci poradził trochę ograniczyć szerokość tyłu do powiedzmy 200-220mm, gdzie 200 to w sumie max gdzie można mówić o jakichkolwiek własnościach jezdnych, powyżej tego wartość ta spada na korzyść wyglądu. Ale że Harry to Harry, po winklach mało kto nim jeździ bo przeważnie nie potrafi, to i 220 powinno być OK, a wizualnie już będzie kozak. Myślę że nawet 200 z odpowiednio dobranym błotnikiem uzyska zadowalający efekt i pozostanie Ci trochę własności jezdnych gratis. Wiedz że szerokie buty przeważnie mają niski profil a to wymaga innego, większego ciśnienia w oponie a to z kolei przełoży się na komfort jazdy. W negatywny sposób oczywiście.

 

 

Zadaj sobie podstawowe pytanie - do czego Ci będzie służył ten motocykl? Jazda wkoło komina, jakiś lokalny zlot, lansik na starym rynku czy raczej normalna jazda, wycieczki, wakacyjne wypady itp. Solo czy z pasażerem. Bo do pierwszej wersji to możesz nawet oponkę 300 założyć, własności jezdne nie będą Ci potrzebne. A druga opcja zaleca jednak rozsądek i kompromis przy wyborze komponentów. Zdecyduj czy chcesz motocykl który jest motocyklem czy raczej nieokiełznaną stertą błyszczącego żelastwa w kształcie motocykla.

 

 

W kwestii zaopatrzenia polecam Allegrowicza MałyHD oraz HD Piter, jeśli Oni nie ogarną czegoś co potrzebujesz (a na pewno ogarną) to wtedy będziemy dalej szukać. Możesz też grzebać np, na Ebay.co.uk czy niemieckim, jeśli nie masz problemów z międzynarodowymi zakupami.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim dziękuję za odpowiedź. Trapi mnie jeszcze jeden problem, czy z biegiem czasu od wstrząsów ten hyper nie odpadnie ? w końcu jest on na wysięgniku co dodatkowo powoduje ,że nim buja. Zdjęcie pokazane w trakcie prac, środek jest w miarę wypolerowany poza jednym miejsce na które nie mam pomysłu, ale coś ogarnę. Chrom zdarłem z Hyperka i teraz mam dylemat, czy pozostawić w kolorze alu, pomalować proszkowo na czarno lub w kolorze karterów. Regulacja musi być bo już z gazu na gumę nie da się postawić buły czyli trochę osłabł ale to pewnie wina mieszanki paliwowo-powietrznej. Na pierwszej fotce widać naspawaną blaszkę wygiętą w kształcie trójkąta. tam schowana jest dziura pod otwór odpowietrzenia komory. Wyjście jest w środku kolanka. Mam nadzieję ,że takie coś jest poprawne i nie ma jakiś negatywnych skutków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...