Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem, w kupionym H-D po wlaczeniu radia pojawia sie komunikat

'' radio nie skalibrowane'' i co jakis czas wlacza sie dziwny sygnal dzwiekowy.

udalo mi sie wejsc w tryb serwisowy i tu ''zong'' zada jakiejs plyty cd

wkladalem rozne i ............lipa.

Moze ktos wie z czym to sie je ? i o jaka plyte chodzi.

Moto to Street Gide FHLX 2008, radio podobno podczas ''rejsu'' do polski zaginelo i ''przewoznik'' zalozyl nowe, ale czy to prawda ?

Jest takie jakie powinno byc.

 

Pozdrawiam

Maly

 

Po 2006 roku Touringi mają nowe radyjka.

Tak jak w przypadku nowego moto mechanik musi skalibrować radio.

 

Ratuję Cię wizyta w serwisie i kalibracja na kompie serwisowym.

Edytowane przez mariuszwla42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alle jaja. Z radiem do serwisu. :banghead:

 

Jeszcze trochę i nawet z remontem silnika trzeba będzie do serwisu śmigać. :icon_evil:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakiś sposób żeby rozgryźć jaki rozmiar gwintu calowego ma śruba? Mając suwmiarkę da się to zrobić? U mnie w okolicy jedyny sklep z calówkami zamknęli więc już nie mam dokąd iść ze śrubą na wzór. Jak tak dalej pójdzie to Electra już nigdy nie wyjedzie na drogę bo brakuje mi kilku śrub. :banghead:

 

Czy "grzebień" do gwintów calowych wyjaśni mi całą sprawę?

 

Wynalazłem coś takiego:

http://www.stalmut.pl/tabela-skokow-gwinto...wych-pm-15.html

 

Są tabele z wymiarami, gdzie można mniej-więcej zmierzyć w mm. Skok już bym policzył ręcznie. Ale....wg.tabeli śruba 1/4 to 6,350mm, mierzę swoje śruby i widzę że ma ona 6mm średnicy. Nie jest to gwint metryczny co widać gołym okiem. Więc skąd to 6mm? Z kolei śruba 5/16 to 7,938 , u mnie jest to 7,5mm. :banghead: Podane przykłady to śruba imbusowa trzymająca rocker box i śruba z łbem sześciokątnym, też od rocker box`ów.

 

Gwoli ścisłości, potrzebuję śruby trzymające przedni błotnik (ze 2 szt), śrube ucha goleni (ucho w którym siedzi oś koła przedniego, są 2 szpilki wkręcone w goleń widelca, jedną mam zniszczoną trochę) no i pewnie kilka innych jeszcze by się przydało, narazie nie ogarniam tematu czego mi jeszcze brak. :banghead:

 

Przy okazji - jaki rozmiar klucza do dokręcania głowicy w EVO? :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Problem śrub to mały problem.

Tokarz wykona śruby nakrętki szpilki itp. o każdym rozmiarze i gwincie.

Oczywiście musi widzieć gwint czy śrubę na wzór. Odkręcić z moto inną śrubę, która pasuje średnicą w miejsce brakującej i zmierzyć wymaganą długość. Jeśli się da, wymontować częćś z gwintowanym otworem. Koszty niewielkie.

Dokonywane pomiary samodzielnie mogą być niedokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie to jest duży problem. Garaż mam 20km od domu. Dojazd pociągiem lub "na krzywy ryj" z rodzicami gdy jadą do mojej siostry która tam mieszka. Więc wtedy biorę brakującą śrubkę, wracam do miasta. Tydzień pracuję, żeby w następną sobotę jakoś znaleźć tokarza który to dorobi, w następną sobotę dostać się do garażu i przymierzyć, poskładać coś. Wtedy następna śrubka, powrót, itd. Przy odrobinie szczęścia zdążę poskładać moto zanim paliwa płynne zostaną zapomniane na zawsze. :banghead: Jedyna "wtyczka" w branży obróbki skrawaniem (wujek mojej kobiety) po 30 latach pracy przestał pracować w zawodzie, czyli nie ma dostępu do obrabiarek.

 

Szukam, kombinuję i myślę co i jak. Znalazłem kilka sklepów wysyłkowych, teraz muszę jeszcze rozkminić co i jak działa z tymi calowymi wartościami. Kilka lat nauki (żeby było zabawniej, w zawodzie operatora obrabiarek skrawających, głównie CNC), wiele lat życia w metrycznych układach i teraz przychodzi paraliż - calówki... :eek: :banghead: Chyba przesiądę się na japsa jak będą takie problemy z zasraną śrubką.

 

Nie pozostaje nic innego jak kupić "grzebień" do calowych gwintów i liczyć na szczęście w poszukiwaniach.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej sruby 1/4 cala to mozliwe ze wychodzi ci 6 mm bo kazda sruba taka przemyslowa czyli masowka jest wykonana nieco w minusie, tak samo gwint metrycznej sruby M6 nie bedzie mial nigdy pelnych 6 mm tylko cos w granicach 5,8. Co do skoku to w calowym gwincie podaje sie ilosc zwojow na cal, te wartosci sa typowe, znalezc mozna w tabeli np w poradniku mechanika. Jak cos to moge ci pomoc z tym bo mam taka tabele w domu. Srubki widzialem teraz na Lodzi u jednego handlarza czesciami HD, mial taki kartonik z wszelkimi uzywanymi srubkami z rozbiorki, mozna bylo sobie wybrac jaka sie chcialo ale ceny tez mial z kosmosu bo liczyl sobie 5 zl od sztuki, niezaleznie jakiej duzej. A sklep ze srubami calowymi calkiem niezle zaopatrzony jest w Toruniu na Chrobrego, sam tam ostatnio kupowalem (cena 1 szt srubki 1/4 cala o wytrzymalosci 8,8 z lbem szesciokatnym to jakies 2,8 zl). W razie czego pisz na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz Poradnik Mechanika? Mam to gdzieś, w szkole i na praktykach używałem. Ale nie zwróciłem uwagi na calówki bo wtedy tylko marzyłem o HD. Teraz koszmar się spełnił. :biggrin:

 

W Toruniu ciekawa opcja, często tam jeździmy po części moto do hurtowni. Zajrzę pod ten adres co mówisz. Znalazłem w Bydzi sklep jeden, na zamówienie mają calówki. Podjadę i zobaczę czy da radę załatwić coś. Jak nie to będę kopał dalej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz Poradnik Mechanika? Mam to gdzieś, w szkole i na praktykach używałem. Ale nie zwróciłem uwagi na calówki bo wtedy tylko marzyłem o HD. Teraz koszmar się spełnił. :biggrin:

 

W Toruniu ciekawa opcja, często tam jeździmy po części moto do hurtowni. Zajrzę pod ten adres co mówisz. Znalazłem w Bydzi sklep jeden, na zamówienie mają calówki. Podjadę i zobaczę czy da radę załatwić coś. Jak nie to będę kopał dalej.

 

A w Hurtostalu na Sienkiewicza pytałeś qurim? Od ręki to pewno calowych śrubek mieli nie będą, ale może mogą sprowadzić. Generalnie mają dużo różnych rzeczy, a jak nie mają to czasem są w stanie powiedzieć, gdzie można znaleźć.

 

pzdr.,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia. Hurtostal już 2 lata temu obstawiałem. Nie mają i nie wiedzą co i jak. Na Kr.Jadwigi był sklep Fabory, mieli calówki bo latem śmigałem do nich po różne śruby do ściągaczy. Przyszła jesień, rozebrałem moto a Fabory zniknęło. W Bydzi już nie będzie ich oddziału. :icon_evil: A miałem pod nosem bo pracuję na Dworcowej.

 

Na Grudziądzkiej jest sklep, dzwoniłem i mówi że na wzór przynieść to skądś zamówi. W tygodniu podjadę, obaczę co i jak.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej-wejdź na tą stronę gwinty pobierz katalog gwintowników i masz wszystko opisane i zwymiarowane, będziesz wiedział co zamówić, sprawdzian do skoku gwintów się przyda, zestawy narzynek i gwintowników są potrzebne ale zawsze jakiegoś wymiaru w calach brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki VIKI. Przyda się. W serwisówce Clymer`a do FLH/FX są też tabele porównawcze wymiarów metric/imperial, do tego Poradnik Mechanika i mogę walczyć z calówkami. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...