qurim Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) Mhm. No to mnie pocieszyłeś. :clap: :icon_mrgreen: Korby mam ok, czyli jestem 1290PLN do przodu. :icon_mrgreen: Podejrzewałem że te typy tak mają, bo przecież 2 korby na 1 czopie itd. W mechanice trochę się obracam ale z silnikiem HD pierwszy raz się bawię. Wcześniej robiłem PRL-owskie, japońskie i włoskie sprzęty więc na widok jakiegokolwiek gięcia korby wpadało się w panikę. :biggrin: Taki nawyk już. A w ogóle to gienialna sprawa z tym linkiem Allegro. Dziś od 4 godzin przekopuję cały internet w pogoni za wyraźnym zdjęciem korbowodów. Google, Ebaye, katalogi, książki, i takie tam rózne. A fotka wyraźna wisi na allegro.... :banghead: No to mogę iść spokojnie spać teraz. A moja korba wygląda tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3120d0a62f41b64c.html Rozgrzebałem silnik i znalazłem to czego się spodziewałem - wypalone zawory. :icon_evil: Sprawdzałem szczelność to jeszcze zanim dobrze zalałem kanał benzyną to już ciekło spod zaworu do komory. :eek: Edytowane 1 Listopada 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 I przedmuchy na tlokach idace za pierscien olejowy - albo nie byl wlasciwie dotarty, albo sie zuzyl. Jak masz tloki na wierzchu to zmierzylbym srednice cylindrow i tloki dla stwierdzenia jaki mam luz. Najlepiej w jakims warstacie ktory to robi srednicowka i mikrometrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 (edytowane) Luz widzę gołym okiem. :biggrin: Nie jest wielki, nawet jest dość mały jak na 80 tys mil przebiegu. No ale w cylindrze tylnym widzę ślady chwilowego braku smarowania więc rozmyślam nad opcją szlifu i nowych tłoków. Tylko że u mnie w okolicy żadna szlifiernia nie ma tzw. torque plates które są koniecznie podobno do szlifowania cylindrów HD. :banghead: Wyjąłem dziś zawory. Nie wyglądają źle. Nawet spoko są. Mają ślady, są wypalone ale bardzo lekko, po konsultacji z moim szefem stwierdziliśmy że da radę dotrzeć to pastą. Prowadnice też są ładnie, nie ma luzu, zawory pracują lekko i płynnie. No i dorwałem element winny za wypijanie oleju i dymienie - uszczelniacze zaworowe. Z jednego w ogóle niewiele pozostało, metalowy pierścień OK ale gumka to tylko jakieś ochłapy zostały. Drugi był trochię lepszy bo w ogóle kawałek gumy jeszcze na nim był. :biggrin: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28d744d40ab14919.html Powiedzcie mi jak pozbyć się oleju z hydroregulatorów? Edytowane 2 Listopada 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Wymontowac i scisnac w imadle. A swoja droga-jak juz masz zawory w garsci to nie warto byloby le "liznac" na szlifierce do przylgni? A tak w ogole nie maja luzow w prowadnicach? Ja jeszcze troche i wyjmuje silnik od mojego, tez musze zdjac gore bo mi olej spod jednej glowicy lekko saczy, ciekawe w jakim stanie sa moje zawory (jak go kupilem to w jednym garnku byly podparte wiec pewnei tez nadpalone sa). No i sprobuje powalczyc z prowadnicami tzn dorobic nowe takie zeby dalo sie zamontowac uszczelniacze. No i pompa olejowa czeka na regeneracje-mam nadzieje ze sie uda;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 No zawory będę obrabiał. A w jaki sposób to się jeszcze okaże. Mój szef mówi że da radę to zrobić pastą zgrubną i później wykończyć. Gość robił ponad 20 lat w szlifierni więc wie co mówi. Luzów na prowadnicach nie mam takich żeby kwalifikować je do wymiany. A jak gniazd nie da rady zrobić pastą to wtedy wrzucę je na delikatną obróbkę maszynową. Ogólnie zdejmowałem głowice bo s*ał się olejem spod tylnego cylindra i dymił okrutnie - uszczelniacze zaworowe. Jak zrobię jakieś postępy z głowicami to zapodam raport i fotki. Myślę je wyszkiełkować/piaskować żeby pozbyć się resztek starego lakieru i chlapnąć je szprajem żaroodpornym. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Tia, daj lepiej fotki tych zaworow.Jeszcze nie slyszalem o nadpalonych zaworach ktore udalo sie naprawic docieraniem. Zawor w prowadnice wpada od razu czy z leciutkim oporem ? Sama zmiana uszczelniaczy niewiele da przy luznych prowadnicach. No i wyglad tlokow swiadczy ze dymienie nie bylo tylko sprawa uszczelniaczy. Ja bym na twoim miejscu zostawil sprawe wygladu na dalszy plan i zrobil mechanike. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 (edytowane) Fotki samych zaworów nie mam, tylko ogólne foto głowic od środka. Narazie rozebrałem tą z tym jasnym wydechowym zaworem. Dziś rozbiorę drugą i popatrzę co z nią jest. Zawór nie wpada w prowadnicę, wchodzi lekko i bez oporu ale nie lata jak szmata. Na boki nie wyczuwam luzu wyraźnego. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...17ba754bb7.html Wie ktoś jak to jest z tymi nadwymiarami tłoków? Jak one są znaczone w katalogu? Jakie to jednostki? W katalogu są opisane tak: STD 005 010 020 030 Czy to są jakieś magiczne numeracje czy raczej wartość nadwymiaru od nominalnego STD? Setne części cala? Czyli co? Czyli że jak zmierzę cylindry w [mm] to jak mam wiedzieć który wymiar tłoka zamówić? :banghead: Z góry dzięki. Edytowane 4 Listopada 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Wie ktoś jak to jest z tymi nadwymiarami tłoków? Jak one są znaczone w katalogu? Jakie to jednostki? W katalogu są opisane tak: STD 005 010 020 030 Czy to są jakieś magiczne numeracje czy raczej wartość nadwymiaru od nominalnego STD? Setne części cala? Czyli co? Czyli że jak zmierzę cylindry w [mm] to jak mam wiedzieć który wymiar tłoka zamówić? :banghead: Nadwymiarowe tłoki są zaznaczone właśnie tak jak piszesz STD to nominał +005 to pierwszy nadwymiar. Podane w setnych częściach cala. Odnośnie pomiaru to średnica tłoka Evo to 92,075mm (3 5/8"). Pierwszy nadwymiar miał by tłoki o średnicy 92,202 mm. Zmierz cylinder i podaj co wyszło, może będzie ewidentnie wiadomo, ze to np.: jeszcze nominał :lalag: Najtańszy zestaw tłoków kosztuje 115$(plus cła, VAT i transport powinno się zamknąć w 460 zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 (edytowane) Mhm. Dzięki. Mniej więcej kumam już teraz. Tylko trzeba się przyzwyczaić to tych calówek lub chociażby kalkulatora. :biggrin: Właśnie mi się przypomniało że przecież mam seriwsówkę Clymera do FLH/FXR i tak właśnie przed chwilą wyczytałem: 0.005 = 0.13mm 0.0010 = 0.25mm 0.0020 = 0.51mm 0.0030 = 0.76mm :clap: Tłoki oryg. nie są takie drogie, to mnie cieszy. W przyszłym tyg. wymierzę cylindry i będę wiedział na czym stoję. Mam trochę okropnych rys w cylindrach więc trzeba będzie chyba przeskoczyć jeden szlif, to się jeszcze okaże, zobaczę co spec powie na ich temat. Szukam też dogodnej opcji z kupnem tłoków, chyba pociągnę je z UK bo braciak tam siedzi i zjeżdża na święta więc może przywieźć. Mój ulubiony sprzedawca z Ebay ma tłoki w git cenie, czekam jeszcze co powiedzą w salonie HD, jakie ceny itd, przy okazji chcieli mi wcisnąć łożyska wałka rozrządu, no i znajomy spec HD też mi to polecał bo podobno to jest pierwsza rzecz która się sypie w EVO. Jak tak dalej pójdzie to rozgrzebię całego HD na atomy i se nie pojeżdżę w przyszłym sezonie bo nie będzie się chciało składać. :banghead: Ale spoko, SHL M11 mam już prawie gotową, w razie jakby HD się opóźnił to będę nią latał normalnie w sezonie. Bardzo lubię ten motocykl. A jak z tymi hydroregulatorami? Jak się pozbyć z nich oleju? W książce wyczytałem że olej sam z nich spływa po dłuższym postoju. No i jeszcze pytanko - jaki rozmiar klucza żeby odkręcić prowadnice regulatorów? Czyli te alu odlewy z których wychodzą popychacze na silniku? Widzę że tam jest "gwazdka" śruba, dość mała, zna ktoś wymiar tego klucza? Jakiego rozmiaru szukać w sklepach? Pzdr. Edytowane 6 Listopada 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Qurim, rob wiecej zdjec. Same zawory i wyglad gniazd, wnetrze cylindrow, wyglad swiec. Dlaczego jeden wydech jest tak spalony, ten kolorek mialem w BSA jak sie zaplon przestawil a to przeciez niemozliwe, musiales miec lewe powietrze, lub za "wolny" wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Łożyska wałka rozrządu to nie wszystko, wymień tez hydroregulatory (ich żywotność jest ograniczona). Odnośnie klucza do obudowy hydroregulatorów to na 99% jest to 1/4" ale 12-kąt :icon_mrgreen: . Spróbuję sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) Chodzi o ten jasny zawór? To jest z przedniego cylindra zawór. Przedni cyl. zawsze pracował bardziej ubogo niż tylny. Albo inaczej - to tylny zawsze ma bogatszą mieszankę niż przedni. Tak to już jest z tymi HD. Nigdy nie ma równo wypalonych świec. A zapłonu w ogóle nie miałem ustawionego. :eek: Wiosną padł mi moduł zapłonowy Crane Hi-4, założyłem OEM zapłon jaki powinien być no ale nie mam sprzętu do dokładnej regulacji więc ustawiłem "na ucho" tak żeby było git i latałem cały sezon. Nie znam to w okolicy nikogo kto zna HD mógłby mieć sprzęt i użyczyć lub ustawić mi zapłon. Wydech mam seryjny ale przebite przegrody, nie jest głośny, przelot w nim jest ok. 1" i długie tłumiki, sporo ponad 50cm. Swego czasu miałem nieszczelne kolektory wydechowe. A lewe powietrze to tak, na pewno miałem bo cały sezon z tym walczyłem. Mam trochę "zmęczony" airbox w którym tulejki nie trzymają się zbyt mocno więc nie mogę go idealnie zamocować a jak silnik kichnął sobie czasem w dolot to gaźnik wyskakiwał razem z airboxem z króćca i wisiały sobie na linkach od gazu wtedy. :icon_mrgreen: Więcej fotek zapodam wkrótce, jak zrobię kilka. Świecie ogólnie były takie że przednia ładnie wypalona, kolor kremowy lekko wpadający w brąz. Świeca tylna zawsze czarna, suchy osad. Tylne świece bardzo często mi padały więc woziłem w kufrze kilka zapasowych, wypalonych nad gazem w razie jakby któraś się zesrała w trasie. Problemem jest gaźnik chyba - spalanie czasem sięgało 16l/100km na mieście przy średnio dynamicznej jeździe. Na trasie, nie przekraczając 75mph spalał ok.9-12l/100km. Coś mam chyba pomieszane z rozpylaczem bo jego średnica jest kilka razy większa niż średnica iglicy i gdy silnik pracuje to paliwo jest rozchlapywane po całym gaźniku. Doszedłem nawet to stadium gdzie w ogóle odłączyłem pompkę przyspieszacza i nie wywarło to żadnego efektu na pracy silnik. Nadal jeździł tak jak z pompką. Narazie mam fotki cylindrów tylko. Trudno powiedzieć który bardziej porysowany. Rysy nie są głębokie. Trudno je wyczuć palcem ale są widoczne. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a53ba1e214e44e76.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50ea6b3fc9c3f152.html Fotki zaworów wkrótce, bo głowice zostawiłem w pracy, w wolnym czasie sobie w nich grzebię. Edytowane 7 Listopada 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Takie rysy w cylindrze robi luźny tłok.Normalny objaw zużycia. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&TCUSTOMS Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 takier rysy to nie smierc jak wam pokaze ryzy w shovlu którego robhie gosciowi to wygląda jak wybuch po minie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary kapuchan Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 witam Kolegów, mam lekki problem z (jak mniemam) ładowaniem - w ostatnim okresie dwukrotnie zapaliła mi się kontrolka ładowania po czym zgasła. ewidentnie spieprza mi gdzieś prąd – wystąpiła konieczność częstego doładowywania akumulatora - co jest ciekawe również na postoju. może wpada Wam coś do głowy na szybko… pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.