Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem podobnie na stacji benzynowej w Serbii.Zakłócenia zewnętrzne wpływały na imo. Przy nowych bateriach jest dużo lepiej,ale czasem też lubi sobie piknąć alarmem.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Aktualizuję wątek ciśnienia oleju w moim evo. Pompa została sprawdzona według pomiarów i opinii mechanika wygląda jak nowa.

Motocykl postał kikla dni bez pompy i został uruchomiony na kilka sekund bez niej, okazało się że lifter zaworu wydechowego I gara opróżnił się a pozostałe nie( bardzo głośna praca zawory wydechowego przedniego cylindra) Zamówiłem lifter i jutro ma być montowany.

Wcześniej były sprawdzane liftery ale widać z tego że nie zbyt dokładnie.

Dam znać co i jak po montażu.

 

pozdr.

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Lifter wymieniony miało być dobrze ale dzisiaj pojeżdziłem i d**a bez zmian nadal słyszę stukanie i ciśnienie spada na wolnych o 0 psi. Nie wiem na ile ten pomiar ciśnienie jest wiarygodny ponieważ u kolegi też evo przy takim samym manometrze też na wolnych pokazuje 0 psi!!!!!!

Pomysły się skończyły i widzę że będę zmuszony zabrać się za to sam bo dwie próby nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

Proszę o pomoc co i jak mam sprawdzić i gdzie szukać przyczyny stukania i niskiego ciśnienia oleju. Dodam że podczas jazdy ciśnienie utrzymuje się około 20 psi. Wystraczy lekkie ruszenie manetką i ciśnienie momentalnie wzrasta.

 

pozdro.

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź gniazda lasek popychaczy i ich końcówki, czy szczelnie przylegają.

 

Nastepnym krokiem do sprawdzenia są rocker armsy i ich osie.

 

Rozumiem, ze mechanik mierzył wszystko i elementy mieszczą się w zakresie producenta?

 

To, że u kolegi spada do zera nie jest miarodajne - może on tez ma problem...

 

Jaki olej? Jakie wolne obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to Midland 20W50 , obroty około 900. Wcześniej był zalany syntetyk Amsoil 20W50.

Przypomnę że silnik chodził bardzo ładnie po sprowadzeniu, nie było słychać żadnych stuków a obroty na ucho około 600.Wszystkie problemy pojawiły się po wymianie oleju (na syntetyk). Po wymianie wróciłem z lekko cykającym zaworem. Po pseudo regulacjach i próbie podparcia zaworu problem się nasilił. Laski popychaczy były regulowane już 3 krotnie ( zgodnie z procedurą którą podesłałeś wcześniej) i tak naprawę tylko wydech I gara cyka. Obecny mechanik sprawdzał ww. rzeczy i twierdzi ze jest ok i tak naprawdę pomysły się skończyły i jestem w kropce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem nie jest to cykanie, ale spadek ciśnienia do 0 na wolnych... Ale na to jest tylko jedno lekarstwo - pompa HVHP... Ewentualnie kit zwiększający obroty oryginalnej pompy, ale to takie leczenie syfa pudrem...

 

Cykaniem bym się zbytnio nie przejmował, chyba, że nap...ala.

 

Mój silnik w Elce trochę przeszedł i kwalifikuje się do roboty (miał między innymi spore kłopoty z ciśnieniem oleju), ale po założeniu HVHP wiem że spokojnie dokula się do końca sezonu, i to bez patrzenia na dystans...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile można wierzyć temu czujnikowi, myślę że jest on mało dokładny ponieważ wskazuje 0 psi a kontrolka oleju się nie zapala nawet przy niskich obrotach rzędu 600. Kontrola i czujnik ciśnienia sprawdzony są sprawne. Pisałeś wcześniej że kontrolka zapala się w 3 lub 5 psi więc siłą rzeczy musi być więcej skoro się nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie możesz wierzyć czujnikowi - to sprawdz na takim czujniku na którym polegasz.

Przeciez nic nie ustalimy jak nie bedziesz miał PORZĄDNIE zmierzonego cisnienia oleju.

 

Zasada jest nastepująca:

Jest dobre info - jest w miarę poprawna diagnoza

jest złe info - jest zła diagnoza

brak info - brak diagnozy...

Proste...

Jeśli chcesz to jednak zrobić inaczej - to wymieniaj częsci po kolei... az trafisz...

Inaczej zawsze bedziesz w kropce - lub d..pie, jak kto woli... :wink:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że popychacz jest lekko krzywy, podczas obracania widać że delikatnie zatacza owal a nie koło. Jest to bardzo mało widoczne ale jest.

Pewnie powstało po próbach podparcia zaworu przez pierwszego mech......

 

Czy może być to przyczyną stukania zaworu i spadku ciśnienia. (kanalik w popychaczu nie zgrywa się z kanalikami liftera i tulei rocker arm?

Dodam że szukam odpowiedniego manometru żeby wkręcić go i z nim pojeździć. Podczas prób grzania na postoju ciśnienie nie spada poniżej 10 psi, ale jak przejadę 15, 20 km w upał to schodzi do 0 psi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu, proszę napisz gdzie mam szukać i co sprawdzić. Dodam że lekkie dotkniecie gazu i ciśnienie szybko się podnosi.

Dlaczego lampka się nie zapala skoro ciśnienie pokazuje 0 psi. a podobno zapala się od 3 lub 5 psi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... lifter stuka - to wystarczy.

Czujnik oleju w EVO gaśnie nawet jak bąka w fotel puścisz...

Już wczęsniej napisalem - albo padniety lifter albo cały układ hydrauliki silnika do przeglądu i na 90% do remontu.

Być moze, że usuniesz jakiś tam luz gdzies ale system naczyń połaczonych w smarowaniu tej jednostki spowoduje, że znów zacznie puszczac gdzie indziej.

Generalnie przyczyną moze być wszystko po za wałem, tłokami, zaworami i wałkiem rozrządu, reszta smarowana jest ciśnieniowo w 1 fazie i albo jest coś zużyte albo wiekszość (na to stawiam na zasadzie tego co obseruje u siebie na warsztacie), albo jest gdzieś tam babol którego mechanicy nie wychwycili (np. niezaslepiony kanał lub nie w pełni szczelny albo niewłasciwie poskładany silnik lub poskładany właściwie ale na nieodpowiednich częściach.

Generalnie - to sa motory które mają "kole" 20 lat, wiec najlepszym sposobem jest całkowity przegląd sprzeta - do ramy, czyli do spodu i pełna weryfikacja wszyskich części. Ja tak robie w swoich sprzętach (nawet rury ramy pryskam w srodku konserwantem do profili zamknietych). Inną opcją jest tzw. pełne przygotowanie do sezonu (troche mniej pracochłonne)- wtedy robisz tzw. odświezenie motorka... (uszczelki, wymiana zużytych elementów na lepsze - np. nie posiadające wad/niedociągnięć fabrycznych) wiekszą opcją tego rozwiazania jest pełny przegląd z usunięciem wszystkich wad fabrycznych i odświeżeniem sprzeta... tu trwałość jest na lata... ale to jest opcja trochę bardziej wypasiona niż tylko sam remont, czy jak tam kto woli "mały remont".

Te 3 poziomy sa najczęściej wybierane, grzebanie przyczynowo skutkowe najczęściej kończy sie, siedzeniem w sezonie na dupie i patrzeniem jak inni jeżdżą... choć też nie jest to reguła.

Pogoda jaką mamy obecnie w kraju dla przechodzonych EVO nie jest za życzliwa. Generalnie nalezałoby zalac SAE 60. Tylko nikt tego pewnie nie zrobi - choćby z racji że upały potrwają pewnie jeszcze jakieś pare dni - to nie Kalifornia... Ale ogólnie rzecz ujmujac - na ten stan pogodowy - nalezy stosowac SAE 60.

21 w nocy 36 w dzień... Afrika dzika... :biggrin: nooo może nie do końca bo w Afryce noca jest koło zera.

Jak ktoś planuje ostre ganianie (i to jeszcze bez chłodnicy) w te najblizsze gorące dni to niech sie zastanowi nad dodatkiem:

http://lucasoil.com/products/engine-oil-additives/lucas-heavy-duty-oil-stabilizer

lub czymś podobnym i pewnie nie lepszym, bo to górna półka jest.

Nie jest to lekarstwo na zjechany silnik ale raczej pomocnik w nie dożynaniu silnika na olejach 20W- 50 pracujących w trudnych warunkach (miasto) lub ganianiu po autostradzie ponad 140... przy tej pogodzie co dziś czy jutro..

Delikatne obchodzenie sie ze sprzetem, dbanie o temperature i kontrolowanie ciśnienia - pozwoli "przeżyć" silnikowi bez tego dodatku.

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...