Skocz do zawartości

Tłok WSK 175 fabryczny czy rzemieślniczy?


Lysy5g1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka ;)

mam pytanie do kogokolwiek kto miał okazję remontować WSK 175...

otóż pytanie jest takie: jeśli dostępne są teraz w sprzezaży zarówno tłoki starej produkcji (tzw. prl'owskie albo fabryczne) jak i tłoki nowej produkcji (rzemieślnicze, prywaciarstkie itp..) to jaki tłok wybrać?

Z tego co wiem to jakość starych tłoków jest dużo lepsza od nowej masówki, ale czy to prawda?

W sumie nie raz zetknąłem się już z nowymi częściami do weteranów, które sypały się po kilku setkach kilometrów, a jak wiadomo na oryginalnych częściach poczciwa wsk miała naprawdę niezłą żywotność. Jak to jest naprawdę? Czy ktoś sprawdził w praktyce te tłoki "fabryczne" ze starych zasobów magazynowych?

 

odpowiedź potrzebna na gwałt bo kolejny zlot się zbliża, a wsk ciągle w agonii... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka ;)

mam pytanie do kogokolwiek kto miał okazję remontować WSK 175...

otóż pytanie jest takie: jeśli dostępne są teraz w sprzezaży zarówno tłoki starej produkcji (tzw. prl'owskie albo fabryczne) jak i tłoki nowej produkcji (rzemieślnicze, prywaciarstkie itp..) to jaki tłok wybrać?

Z tego co wiem to jakość starych tłoków jest dużo lepsza od nowej masówki, ale czy to prawda?

W sumie nie raz zetknąłem się już z nowymi częściami do weteranów, które sypały się po kilku setkach kilometrów, a jak wiadomo na oryginalnych częściach poczciwa wsk miała naprawdę niezłą żywotność. Jak to jest naprawdę? Czy ktoś sprawdził w praktyce te tłoki "fabryczne" ze starych zasobów magazynowych?

 

odpowiedź potrzebna na gwałt bo kolejny zlot się zbliża, a wsk ciągle w agonii... ;)

 

Jak masz dostep to bierz starej produkcji, tylko uwazaj bo te opisy, ktore opiewaja tloki zawiniete dla niepoznaki w stary papier imitujace tloki z przed lat wcale nimi byc nie musza...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że fabryczny lepszy:) pod jednym warunkiem:że cylinder również jeszcze jest fabryczny. Jeżeli sam cylinder też już m asz założony nowy nie oryginalny to nie zakładaj tłoku PRL-owskiego. Żywotność będzie jeszcze mniejsza a samo idealne dopasowanie takiego zestawu bedzie graniczyło z cudem. Dziś jużnie ma dobrych częśći przeważnie to jakieś buble które sprzedawcy chcą nam wcisnąć twierdząc przy tym że za taka cenę są naprawdę dobre

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to w WSK 175 są znaczone "państwowe" tłoki ale w jakiś sposób na pewno. Rzemiosło będzie miało co najwyżej nabity rodzaj stopu np.AK12 czy AK-S.H.I.T. :biggrin:

 

Mam stary tłok do silnika S-01, dla WFM jeszcze na sworzniu 10mm. Od środka ma nabite pełno oznaczeń w tym znaczek FSO, rodzaj stopu, i coś tam jeszcze. A na denku ma czerwoną pieczątkę z ceną "ileś-tam zł".

 

No i mam jeszcze tłoki bez żadnych oznaczeń, do S32 z SHL-ki. Te tłoki były robione na zamówienie, stąd brak oznaczeń. Kiedyś w mieście była taka firma co robiła tłoki do polskich moto rzemieślnicze ale jak pogadało się z szefem i przyniosło odpowiedniej jakości złom na przetop to robili tłoki na zamówienie z tegoż materiału. Zostały mi jeszcze 2 tłoki, z tego jeden jest na.....VII szlif. Słownie - "siódmy szlif" .Serio. W S32 da radę robić tyle szlifów w żeliwnych cylindrach. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to w WSK 175 są znaczone "państwowe" tłoki ale w jakiś sposób na pewno. Rzemiosło będzie miało co najwyżej nabity rodzaj stopu np.AK12 czy AK-S.H.I.T. :biggrin:

 

Mam stary tłok do silnika S-01, dla WFM jeszcze na sworzniu 10mm. Od środka ma nabite pełno oznaczeń w tym znaczek FSO, rodzaj stopu, i coś tam jeszcze. A na denku ma czerwoną pieczątkę z ceną "ileś-tam zł".

 

No i mam jeszcze tłoki bez żadnych oznaczeń, do S32 z SHL-ki. Te tłoki były robione na zamówienie, stąd brak oznaczeń. Kiedyś w mieście była taka firma co robiła tłoki do polskich moto rzemieślnicze ale jak pogadało się z szefem i przyniosło odpowiedniej jakości złom na przetop to robili tłoki na zamówienie z tegoż materiału. Zostały mi jeszcze 2 tłoki, z tego jeden jest na.....VII szlif. Słownie - "siódmy szlif" .Serio. W S32 da radę robić tyle szlifów w żeliwnych cylindrach. :biggrin:

 

Siódmy szlif<lol> masakra to ile ma po takim szlifie pojemności??:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiem, nie liczyłem. :biggrin: Trafna uwaga, zmierzę tłoczek przy okazji i spróbuję policzyć.

 

A tłok sam w sobie porównując do zwykłego tłoka SHL wygląda jakby był z innego typu silnika, tak się różni średnicą. Na oko to ze 3-4mm średnicy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi :biggrin: czyli jednak prawdą jest, że nowa masówka to kupa... :cool: :biggrin:

 

wszystkie graty jakie zamówiłem do babki będą oryginalne... przynajmniej tak twierdzą sprzedawcy w sklepie.

A swoją drogą, niezły sklepik mają w dębicy, bodajże nazwa "skuter" (sklep oczywiście na www)- mają praktycznie wszystko do WSK (od najmniejszej śrubki, przez wszystkie tryby i zębatki po elektrykę i rozmaite części nadwozia), Avo, MZ itp... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze radzę unikać nowego dziadostwa - nie tylko w kwestii tłoków.

Tak na ten przykład, miałem wcześniej ETZ 150 - nowy zabierak (skośnooki najpewniej) zrobił może z 500km, i już pękł, był do wymiany. Niestety.

 

Nie wiem jaki stop tłoka jest do Wiesławy, ale np: do MZ są K/AK 20 - nie połyskliwe.

Jak u Ciebie w sklepie nie znajdziesz dobrego, zobacz może w Al-mocie.

 

No i pamiętaj o doborze luzu montażowego :icon_biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u Ciebie w sklepie nie znajdziesz dobrego, zobacz może w Al-mocie.

 

W sklepie raczej nie znajdzie dobrego tłoka bo będą tylko z AL-MOTu. :biggrin:

 

 

Pracuję w takim starym sklepie z klamotami do klasyków, wiem jak ciężko jest zdobyć coś oryginalnej produkcji. Nawet jakbym bardzo chciał to jest to niemożliwe często. Czasami przychodzą ludzie i pytają o nowy, oryginalny gaźnik Pegaz. :eek: Skąd niby to wyczarować? :banghead:

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Znajomi trudnią się "hurtowaniem" części, czyli kupno i rozwożenie po takich sklepach w całej PL. Czasami zdarzało im się znaleźć w którymś z takich starych sklepów np. nowe kartery do SHL czy oryg. nowy cylinder. Kolega raz "wyrwał" dwa Rysie za marne grosze od jakiegoś dziadka w takim sklepie.

 

A sklep taki to dobry "punkt zbiorczy". Przychodzą ludzie i kupują części do zabytków, czasami się pogada z takimi można zdobyć namiary na jakiegoś klasyka. Np. dziś przyjechał do mnie na serwis starszy Pan, chińskim chopperkiem bo u Nas kupił. No i tak nawijałem z nim temat przy robocie i okazało się że ma zarejestrowanego Komara z biegami w rączce na sprzedaż za 250PLN. Jakiś dziadek ma przyjść go obejrzeć na dniach, jak nie kupi to przywiezie mi go i dogadamy się. :biggrin: Teraz się modlę aby Komar się nie sprzedał. :biggrin:

 

Jakby ktoś coś potrzebował:

http://motosprzet.bydgoszcz.pl/

 

Wyboru takiego jak Dębica nie mamy ale za to dla forumiaków miła i super szybka obsługa i wysyłka. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim - ostatnio przegladalem allegro i sie zdziwilem, bo byl wlasnie taki komar 3 biegowy z biegami w raczce jeszcze za jakies grosze. Az sie sam napalilem. Teraz patrze na allegro i tez jest komar za 300zl z papierami. Ludzie zaczeli oddawac chyba na zlom. Zaluje ze nie mam miejsca ani kasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do części z Almotu, nie wiem jak do Wiesławy, ale do ETZ mają w dwóch rodzajach - AK12 i AK20. Jak tu i tam czytałem, wynika, że na ogół do sklepów trafiają te AK12, czyli gorsze.

Na forum MZ-Klubu jak czytałem, różnie to z typem AK20 bywa, ale czasem się trafia naprawdę dobry tłok, na którym można trochę pojeździć.

 

Qurim - a do Etencji 251 coś by się znalazło? :biggrin: W tym roku już nie, ale może w przyszłym potrzebowałbym nowego kolanka (tylko ostatnio zamawiałem z Agmotu, i dostałem coś, co podchodzi do kolanka do ETZ 250 i musiałem stare znowu dać). Na pewno by coś jeszcze było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...