Skocz do zawartości

Hamulec łapie za późno


patrykt7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ściągnąłem na noc opaską i rzeczywiście trochę pomogło ale wydaje mi się, że znów jest to samo... no może nie aż tak

 

 

PS. A może ktoś z forumowiczów ma na zbyciu szlaufik i zbiorniczek płynu?

Edytowane przez patrykt7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wymienic / uszczelnic wlasnie ten przewod - to tamtedy woda / powietrze dostaje sie do ukladu i powoduje kiepskie dzialanie pompy.

 

tylko ze jak mu sie plyn robi czarny to nie od wody tylko temperatury, wszystkie aprilie i dukaty z chydraulicznym sprzeglem maja taki problem, co spowodowane jest temperatura silnika i chydraulicznego wysprzeglika

 

Moim zdaniem, albo mu zrzera te przewody i dlatego jest czarny, albo poprostu ma zapieczone tloczki i jak zap*** to mu sie tak grzeja tarcze ze az plyn gotuje

 

Moja rada serwis, lub samodzielna zabawa z rozbieraniem zaciskow i czyszczeniem wszystkiego a potem poskladaniu tego na pascie do tloczkow, a co do przewodow to najszybciej wymienic na oplot bo po takim czasie to one sie do dupy nadaja a nie do hamulcow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem na 20 letnich przewodach i dawaly rade, zanim zacznie wydawac pieniadze na oploty i serwis niech uszczelni przewod pompy ze zbiornikiem plynu, albo wymieni na oryginal - potem zobaczymy.

Z motocyklami Suzuki bawie sie od 15 lat i nie pamietam problemow instalacji hamulcowej spowodowanych temperatura silnika, natomiast wiem na pewno ze kazda nieszczelnosc ukladu powoduje spadek efektywnosci hamowania.

Hydrauliczny piszemy przez H :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam pytanie w kwestii hamulców, a nie jest to aż tak ważna sprawa żeby zakładać osobny temat.

Od 2 lat borykam się z problemem skokowo działającej klamki. Powodem jest ów bolczyk na osi którego klamka wykonuje ruch. Smarowałem ją już chyba wszystkim co możliwe, przez towoty, oleje, smary do łańcucha, wd40, jakieś specjalne smarowidła do dziwnych miejsc po wyczyszczenie go do sucha i efekt jest zawsze ten sam. Parenaście przyciśnięć i klamka zamiast chodzić płynnie, skacze. O ile na normalnej drodze nie jest to aż tak ważne, to na piachu czy przy mokrej nawierzchni taki zbyt gwałtowny skok może sie skończyć szlifem. Poprostu nie mam możliwości płynnego dozowania siły hamowania. Mechanicy, co z tym zrobić, czym to wysmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam:

 

rozbierz klamke, a wiec wyjmij bolec i sama klamke. Wytrzyj caly syf, np za pomoca nafty lub innego rozpuszczalnika z klamki, z bolca i z tej dziury, w ktorej bolec pracuje, a także ze wszystkich miejsc w uchwycie kierownicy, z ktorymi klamka sie styka.

 

Nastepnie najeb, mowiac brzydko, smaru grafitowego na bolec, na uchwyt klamki i na klamke (tam, gdzie styka sie z uchwytem), oraz w dziure, w ktora wchodzi bolec. Smaru nie zaluj.

 

Zloz wszystko z powrotem i popracuj klamka, az nadmiar smaru zacznie wyplywac z kazdej mozliwej dziury. Wytrzyj to, co wylazlo i gotowe.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze jak mu sie plyn robi czarny to nie od wody tylko temperatury, wszystkie aprilie i dukaty z chydraulicznym sprzeglem maja taki problem, co spowodowane jest temperatura silnika i chydraulicznego wysprzeglika

 

Moim zdaniem, albo mu zrzera te przewody i dlatego jest czarny, albo poprostu ma zapieczone tloczki i jak zap*** to mu sie tak grzeja tarcze ze az plyn gotuje

 

Moja rada serwis, lub samodzielna zabawa z rozbieraniem zaciskow i czyszczeniem wszystkiego a potem poskladaniu tego na pascie do tloczkow, a co do przewodow to najszybciej wymienic na oplot bo po takim czasie to one sie do dupy nadaja a nie do hamulcow

 

 

Od temperatury to raczej nie bo nawet gdy zaleje nowy płyn i moto postoi kilka dni nie jeżdzone to i tak płyn robi się czarny... Rację raczej ma Pan Adam... Ale Panie Adamie, nawet na świeżo zalanym płynie pompa łapie zbyt późno, a przecież w tak krótkim czasie wody i powietrza nie powinna łapać. Poza tym ten przewód jest szczelny pod takim względem, że nie cieknie z niego płyn hamulcowy, ale osadza się na nim woda która ciągnie płyn ponieważ jest higroskopijny, to taki paradoks jakby... Gdzie można dostać taki przewodzik, którym mógłbym połączyć pompę i zbiorniczek i aby miał na tyle dobre właściwości, żeby się nie pocił?

 

Dziękuję za dotychczasowe rady i czekam na następne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lepszy i szybszy sposób. Znajdź zakład w którym dokonuja reneracji siłowników hydraulicznych i poproś o dorobienie odpowiedniego weża piekny on nie bedzie ale nie ma mowy o tym zeby puch przeciekał czy coś w tym stylu koszt jest dość niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...