Skocz do zawartości

Vectra


slavero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś wybieram się do komisów na oglądanie samochodów. Interesuje mnie Vectra - wiek od 9 do 12 lat. Napiszcie mi proszę na co szczególnie powinniem zwracać uwagę, jakie wyday z reguły posiadają samochody w takim wieku.Z góry dzięki za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolega niedawno kupil wlasnie taka vectre...

Mimo rzekomego niskiego przebiegu i naprawde zadbanym wnetrzu jest to dosc awaryjne auto... Samochod kupil za jakies 11000zl. i dolozyl do tej pory juz ponad 2500... Nie liczac oplat oczywiscie...

Najwiekszym mankamentem jest brak ocynkowanej blachy, Vectra mojego kolegi rdzewieje, zreszta nie ma sie co dziwic...

Nie wspominajac o tym, ze Vectra jest autem o twardym zawieszeniu i malo komfortowym, lecz to juz sprawa indywidualna...

W tej cenie szukalbym:

Audi A4 -ocynk

Peugeot 406 -full comfort

Lancia Kappa

Moze jakies zadbane BMW...

To moje zdanie na ten temat, nigdy nie kupilbym Opla Vectry...

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam Vectre B z 98 przed liftem, kupiłem ja 2 lata temu. Po lift jest od 1999 - 2003.

Auto miało teoretyczne 115tys km. Od tamtego czasu nic nie zrobiłem czego nie wiedziałem ze będę musiał zrobić przy kupnie.

Najczęściej padające elementy i na co warto zwrócić uwagę to tylne zawieszanie - jest tu wielowahaczowe zawieszenie które na polskich drogach się po prostu sypie - a co za tym idzie stuka i puka. Karoseria fakt potrafi na nadkolach rdzewieć ja po swoim widzę ze już ktoś ten problem przerabiał bo mam wstawki. Co do silniki to nie musiałem nic z nim robić prócz wymiany paska, oleju i płynu chłodzącego. Do tego musiałem wymienić tłumiki bo były dziurawe az odpadały :)

Nie robię autem wiele km rocznie bo góra to 15 tys. w lecie jeszcze mniej bo wtedy przychodzi czas na moto. Mam nie źle wyposażony egzemplarz i ładnie utrzymany wiec póki nie zacznie się dziać coś szczególnego to pewnie ze mną zostanie bo jestem zadowolony. No może poza spalaniem bo w miescie mam okolo 11-12(na klimie) w zimie to samo w trasie natomiast 7-8. - silnik 1.8 16v bez gazu.

 

Co do innych usterek to przypomina się ze czasem pada magiel, silnik krokowy potrafi się zacinać jak się zabrudzi - wiec auto może falować obrotami a nawet gasnąc. W układzie nawiewu czasem pada dmuchawa przez wycierające się szczotki silnika dmuchawy. A w klimatroniku sterowanie i czasem nie ma wszystkich biegów nawiewu. W silnikach 1.8 i 2.0 potrafią pękać kolektory wydechowe co objawia się charakterystycznym pyrkaniem :) - mam tez ta usterke poza efektami akustycznymi nie ma innego wplywu na prace może poza trochę wyższym spalaniem jako ze sonda jest za kolektorem. Tyle mi się przypomina. Nie wiem jak z silnikami diesla bo tym sie akurat nie interesowałem. Wejdź na http://forum.vectraklub.pl/ dużo informacji znajdziesz.

Edytowane przez Sienkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectry po liftingu są dużo bardziej odporne na korozję - warto wziąć to pod uwagę.

Polecam też Ci poczytać forum którego link wrzucił wyżej Vector.

Sam tam często zaglądam - a jeżdżę w tej chwili (już drugą) Vectrą b.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest to dobre auto, wygodne może troche awaryjne ale za to części masz do oporu i w dobrych cenach.

Jak było wspominane ople rdzewieją- niestety ten typ tak ma, silniki 16 zaworowe chlają olej na potęge (sam opel przewidział normę ok 0,5 litra na 1kkm).

Padają przepływomierze, czujniki położenia wałków rozrządu, podnosniki szyb.

Kumpel ma 2.0 dti i ciagle cos mu nie gra (ale to wina raczej nieudolnej przekładki z anglika), kilkakrotnie zmieniał przepływomierz, drugi raz padła maglownica, 2x pompa wtryskowa ale turbina w dalszym ciągu chodzi od nowosci :) - przebieg auta ok 350 tys z czego u mojego znajomego zrobiła około 200kkm i naprawde dostawała po dupie :).

Zawieszenie pada szybko ale to wina naszych dróg i jednak kiepskiej jakości zamienników. Na pocieszenie dodam iż sworzeni i wszelkie inne ustrojstwa można albo odkrecic albo wycisnąc z wachacza i znacznie obniżają sie koszty napraw (nie jak w audi a4)

 

Mój brat ma 2.0 16v na sekwencji , model b przed liftem - ful wersja (klima skóra, poduchy itp), w ciągu dwóch lat wymienił tylko rozrząd i czujnik położenia wałków, z czasu jakaś końcówka. Żadnych innych niespodzianek (nie licząc tego że wpiepsza olej- ok 1.5-2l na 10kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie polecam :) wyzej juz wszystko opisane dokladniej, ale zbiore do kupy.

Wady:

-wszystkie tulejki gumowe w tylnym zawieszeniu padaja po 10-15kkm i fura zaczyna plywac na drodze

-rdzewieje jak glupia (od nowosci stoi w garazu, doslownie kilkanascie nocy w ciagu 10 lat spedzila pod chmurka)

-silnik wpierdala olej na potege

-spalanie nie za rewelacyjne 7-8l w trasie, w miescie (tylko zima), na krotkich odcinkach do 20l

-zasyfiajace sie silniczki krokowe i padajace przepustnice

-byc moze wina alarmu fabrycznego, ale czesto, po tygodniu stania siadaly aku

-na pewno cos jeszcze ale zapomnialem :D

Zalety:

-wygodna i dobrze wyciszona

-ladna (subiektywna ocena)

... no i wsio :P

Vectra B, wersja wyp. CD, 2.0 16V XEV Ecotec, 150tys. km, '99- serwisowana w ASO do '06

 

Jakbym mial kupowac za wlasne, ciezko zarobione pieniadze, to nigdy w zyciu, ale wszedlem w jej posiadanie poprzez zasiedzenie, wiec nawet ja lubie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pracowałem w jednej firmie to mielismy Vectre C, czyli ta nowa ale ta Cie nie interesuje chyba, choc bardzo fajnie sie tym jezdziło....jak to nowym autem.

Kolega miał vectre B 1.6. Poza popsutym komputerem pokładowym to tak auto mu chodzi bezawaryjnie. Jezdzone tylko na benzynie cały czas.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra jest ładna, ale jeśli chcesz solidniejszą budę Kup Saaba 900SE tudzież 93 :) Technicznie to zasadniczo Vectra B, buda solidniejsza, wyposażenie zazwyczaj lepsze, wady elektromechaniczne przypuszczam, że porównywalne ;) Ja osobiście bym brał Saaba z uwagi na specyficzny charakter i lepszą blachę.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...