Skocz do zawartości

Bariery linowe - a co z motocyklistami??


enZo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mniejsze ryzyko uszkodzenia na wskutek kolizji z pługami lub pojazdami drogowymi

 

bariera jest bardziej atrakcyjna pod względem estetycznym

 

na barierze nie tworzą się bandy śnieżne

 

same plusy :D

A co do łamania barierek, to po to chyba są, aby zatrzymać, a nie po to by się łamac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj coś cięty jesteś na Hońdzię,ale rzeczywiście jego teorie są z dupy wzięte :wink:

 

No sorry ale jak do tej pory nie przeczytalem nic z jego strony co nie bylo by wyjete z du*y

 

 

P.S. hondzia ma 17 lat a ma wpisane 36 więc jak dla mnie to powinien dostać bananika na otarcie łez :D no i oczywiście jeździ XX który kupił na 2 moto po CBR którym zrobił 15 km po osiedlu i teraz to wymiata i jest pełen doświadczeń którymi może się z nami dzielić :D

 

mozesz podzielic sie skad masz te wiadomosci ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie ta linka jest tak samo niebezpieczna jak i te słupki,

mam dziadka rolnika i co jakiś czas odwiedza go gość który skraca rogi bydłu i robi to właśnie stalową linką, toż to tnie jak dobry brzeszczot i jeszcze jest elastyczne, teraz przenieśmy to na droge, jade 40km/h wpadam na taka barierke pod kątem powiedzmy 30*, efekt? przynajmniej jedna noga odcięta

oj nie bawi mnie coś takiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle ze tu bedzie dobre. Przez cały filmik kolesie zapier**** porządnie. Zwrot akcji przy koncu filmiku, od 8:25. Gdyby była tam barierka z linkami, przeszedłby pod nią tak mi sie wydaje. Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle ze tu bedzie dobre. Przez cały filmik kolesie zapier**** porządnie. Zwrot akcji przy koncu filmiku, od 8:25. Gdyby była tam barierka z linkami, przeszedłby pod nią tak mi sie wydaje.

 

 

i zaliczylo dlugi pionowy lot w dol ....

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

same plusy :D

A co do łamania barierek, to po to chyba są, aby zatrzymać, a nie po to by się łamac

Właśnie nie bo słupek powinien pęknąć uderzony poniżej środka wysokości ale po złamaniu nadal pełni funkcje łącznika lin z innymi słupkami. Siła jest przejmowaną przez sąsiednie słupki.

Chodzi o to, by słupek pękł, gdy pod odpowiednim kątem się w niego uderza wektorem siły od strony jezdni w stronę pobocza a ciągniety przez liny powinien wyginać się jak drzewo mające mocne korzenie (spróbuj wyrwać młode drzewo ciągnąc za jego wierzchołek). Jak słupek nie pęknie - tnie jak gilotyna: nogę, rękę głowę. I tyle.

Zaprojektowanie takiego słupka to bułka z masłem. Istotą takiej bandy nie jest wrzucenie pojazdu z powrotem na drogę jak liny boksera na ring ale żeby zniwelować impet uderzenia w drzewo, w rów itp.

 

 

myśle ze tu bedzie dobre. Przez cały filmik kolesie zapier**** porządnie. Zwrot akcji przy koncu filmiku, od 8:25. Gdyby była tam barierka z linkami, przeszedłby pod nią tak mi sie wydaje.

Hahaha - kolejny kolankowiec na drodze publicznej :biggrin:

:clap: za głupotę.

Jeden zamknął opnkę to mu motor poleciał (link: szlif hondy CBF 1000), drugi koleś nie mógł domknąć na zasadzie: domkniętego nie domkniesz :biggrin:

 

A jaka technika: dupa na lewo, prawo, wygina się na motorze jakby robaki miał.

 

Takim to żadne bariery ani bandy nie pomogą. Niezły mam ubaw jak widzę takich matołów na drodze publicznej :biggrin: Ostatecznie "mistrza Rossiego" rower wyprzedził :biggrin:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Coś mi sie wydaje że Ci którzy odpowiadają za bezpieczenstwo na drogach,nie biorą pod uwage motocyklistów,moze dlatego ze jest nas jeszcze za mało.Skoro nie pomysleli o motocyklach budując nowoczesne sygnalizacje świetlne które nie wyłapują motocykla to dlaczego mieliby myślec o nas stawiajac te barierki. Te linki naprawde mogą narobic komus kuku,na nich mozna zawisnąc albo uciąć sobie konczyne,lub zachaczyc gardłem i sie udusić.To jest mozliwe przy wiekszych predkosciach.

Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sorry ale jak do tej pory nie przeczytalem nic z jego strony co nie bylo by wyjete z du*y

mozesz podzielic sie skad masz te wiadomosci ?

 

:crossy:

 

Nie wiem czy dobrze pamiętam bo chwilę nie zaglądałęm na forum ale zdaje mi się że hondzia początkowo miał w opisie 17 lat, ale mogę się mylić :icon_rolleyes: i moto CBR 600 F3

 

 

Hahaha - kolejny kolankowiec na drodze publicznej :biggrin:

:clap: za głupotę.

Jeden zamknął opnkę to mu motor poleciał (link: szlif hondy CBF 1000), drugi koleś nie mógł domknąć na zasadzie: domkniętego nie domkniesz :biggrin:

 

A jaka technika: dupa na lewo, prawo, wygina się na motorze jakby robaki miał.

 

Takim to żadne bariery ani bandy nie pomogą. Niezły mam ubaw jak widzę takich matołów na drodze publicznej :biggrin: Ostatecznie "mistrza Rossiego" rower wyprzedził :biggrin:

 

Gdzie poleciał, w kosmos ? :icon_mrgreen: Ty rozumiem siedzisz w siodle jak zabetonowany?? Zapraszam z tym rowerem, jak byś najpierw opanował 125 a nie kupił XXa bez pojęcia o jeżdżeniu to nie pisał być głupot :bigrazz:

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie bo słupek powinien pęknąć uderzony poniżej środka wysokości ale po złamaniu nadal pełni funkcje łącznika lin z innymi słupkami. Siła jest przejmowaną przez sąsiednie słupki.

Chodzi o to, by słupek pękł, gdy pod odpowiednim kątem się w niego uderza wektorem siły od strony jezdni w stronę pobocza a ciągniety przez liny powinien wyginać się jak drzewo mające mocne korzenie (spróbuj wyrwać młode drzewo ciągnąc za jego wierzchołek). Jak słupek nie pęknie - tnie jak gilotyna: nogę, rękę głowę. I tyle.

Zaprojektowanie takiego słupka to bułka z masłem. Istotą takiej bandy nie jest wrzucenie pojazdu z powrotem na drogę jak liny boksera na ring ale żeby zniwelować impet uderzenia w drzewo, w rów itp.

Hahaha - kolejny kolankowiec na drodze publicznej :biggrin:

:clap: za głupotę.

Jeden zamknął opnkę to mu motor poleciał (link: szlif hondy CBF 1000), drugi koleś nie mógł domknąć na zasadzie: domkniętego nie domkniesz :biggrin:

 

A jaka technika: dupa na lewo, prawo, wygina się na motorze jakby robaki miał.

 

Takim to żadne bariery ani bandy nie pomogą. Niezły mam ubaw jak widzę takich matołów na drodze publicznej :biggrin: Ostatecznie "mistrza Rossiego" rower wyprzedził :biggrin:

 

ty sie nie wyginasz bo jezdzisz na kwadratowo a o zamknieciu opony to raczej mozesz zapomniec, ciekawe czy ciebie rowery nie wyprzedzaja?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na żywo działanie takiej liny w Norwegii na autostradzie. Kierowca auta przede mną chyba zasnąl bo przy prędkosci okolo 120 kmh rowno i plynnie zjezdzal do srodka drogi i przywalil w te liny. W Pugu 205 urwalo sie kolo, ale auto bardzo szybko sie zatrzymalo. Liny nie pekly, slupki od tych lin sie polamaly. Kierowcy nic nie bylo. Wyszedl z samochodu i sam wezwal pomoc. Taka lina nas nie przetnie (ktoś z przedmówcow wspomniał o przecinaniu prosiakow w Pogromcach Mitów ;) ) a czy trafimy w slupek od liny czy od zwyklej bariery to chyba nie ma roznicy.

Edytowane przez Kwiatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że moto-przyjazne barierki to nie są wyłącznie fanaberie:

 

"W hrabstwie Durham, w Wielkiej Brytanii, wzdłuż drogi A689 zamontowano właśnie nowe siatki, mające chronić motocyklistów przed odniesieniem cięższych obrażeń podczas wypadku. Zadaniem siatki jest zminimalizować skutki uderzenia motocyklisty o powierzchnię barierki. Dotychczasowe, tradycyjne barierki, niejednokrotnie powodowały śmiertelne obrażenia."

 

Bajer, ale to nie koniec - wprowadzone mają być także:

 

"Miałyby to być ochraniacze na słupach znaków drogowych i latarni, amortyzujące uderzenie. Władze szukają także sposobu na zabezpieczenie studzienek kanalizacyjnych w taki sposób, by stanowiły mniejsze zagrożenie dla motocyklistów."

http://www.motogen.pl/aktualnosci/zeswiata...owe,art168.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce nie pomysla o bezpieczenstwie motocyklistow bo nie jest ono wazne. To zdegenerowana czesc spoleczenstwa ktorej sie trzeba pozbyc. Najlepiej niech sie sami pozabijaja - ewolucyjna selekcja naturalna. ;)

Choc w glebi duszy licze ze moze dozyje czasow kiedy polskie spoleczenstwo dojrzeje emocjonalnie...

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...